|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jemagnussen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 07-November-2005 kl. 15:40 |
Vi har MCE på en PC i teknikrummet på førstesalen (om et par dage...!) her er TV i/o kort med 2 tunere osv... Nu er det så, at vi ikke så godt kan leve uden det nye MCE tastatur fra MS, men har læst at det ikke virker med extendere etc. kun direkte på den pc der har MCE installeret... :-( Hvordan får vi overført signalerne (infrarød) fra tastaturet til MCE PC'en på førstesalen, når vi sidder i stuen nedenunder eller køkkenet f.eks. og gerne vil på nettet/ se DVD/TV...? Vi har antenne kabel og LAN rundt i alle rum. Min plan var at købe en Linksys extender, men læste så at det anbefales at vente på X360'eren og at det nye tastatur ikke kan bruges på extendere...
Er der nogen som kan hjælpe...?
Mvh Jesper Redigeret af jemagnussen |
|
![]() |
|
jakobo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Du kan overveje at bruge en radiostyret fjernbetjening - se fx tråden herom : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6994&P N=1&TPN=2 mvh |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Er du elektronik selvbygger? Så er der et par løsninger her: http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Interface/candi.h tm Mvh JørgenT P.S. Kræver et par ledninger imellem rummene til IR senderne. Redigeret af JørgenT |
|
![]() |
|
jemagnussen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej, Tak for svar, desværre er jeg ikke selvbygger. Den radiostyrede fjernbetjening er sikkert fin, men det jeg gerne ville var jo at bruge tastaturet. Hvis man forestiller sig en rigtig fint konfigureret pc med MCE installeret, xDSL koblet op til samme og så muligheden for at ligge henslængt i sengen med f.eks. Messenger kørende på fladskærmen og et trådløst tastatur i hænderne. Herudover at kunne modtage og skrive mails - se det ville være et rigtigt fint mål. En PC med MCE i hvert rum ødelægger lidt fidusen med en central enhed som samler alle ens Video/Audio/Tele/Kommunikation på et sted... Mvh Jesper |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Hvad med sådan en her? http://www.networktechinc.com/usbc5.html Så kunne du måske trække IR receiveren nedenunder, måske endda placere mere end én (men det ved jeg ikke om Windows vil acceptere). MVH Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Hej, Det er det bedste bud jeg har set endnu... Tak for det...
Jesper |
|
![]() |
|
nilst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-December-2005 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej, Jeg sidder med samme problemstilling. Har du gode erfaringer med ovenstående, eller har du fundet en anden løsning på at anvende fjernbetjeningen ved tv'et? Nils |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Nils, Pt. har jeg en test-opstilling af pc'en i soveværelset - ikke en god idé da WAF'en er helt i bund. Men jeg har set og vil prøve dette bud: http://www.kvm-switches-online.com/gce250.html SORRY - glem denne KVM Switch - den har nemlig ikke USB udgang og derfor heller ikke mulighed for at sætte IR modtageren til, den er nemlig USB.... og håber at det vil vise sig at være sagen, da den bestilte X360 vist skulle larme mere en godt for føromtalte WAF... Så løsningen må være at smide x360'eren i køkken/allrum, og så bruge KVM switches i øvrige rum. Der skulle ikke være umiddelbare problemer med at overføre signaler/video i bedste kvalitet på switchen, men det er ikke endnu afprøvet i mit tilfælde. Jeg ved at der er andre som har prøvet KVM switchen og er glade for den. Du skal jo så købe en MS fjernbetjening/keybord til din MCE og plugge IR modtageren i USB delen på switchen. Mvh Jesper
Redigeret af jemagnussen |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen, Nu er vores X-Boks 360 ankommet og det har løst problemerne omkring fjernstyring af pc'en. Indtil videre er det vist den eneste "extender" på markedet i Danmark. PC'en er nu gemt af vejen i teknikrummet på førstesalen, og vi har så sat X-360'en op ved siden af 7.1 surround forstærkeren og koblet til vores HDTV som hænger på væggen over spisebordet. Det virker faktisk ret godt... MCE styres med MS tastatur til Media Center og MS fjernbetjening til ditto, via IR modtager som fulgte med fjernbetjeningen, denne er sat til en USB port i X-360'en og styrer via denne PC'en på loftet. Nu mangler bare at få tastatur og mus til PC'en til at virke, det har jeg endnu ikke afprøvet, men har bestilt et sæt USB-2 extendere fra KVM butikken http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=6413&sub=101&a mp;page=1 til 1320,- således at jeg kan koble et tastatur og mus til ved bordet og dermed spille PC spil og i det hele taget bruge PC'en på normal vis på spisebordet og se skærmbilledet på det fine HDTV på væggen. Jeg regner ikke med at det er muligt at styre mus/tastatur via X-360, men som sagt endnu uprøvet... Senere skal vi have "extendere" til soveværelset og stuen, men her venter vi til der kommer nogle helt lydløse extendere, da der er lidt blæser støj fra X-360'en (dog kun meget lidt...) Alt i alt synes vi at det er en ret fed oplevelse med MCE og X-360, dog havde det været fint om X-360'en var udstyret med HDMI stik... vi har forberedt hele huset med LAN, FIBER, COAX samt trukket HDMI, SCART, DIGITAL samt OPTISK i væggen ved hver HDTV og 7.1/5.1 forstærker. Da vi har alle HDTV'er hængende på væggen og forstærker (samt senere extendere) stående på en hylde/bord på en væg mellem 2 og 5 meter væk, ville vi gerne have alle kabler skjult i væggen - havde læst at X-360 havde HDMI udgang - det har den IKKE... den har en eller anden åndsvag proprietær port og i den anden ende KOMPONENT...! Vel stort set det eneste vi IKKE har lagt ind i væggen.... :-( Det trækker kraftigt ned i WAF'en når der nu hænger et fint gråt MS kable mellem X-360 og HDTV uden på væggen.... forhåbentligt kan man få en adapter så jeg kan koble vores HDMI kabel sammen med KOMPONENT stikkene på X-360 kablet, men det har jeg ikke fundet endnu... Lyden kører fint via et OPTISK kabel mellem forstærker og X-360. MCE 2005 på dansk fungerer så vidt vi har brugt funktionerne ret godt, det giver en helt ny dimension når alle de digitale billeder vises på skærmen i opholdsrummet og det er helt i top med EPG og optagelse af TV - virkeligt super nemt og helt klar meget stor WAF... En mus som virker sammen med MS Media tastaturet/X-360 vil være en kærkommen julegave... Jesper |
|
![]() |
|
Illuminator ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Jeg har bare købt en trådløs sender og modtager til TV-signalet som også kan sende remotesignaler videre. Det virker fint med MCE-remoten. Sender og modtager kostede kr. 299,- i Lidl. Vores MCE PC står i vores kontor og er koblet til TV'et i stuen med disse. Det er den samme PC som vi bruger til alm. PC brug.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |