recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiostreaming over lan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAudiostreaming over lan

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Audiostreaming over lan
    Sendt: 03-Februar-2010 kl. 22:14
Hej!

Hvis nu man som mig er så doven at man, når der holdes fest, ikke gider til at finde aux-kablet frem fra kælderen (da det både ser træls ud, og er nemt at falde over!) og tilfældigvis har en Xtreamer der er koblet til et anlæg stående, så må der da være en måde at overkomme dette problem på?
   Det er meningen at lyden fra f.eks. Grooveshark der kører i en browser, skal streames over lan og sådan set bare bruge Xtreamerens toslink pass-through.

Jeg har rodet lidt på google, men har ikke rigtig oplevet succes med det endnu, da Tversity og andre (ifølge min viden) kun understøtter streaming af filer/podcasts. Jeg har heller ikke haft held med at finde broadcast-programmer (freeware, tak!).

Håber i kan hjælpe! :)
- jhauerslev
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 01:03
... så smækker man en ShoutCast server op på kælder-pc'en og sætter WinAmp med Shoutcast-DSP-plugin til at streame alt lyd til serveren - og der er "netradio" fra kælderen (hvis din Xtreamer kan spille netradio). Bedst af alt: det koster ikke 1 øre til privat brug.
http://www.shoutcast.com/download

Open-source alternativet til ShoutCast er IceCast.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu