recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EyeTV og manglende EPG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EyeTV og manglende EPG

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EyeTV og manglende EPG
    Sendt: 10-Februar-2010 kl. 21:28
Hej

Jeg har lige investeret i EyeTV 3 til min Mac Mini :)

Det undrer mig dog, at mange af kanalerne ikke er med i EPG'en. For eks. DR1 mangler - den kan godt vise aktuel information om programmet, men kommer ikke med i EPG guiden?

I kanaloversigten er alle programmer indstillet til EPG, og guide service er sat til none i preferences.

But why?

Jeg har YouSee signal, og epg'en fungerer fint med tv'ets egen tuner.

Kan dog læser, at folk vælger at bruge alternative betalingsguides, som tvtv.co.uk og ontv.dk (xmltv). Sidstnævnte løsning kunne være interessant, men hvordan gør man i praksis? Er med på at man skal have en xml fil fra ontv, men hvordan får man den, og hvordan læses den ind i eyetv?

Tuneren er en Terratec H7

Andre gode forslag til venfungerende EPG er yderst velkomne ;)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 23:00
dr1 kører fint på min maskine med nøjagtig samme setup (ok en ældre mini, men både eyetv og h7 er) Men nogle kanaler kommer lidt og går lidt en gang i mellem. så kører jeg en ny epgscan så dukker de pludselig op, men ellers har jeg ikke de store problemer.
Til top
peter.skotte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2010
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter.skotte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Hej

Det undrer mig dog, at mange af kanalerne ikke er med i EPG'en. For eks. DR1 mangler - den kan godt vise aktuel information om programmet, men kommer ikke med i EPG guiden?

I kanaloversigten er alle programmer indstillet til EPG, og guide service er sat til none i preferences.

But why?

Kan dog læser, at folk vælger at bruge alternative betalingsguides, som tvtv.co.uk og ontv.dk (xmltv). Sidstnævnte løsning kunne være interessant, men hvordan gør man i praksis? Er med på at man skal have en xml fil fra ontv, men hvordan får man den, og hvordan læses den ind i eyetv?

Jeg gør sådan her:

Jeg har et Pro abonnement hos ontv (89 kr / år)
Det giver adgang til xmltv download af en liste over kanaler som du selv sammensætter.

Når du er oprettet som pro kunde får du en unik xmltv url.

Dernæst opretter du et helt alm. Apple Script (selve scriptet er markeret med rødt):

set the target_URL to "http://ontv.dk/xmltv/her_skal_din_egen_ontv_kode_stå"
set the destination_file to (("hvor_på_din_mac_filen_skal_gemmes:") & "EPG.xml")

tell application "URL Access Scripting"
download target_URL to file destination_file replacing yes
end tell

set updateEPG to destination_file
tell application "EyeTV"
open updateEPG as alias
end tell

Nu skal du bare en gang sætte kanalerne på til at bruge xmltv (i EyeTV) og evt. sætte ical til at køre scriptet en gang om ugen eller hver 14. dag.

Fungerer upåklageligt ;-)
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af peter.skotte peter.skotte skrev:

Hej

But why?

Jeg gør sådan her:

Det giver adgang til xmltv download af en liste over kanaler som du selv sammensætter.

Dernæst opretter du et helt alm. Apple Script (selve scriptet er markeret med rødt):

set the destination_file to (("hvor_på_din_mac_filen_skal_gemmes:") & "EPG.xml")

end tell

tell application "EyeTV"
open updateEPG as alias
end tell

Nu skal du bare en gang sætte kanalerne på til at bruge xmltv (i EyeTV) og evt. sætte ical til at køre scriptet en gang om ugen eller hver 14. dag.

Hej Peter 

1000 tak for din lille guide.

Dvs man selv skal sørge for at køre opdateringen, og evt. genstarte EyeTV?

Hvad håbet på, at EyeTV skulle erstatte tv'et tuner, men syntes at menusystemet reagerer lidt langsomt - er det også det I opleverer? 
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

dr1 kører fint på min maskine med nøjagtig samme setup (ok en ældre mini, men både eyetv og h7 er) Men nogle kanaler kommer lidt og går lidt en gang i mellem. så kører jeg en ny epgscan så dukker de pludselig op, men ellers har jeg ikke de store problemer.

DR1 er pludselig også kommet hen over natten ;)

Så nu er det ikke ret mange der mangles. Sjovt nok mangler nogle kanaler EPG fra i dag, men nogle gange er morgendagens EPG ok....?

Bruger du dit setup som primær tuner til tv? Havde egenlig satset på, at det skulle 100% erstattet tv'ets tuner + hd optager (som kun har dvb-t).

Det kræver dog bare, det kommer til at køre lidt mere smooth - guiden for eks.

Nogen der virkelig er genialt, er Iphone supporten - så man kan se tv, og lave timer optagelser :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 19:23
nej jeg ser analog (gammelt sony p3000 tv) og bruger den som tv-recorder via yousee dvb-c/spillemaskine (diablo 2 mod)/surfmaskine.
Men ja - dlna serveren og iphoneApp er genialt og en af hovedårsagerne til at jeg har lagt en bestilling på en ipad - uprissat og ubeset :D siger kun 10" transportabelt TV i huset! :-)

Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Har du også problemer med at EyeTV skriver "'initializing CAM (1/5)" 

Når dette sker, kan man ikke bruge fjernbetjeningen, og eneste udvej er et hard reset af tuneren...:(

Kan se at dette problemen bliver debatteret lystigt på EyeTV Lounge....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 16:54
nej overhovedet ikke - til gengæld kan jeg høre at strømforsyningen til min h7 piver lidt en gang imellem og så skal den genstartes alligevel.
Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 18:22

Oprindeligt skrevet af peter.skotte peter.skotte skrev:

Hej

But why?

Jeg gør sådan her:

end tell

tell application "EyeTV"
open updateEPG as alias
end tell

Hej Peter 

1000 tak for din lille guide.

Dvs man selv skal sørge for at køre opdateringen, og evt. genstarte EyeTV?

Hvad håbet på, at EyeTV skulle erstatte tv'et tuner, men syntes at menusystemet reagerer lidt langsomt - er det også det I opleverer? 

Hvordan gør jeg så hvis jeg gerne vil have ICal til opdatere guiden.. Forstår jeg det sådan at når dette kører så skal jeg ikke opdatere EPG manuelt mere?????
Til top
peter.skotte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2010
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter.skotte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 18:54
Q: Hvordan gør jeg så hvis jeg gerne vil have ICal til opdatere guiden.. Forstår jeg det sådan at når dette kører så skal jeg ikke opdatere EPG manuelt mere?????

A: Så opretter du bare en begivenhed i iCal der loader scriptet hver gang du har sat begivenheden til at påminde (aka Start instruks) se herunder:

Og sætter den til at opdatere hver 14. dag. 

Nemt ikke Wink
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 19:04
Man kunne jo også opdatere f.eks 1 gang i døgnet - tænk hvis nogen lavede noget om i deres tvprogram Wink

Faktisk synes jeg man mangler det gamle pdc (hed det ikke det ?) som man havde på vhs, så hvis en udsendelse blev skubbet / flyttet, brugte videomaskinen det nye tidspunkt i stedet for.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 19:26
Oki det lyder alt sammen meget godt, men jeg aner ikke hvordan jeg laver et script....? Fandt indstillingen til start af instruks i Ical.. så er det bare det at få lave et script?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu