|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() Sendt: 13-Januar-2010 kl. 13:40 |
Total hjernedød begynderfejl fra min side!!!
Skulle lige prøve Ubuntu, og det lykkedes så også skal jeg hilse og sige. Problemet er bare at Kong Knold her ikke lige fik læst det hele ved installationen, så hele disken blev jo hapset af Ubuntu. Disken var opdelt i 2 partitioner, med alle mine filer på drev 2. Er det muligt at gendanne en partition efter Ubuntu installationen? Sikkerhedsbackup jow jow den har jeg da og er kun ca. 6-7 måneder gammel ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Dvs. du har valgt at installere Ubuntu på hele disken som ext3 eller ext4 partition?
Hvis du kan genskabe den oprindelige partitionstabel, kan du sikkert rede nogle data, da Ubuntu kun har skrevet et par GB til disken. Et Windows-orienteret disc rescue program kan sikkert hjælpe dig, men det er ikke lige mit speciale (bruger primært Linux/Ubuntu). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Ja korrekt Ubuntu ligger på hele disken med ext4.
Hvordan genskaber jeg oprindelig partitionstabel? Jeg har et spejl af mit Windows 7 fra drev 1(c), men alle filerne lå på drev 2 (d). Jeg tør ikke gå igang med at installere windows igen, før jeg ved hvad konsekvensen er. Jo mere jeg ændrer på jo mindre sansynligt er det at jeg kan redde gamle filer igen. |
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Jeg ville have sagt PowerQuest Partition Magic 8, men den laves ikke længere.
PowerQuest blev opkøbt af Symantec og så droppede de Partition Magic, den ville ellers have kunne klaret det til en flot guld medalje med at rette op på ens partitioner. Har selv den gamle PowerQuest release. |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg ville starte med at købe en ny disk. Så kan man prøve alle de programmer, man vil, så længe de kun læser på den gamle disk og flytter data til den nye disk. Bruger man et program, der laver ændringer på den gamle disk, er det knald eller fald.
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Ja, køb (eller lån) en ny disk til at installere Windows på.
Til at genskabe data, har jeg har gode erfaringer med GetDataBack fra http://www.runtime.org/ du kan hente en prøve-version derinde, så kan du se hvad den kan finde på disken. Hvis den finder hvad du skal bruge kan du så købe programmet for $79. |
|
![]() |
|
sodaha ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
![]() |
http://www.easeus.com/ er også et godt program at bruge. Jeg selv brugt det til at redde alle mine fotos samt diverse vigtige dokumenter, da min tidligere harddisk drillede.
Husk, du må ikke installere noget på din "defekte" harddisk eller start op på den, du skal bruge en anden PC'er/ ny harddisk med windows til at redde din data'er.
|
|
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for indslag gutter.
Og det blev netop Easeus der gjorde trikket.
Installerede windows 7 med mindre primær partition end før Ubuntu installationen, så jeg ikke formaterede unødigt meget disk plads igen.
Herefter oprettede jeg et logisk drev kun ekspresformateret til NTFS.
Easeus free-version kunne herefter finde filerne.
Hold nu kæft. Hvor heldig har en klovn lov til at være.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |