recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt plasma nu eller vente på de nye modeller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt plasma nu eller vente på de nye modeller?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt plasma nu eller vente på de nye modeller?
    Sendt: 04-Februar-2010 kl. 15:58
Jeg har pt et 508XD som jeg egentlig er ret glad for. Men nu er jeg rykket i noget lidt mindre og kunne egentlig godt bruge noget lidt mere diskret på vægen. Har kigget lidt på Samsung 50B850, som ser super fed ud... Hvis den altså ikke summer.!!

Er det et dumt tidspunkt at skifte på, med de mange nye modeller der lander?
Tænker at der godt kan gå lang tid inden de fede modeller fra CES kommer på gaden og ned i pris.. Eller er der nogen der kender til lanceringsdatoer fra Samsung eller LG?
Panasonics nye som åbenbart snart lander ser osse spændende ud, men magter bare ikke deres 80'er design.

Mit budget ligger på omkring 11000,- og det skal være 50 "...

Skal jeg vente på de nye eller er 50B850 et ok køb nu her?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 16:10
hvorfor skifte og får et dårligere billede?.
Ja en 508 fylder lidt, men du går alså noget ned i billedekvalitet.
det bliver en pan eller en samsung plasma til næste år du skal kigge efter.
men prisen bliver sikkert noget mere end de 11.000 kr, for bare deres mellemklasse model.
priser kommer den 15/2 

Redigeret af xcardman - 04-Februar-2010 kl. 16:12
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 16:23
Ja, jeg ved godt jeg nok kommer til at gå lidt på kompromis med billedkvaliteten.. Men designet betyder osse meget for mig Disapprove
Men det kan godt være jeg skal vente et par måneder mere med at gøre noget.. og så spare lidt op..
Hvad med LG's nye, tror du ikke de bliver forholdsvis billige? LG plejer jo at have fornuftige priser.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 16:32
LG ved jeg ikke helt hvad de kommer med, men ja det bliver sikkert også bedre i 2010 og til en  fornuftig pris.
Selvom jeg går mest op i billedekvalitet, kan jeg faktisk godt forstå du vælger pan fra.
min egen 500M, er kun 6.4 cm i dybben, det kan jeg godt leve med.

men havde ikke skiftet til en anden 2009 model.

Redigeret af xcardman - 04-Februar-2010 kl. 16:33
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 16:41
Jeg synes nu også det er lidt hat og briller at skifte et godt Pioneer 508XD ud med et tv som ikke nødvendigvis performer bedre.

Synes også klart Pioneer har et pænere design, specielt hvis man ikke har monteret højttalere.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

LG ved jeg ikke helt hvad de kommer med, men ja det bliver sikkert også bedre i 2010 og til en  fornuftig pris.
Selvom jeg går mest op i billedekvalitet, kan jeg faktisk godt forstå du vælger pan fra.
min egen 500M, er kun 6.4 cm i dybben, det kan jeg godt leve med.

men havde ikke skiftet til en anden 2009 model.
6,4 er osse acceptabel, men nu er min jo osse det dobbelte og så med et vægbeslag der giver ca 3 cm mere..Thumbs Down

Synes bare de tynde er så super fede..

Redigeret af cgmand - 04-Februar-2010 kl. 16:47
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg synes nu også det er lidt hat og briller at skifte et godt Pioneer 508XD ud med et tv som ikke nødvendigvis performer bedre.

Synes også klart Pioneer har et pænere design, specielt hvis man ikke har monteret højttalere.
Enig.. Synes også Pioneer har et flot design, men som tiderne skifter, måtte det da godt ha været lidt tyndere..Wink
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 16:58
Dette er måske lidt off-topic, men skal have det ud :)
Hvorfor er alle så besat af Samsungs og LG's design? De ser pæne ud på billederne, men når man ser dem i virkeligheden er de utroligt plastikagtige og ser meget billige ud. Deres runde kanter, gennemsigtige og røde plastik, er ikke noget for mig. 
Hvis man maler plastik sølvfarvet, ligner det ikke metal!
Jeg siger ikke at Panasonic er noget nær så pæne, som f.eks. pioneer 5090 (som jeg synes er super flot design), men mange af deres tv ligner, at det er ok byggekvalitet og ikke at knækker ved berøring.
Vil dog give ret i, at Panasonic gør sig dårligt på deres billeder, men dem jeg har set i folks stuer plejer at se fede ud. 

Ok så fik jeg det ud. Smile

Redigeret af Toebs - 04-Februar-2010 kl. 21:45
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 17:32
Jeg ville vente lidt. (Det gør jeg også selv). Dette års modeller fra både LG, Panasonic, og Samsung bliver helt sikkert bedre end sidste års modeller. 2009 var ikke et godt år for plasma tv. Specielt hvad byggekvaliteten angår. Dette års plasma top-model fra Samsung bliver ikke bare bedre hvad billedkvaliteten angår, men også hvad byggekvaliteten angår. Ser vi på billedkvaliteten, tjaa, så har Samsung med 850/855eren da forbedret sig gevaldigt, men, BRUUUUM og tyndt plastik må man så til gengæld også finde sig i, hvis man køber sådan én. Du kan selvfølgelig være heldig og købe en 850er som ikke brummer, og, så gør du et godt køb med de priser der er i dag, men, det er ikke noget du skal regne med.

Design er selvfølgelig også bare en smagssag, så dér bør du kun gå efter hvad du selv kan lide.

Hvis dit buget er 11.000 kr. ville jeg vente et halv års tid til priserne på de nye modeller er faldet lidt/noget. Samtidigt kunne du spare lidt ekstra op. Lad tiden arbejde for dig. Du har jo en ganske god skærm i forvejen. Ingen grund til hastværk. Wink

Redigeret af Firebird - 04-Februar-2010 kl. 17:39
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 17:38
Jeg gider normalt ikke vente til næste model fordi der kommer altid noget nyt og bedre, men lige i år gør jeg det fordi de skærme der kommer ser væsentlig mere spændende ud end 2009 modellerne..
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Toebs Toebs skrev:

Hvorfor er alle så besat af Samsungs og LG's design? De ser pæne ud på billederne, men når man ser dem i virkeligheden er de utroligt plastikagtige og ser meget billige ud. Deres runde kanter og gennemsigtige og røde plastik, er ikke noget for mig. 
Jeg siger ikke at Panasonic er noget nær så pæne, som f.eks. pioneer 5090 (som jeg synes er super flot design), men mange af deres tv ligner at det er ok byggekvalitet og ikke at knækker ved berøring.
Vil dog give ret i at Panasonic gør sig dårligt på deres billeder, men dem jeg har set i folksstuer plejer at se fede ud. 

Kunne ikke være mere enig. Når man så fx. skal løfte fx. et samsung-tv,  så knager og knirker plastikken. Herudover tror jeg at de bruger mere tid i Photoshop end på materialevalg. Det hedder bare plastik, sort højglanslak, sølv metallak og evt. lidt rød lak med et skvæt brun.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Toebs Toebs skrev:

Hvorfor er alle så besat af Samsungs og LG's design? De ser pæne ud på billederne, men når man ser dem i virkeligheden er de utroligt plastikagtige og ser meget billige ud. Deres runde kanter og gennemsigtige og røde plastik, er ikke noget for mig. 
Jeg siger ikke at Panasonic er noget nær så pæne, som f.eks. pioneer 5090 (som jeg synes er super flot design), men mange af deres tv ligner at det er ok byggekvalitet og ikke at knækker ved berøring.
Vil dog give ret i at Panasonic gør sig dårligt på deres billeder, men dem jeg har set i folksstuer plejer at se fede ud. 

Du har fuldstændigt ret... Billederne yder aldrig panas tv retfærdighed....  Og ja, det er tydeligt at byggekviliteten er bedre. Helt enig!!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu