recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trækker penge fra kort, før afsendelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrækker penge fra kort, før afsendelse?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: Trækker penge fra kort, før afsendelse?
    Sendt: 21-Januar-2010 kl. 20:51
Hey,

Jeg har lige et spørgsmål jeg håber nogen herinde kan svare på. Egentlig ville jeg have spurgt min bank imorgen, men nu sidder jeg og brænder inde med spørgsmålet og så kan jeg ikke sove i nat, får mareridt, galloperende diarré og den slags Wink

Spørgsmålet er på ingen måder elektronik relateret, men vil alligevel godt stille det herinde da den slags regler vel er gældende for alle online butikker.

Jeg bestilte for 2 dage siden en skijakke i en Engelsk onlinebutik (www.pure-sports.co.uk).
Jakken var enormt svær at opdrive nogen steder, og blev glad da jeg så fandt en butik der havde den på lager i den størrelse jeg skulle bruge.
Jeg bestilte den, og fik en ordre bekræftelse retur, men i bekræftelsen stod der intet omkring hvilken størrelse jeg havde bestilt. Jeg skrev derfor med det samme (2 dage siden), for at få bekræftet at de havde den rigtige størrelse på lager og at de havde registeret den rigtige størrelse i min ordre - jeg har stadigvæk ikke fået svar.

Dagen efter går jeg ind på ordren og tjekker status, og kan se at det seneste event der er på ordren, er "Stock Allocated" og så tænkte jeg "pis, så var størrelsen ikke på lager".
Jeg skrev en mail, for at høre om det kunne passe - heller intet svar pr. mail endnu.

Så idag ringer jeg over til butikken og han kunne så bekræfte at den kun var på lager i str. small, så jeg bad om at få annulleret ordren. Det gjorde han så, men han havde godt nok travlt med at få mig ud af røret, jeg nåede ikke engang at få sagt 'Thank you, bye' eller noget som helst.

Nu gik jeg så på min Netbank her til aften og kan se at butikken allerede havde trukket 300£ fra min konto.
Jeg bryder mig ikke rigtig om det, fordi at kommunikationen har været lidt dårlig fra deres side, selv over telefonen og nu sidder jeg så at frygter at det bliver besværligt og vil tage lang tid, før pengene igen er på min konto.

Mit spørgsmål er nu...
Må de godt trække pengene fra min konto, før varen er afsendt?
Kan jeg uden problemer få min bank til at trække pengene tilbage, når jeg har betalt med mit VISA kort?

Redigeret af Eiberg - 21-Januar-2010 kl. 20:51
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Eiberg Eiberg skrev:

Må de godt trække pengene fra min konto, før varen er afsendt?
Kan jeg uden problemer få min bank til at trække pengene tilbage, når jeg har betalt med mit VISA kort?
ja, udenlandske butikker kører ikke efter de danske regler, eller skal forholde sig til dem. Så det kan de  godt afhængig af land og love der..

Du kan snakke med banken og få dem til at trække det tilbage, du skal bare dokumentere at varen er afbestilt og at de ikke har svaret på at levere penge tilbage.

Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 16:07
Nu er det jo llidt dvært at dokumentere at der ikke bliver svaret tilbage. :-)

Mener faktisk at den omvendte bevisbyrde gælder i hele Eu, så du kan sagtens starte en annuleringssag op i din bank, det er desværre så sjældent at banken ikke tager sig godt betalt for det, men hellere miste ca 10% en hele beløbet.
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Nu er det jo llidt dvært at dokumentere at der ikke bliver svaret tilbage. :-)

Mener faktisk at den omvendte bevisbyrde gælder i hele Eu, så du kan sagtens starte en annuleringssag op i din bank, det er desværre så sjældent at banken ikke tager sig godt betalt for det, men hellere miste ca 10% en hele beløbet.
Også lidt Dvært at stave... LOL
Til top
jtr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 01:37

www.pure-sports.co.uk is a SCAM.

They did the same thing to me. I ordered a pair of shoes from them and while the website said stock allocated for almost a month, they did not ever send them out to me. I wrote many emails and only received a reply after a month, that I would get a refund since they charged me without sending anything to me. I did not get an explanation as to why they can't just send out what I ordered.

I think their store is a joke.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 08:43
på baggrund af dette mener jeg at henvises der til dette i banken, sammenholdt med dine henvendelser som endnu er ubesvaret, kan de stoppe betalingen og tilbageføre beløbet omgående.
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu