recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Codecs bl.a. til DVBviewer MED HW acceleration
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCodecs bl.a. til DVBviewer MED HW acceleration

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: Codecs bl.a. til DVBviewer MED HW acceleration
    Sendt: 04-Februar-2010 kl. 20:50
Hej alle,

har købt DVBviewer, og kan optage fint på min lidt mindre pc som kører Windows XP 32bit.
Men, af og til, kunne jeg egentlig godt tænke mig at kunne se filmene, og savner derfor hjælp til at finde/opsætte et codecs, som kan bruges i DVBviewer, som vel og mærke understøtter HardWare Acceleration.
Som sagt, mindre PC. , men den har ATI HD Radeon 3200 chipset, så det er DXVA vi snakker om, hvis jeg har læst/googles korrekt.

Jeg har forsøgt mig med Shark007's codec pakke, men her dumper DVBviewer når jeg slår DXVA til.
Codec'et (FFdshow med DXVA) spiller ellers fint i f.eks. Media Player Classic og CPu utilization er langt nede, og ingen hakken i billedet.

(Her synes jeg dog at have det problem at undertekster ikke spiller.)

Udover konkret hjælp til issuet omkring DVBviewer, kunne det være fint hvis nogen havde nogle hints.
Er sgu' ved at være lidt rundtosset, og har re-installeret (dog via ghost images) 3 gange, og prøvet lidt af hvert.
Det er som om, når jeg får én ting til at virke, så mangler jeg noget andet. Virker DVBviewer med DXVA, så virker MPC ikke med meg2 afspilning, og sådan har det kørt i ring hele ugen. Har jeg billede begge steder, hakker det ene, eller lyd mangler, eller er forsinket, eller jeg mangler undertekster, eller.... you name it :-/

Altså, hvad er opskriften?

krav:
- skal kunne optage og se H264 samt alm. mpeg 2 (begge dele gerne med lyd tak, hvilket også driller)
- skal kunne afspille *.ts filer, ligeledes med lyd, undertekster o.s.v.
 - MKV skal også virke, da jeg sikkert får lavet ts filerne om til sådanne...

Glæder mig til den slags om 5-10-?? år bliver ligeså standard som at tilslutte en USB mus ;-)
mvh.

Thomas
Til top
HomerDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 00:02
Har du prøvet at hente DVBViewer Pro Beta samt de nyeste DVBViewer filter?
Det gør du i "members" sektion (DVBViewer 4.3.1.66 BETA) under BETA sektion og (DVBViewer Filter 3.5.1) under Plugins.

Og så evt brug VLC for afspilning.

Redigeret af HomerDK - 07-Februar-2010 kl. 00:06
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af HomerDK HomerDK skrev:

Har du prøvet at hente DVBViewer Pro Beta samt de nyeste DVBViewer filter?
Det gør du i "members" sektion (DVBViewer 4.3.1.66 BETA) under BETA sektion og (DVBViewer Filter 3.5.1) under Plugins.

Og så evt brug VLC for afspilning.

det hjælper ikke. VLC kan godt afspille de fleste ting, men hakker da min maskine ikke er stærk nok.
Netop derfor vil jeg "bare" bruge codec der understøtter og bruger DXVA korrekt i samspil med min GPU, som er ATI HD radeon 3200.
Har haft det til at virke i f.eks. MPC HC, som så bare ikke kan vise undertekster, og ikke kan afspille alle TS filer, herunder har jeg problemer med TV100HD optagelser.
Dem kan jeg så godt afspille i DVBvieweren, forudsat den er opsat med codec med DXVA som virker.
Hvis jeg installerer PureCodec, kan jeg nogen gange få det meste til at virke, men tilsyneladende er software siden bare ikke moden til H264 uden en masse problemer.
mvh.

Thomas
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 12:03
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Emnet er behandlet ret indgående i denne tråd:
tak, den læser jeg lige. Har søgt, men gætter på at jeg ikke fandt overskriften relevant for mit problem.
EDIT: har læst alt i tråden. Jeg har Windows XP, og mit problem er ikke (kun) hakkende afspilning.
Ved brug af Shark007'sFFDSHOW (eller bare en ren FFDshow) med DXVA slået til, crasher DVBviewer. Faktisk går hele PC'en fuldstændig ned, hvis jeg ikke skynder mig at skifte kanal.
MPC HC kan godt afspille med DXVA og cpu utilization på 3-4%.
Kan her ikke få undertekster til at virke.
Desuden kan visse film, slet ikke åbnes/ses. Lyden afspilles.

Så mit problem er nok "bare":
Hvilke filtre skal installeres?
Hvilken splitter?
Hvilke codecs?
Hvilken afspiller?
og nok så vigtigt: I hvilken række og med hvilke settings (Merit m.v.)

Redigeret af Thomasl - 15-Februar-2010 kl. 13:58
mvh.

Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu