recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - professionel kalibreret Samsung 50B850
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprofessionel kalibreret Samsung 50B850

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Emne: professionel kalibreret Samsung 50B850
    Sendt: 09-Januar-2010 kl. 17:16
Er der nogle som har oplevet en Samsung 50" 850/855, som er blevet professionel kalibreret?
jeg overvejer seriøst, at få min 50B850 kalibreret, for at få mest billedekvalitet ud af den.
Men vil gerne høre andres erfaringer først.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 10:45
Slet ingen, som har set en professionel kalibreret Samsung 50B850?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 11:44
Har du set Otto's hjemmeside?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har du set Otto's hjemmeside?
 
Jo det har jeg, men der er ikke rigtig noget omkring en 50B850.
 
Det kunne være rart, at høre hvor meget der kan vindes ved kalibrering.
Men det lader åbenbart ikke til, at nogle har fået lavet en prof. kalibrering på 50B850
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:04
Som Anima foreslår, så tag et smut forbi Otto's hjemmeside, hvor han faktisk giver en meget god beskrivelse af Samsung's Tv. Med hensyn til B850/855, har Otto jo for et stykke tid siden selv sammenlignet dette Tv med Pioneer, samt V10. Konklusionen er, at hvis du kalibrerer dette Tv, vil det på mange områder matche Pioneer, omend Pioneer stadigvæk regnes som reference. Jeg har selv rodet en del med Samsung's Tv, og som du sikkert selv er klar over, er der store forbedringer at hente, i forhold til standardindstillingerne, og det selv om det er Samsung's Plasma eller LCD. Derfor vil en ISF-kalibrering være helt ideel for dette Tv, også fordi, at der er et hav af indstillingsmuligheder, hvoraf mange af dem, hvis justeret korrekt, virkelig er med til at gavne billedkvaliteten.

Jeg har desuden set en kalibreret topmodel (LED), og billedet er forrygende. Man tror man har set det hele, men det har man ikke, før man kalibrerer sit Tv.


Redigeret af vasif - 10-Januar-2010 kl. 12:07
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:08
Har i et link til Otto's hjemmeside..?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Har i et link til Otto's hjemmeside..?


http://www.av-precision.dk/1196114112.html
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Som Anima foreslår, så tag et smut forbi Otto's hjemmeside, hvor han faktisk giver en meget god beskrivelse af Samsung's Tv. Med hensyn til B850/855, har Otto jo for et stykke tid siden selv sammenlignet dette Tv med Pioneer, samt V10. Konklusionen er, at hvis du kalibrerer dette Tv, vil det på mange områder matche Pioneer, omend Pioneer stadigvæk regnes som reference. Jeg har selv rodet en del med Samsung's Tv, og som du sikkert selv er klar over, er der store forbedringer at hente, i forhold til standardindstillingerne, og det selv om det er Samsung's Plasma eller LCD. Derfor vil en ISF-kalibrering være helt ideel for dette Tv, også fordi, at der er et hav af indstillingsmuligheder, hvoraf mange af dem, hvis justeret korrekt, virkelig er med til at gavne billedkvaliteten.

Jeg har desuden set en kalibreret topmodel (LED), og billedet er forrygende. Man tror man har set det hele, men det har man ikke, før man kalibrerer sit Tv.
 
Er godt klar over, at der kan vindes en del, men det også mere for , at høre folks erfaring.
Måske jeg kan være heldig, at Otto eller andre som laver prof. kalibrering, beskriver deres erfaring.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:04
...


Redigeret af Anima - 10-Januar-2010 kl. 13:05
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Vil du have en bruger til at skrive "kalibreringen var alle pengene værd" eller "Kalibreringen gav mig et bedre tv, og mere korrekte farver" eller? - alle tv har godt af en kalibrering. Pioneer, Samsung, Sony, Phillips .... ALLE. Jeg forstår ikke hvad du vil have man skal skrive.

Hvis du søger i forummet, så har jeg selv skrevet mine erfaringer ned da jeg fik kalibreret mit Pio. Din samsung vil sansynligvis have endnu bedre af kalibreringen en min skærm var.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Vil du have en bruger til at skrive "kalibreringen var alle pengene værd" eller "Kalibreringen gav mig et bedre tv, og mere korrekte farver" eller? - alle tv har godt af en kalibrering. Pioneer, Samsung, Sony, Phillips .... ALLE. Jeg forstår ikke hvad du vil have man skal skrive.

Hvis du søger i forummet, så har jeg selv skrevet mine erfaringer ned da jeg fik kalibreret mit Pio. Din samsung vil sansynligvis have endnu bedre af kalibreringen en min skærm var.
 
Anima, du har ret - mit spørgsmål er dumt, jeg kender jo godt svaret Embarrassed
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

 
Er godt klar over, at der kan vindes en del, men det også mere for , at høre folks erfaring.
Måske jeg kan være heldig, at Otto eller andre som laver prof. kalibrering, beskriver deres erfaring.
 
Jeg har ikke lige svaret fordi jeg ikke ligefrem er neutral i spørgsmålet, men jeg oplever forskellen som ret markant og vil betegne det som en tvingende nødvendighed på det tv hvis man er interesseret i maksimal billedkvalitet. Jeg garanterer fuld tilfredshed eller pengene tilbage.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu