Jeg har ikke selv en PlayStation, og er fuldtændig novice på det område, men forsøger herigennem at hjælpe min gode nabo.
Problemstilling:
På et tidspunkt "crashede" maskinen, hvilket gav sig udslag i nogle fejlmeldinger a la "filsystemet er smadret" og man skulle køre en eller anden kommando, som desværre ender med den oprindelige meddelelse - Desværre er der ikke taget backup af data m.m., men pyt med det. Maskinen kørte vist på dette tidspunkt med version 3.10 Da den originale harddisk kun er på 40 GB valgte naboen at købe en ny HD på 160 GB, som nu er isat maskinen. Seneste OS-version er 3.15, som er downloaded på en USB-disk, som vi naivt troede vi bare kunne overføre via den ene USB-indgang, men der blev vi snydt. Når maskinen er tændt kommer den bare med oplysning om at den vil fodres med en systemopdatering 3.10 eller nyere, og at man skal tilslutte et medie med denne fil, hvilket vi har forsøgt flere gange, men den kommer tilbage med at den ikke kunne finde noget, og så er vi jo lige vidt. Jeg har inde på Playstations hjemmeside, (forum), læst lidt om det at skifte harddisk og formatering af denne, (FAT32 / NTFS), men kan ikke umiddelbart læse mig til om dette har en afgørende betydning. Derudover er der jo også noget med firmaware-versionen. Derudover har vi også lagt 3.15 softwareversionen over på både en CD og en DVD, men den læser ikke noget fra drevet, og det virker som om, at vi har meget svært ved at kommunikere videre med PS3'eren. Vi har også prøvet at forbinde PS3'ere med en PC via USB-kabel, men PC'en kan ikke "se" PS3'eren.
Spørgsmål
:
Som sagt er man ligeglad med fortiden og vil bare starte fulstændig forfra med en ny HD, (helt fra scratch), så hvad skal der til for at få lagt opdateret firmware over på PS3'eren samt seneste OS softwareversion (3.15) på den nye HD, så man atter kan komme i dialog med diverse menuer?
Beklager den lange smøre, men synes jeg var nød til at forklare "hvor vi står".
Hilsen Bigfool