|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() Sendt: 13-Februar-2010 kl. 00:47 |
|
Nogen som har den nordiske udgave af U-571 på BD?
Har lige købt den og glædede mig til et gensyn og specielt noget dyyyyb bas når dybebomberne sprænger. Jeg blev godt nok skuffet...... ![]() Filmen har DTS HD-MA lyd, men selvom der står DTS HD-MA i min receivers display, så lyder det mere som et voldkomprimeret DD5.1 signal!? Jeg kan huske at DTS lyden på DVD udgaven fik min stue til at ryste. På BD udgaven, er lyden tynd uden nogen rigtig dyb bas!? Desuden er billedformatet 1.78:1, hvilket undrer mig, da den er filmet i 2.40:1 (som jeg kan se den amerikanske BD udgave er). Jeg kan slet ikke genkende den gode anmeldelse af billede og lyd, som på f.eks. http://bluray.highdefdigest.com/1572/u571.html Kan det virkelig passe at Sandrew-Metronome har lavet en nordisk diskount-udgave?
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
jeps du skal havde fat i us udgaven (som er reg. fri) og ikke den nordisk udgave, bla. så er den nordisk udgave i 1080i og us udgaven i 1080p.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Okey, har også søgt lidt på nettet nu, og kan se at det er Reg.B udgaven den er gal med.
- 1080i (der står 1080p på coveret...). - Generelt dårligt transfer, som ikke er behandlet/renset. - Rigtig ringe DTS-HD MA lyd. Summasummarum: Skodudgivelse!!
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Ja desværre så en US og europæiske ikke 100% ens hver gang, og da mange teste kun omtaler US udgaven, så ville det værre det bedste at holde sig til US udgaven og ikke den europæiske udgave. Desværre er det død for Blu-ray formate, hvis filmselskaber find ud af at udgive Blu-ray film i en kvalitet der er beder end DVD format, der er desværre nogle skræk eksempel på film udgivet på Blu-ray der en enten i samme kvalitet eller ringe en DVD, og så kan Blu-ray da værre liggyldig. Et nyt eksempel er "pigen der legede med ilden". http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80941&PN=1&TPN=2 Jeg købe ikke den med at det er en bevist handling for at opnår en filmisk udtryk, at man udgive film i en ringe HD udgaven, hvis man gad kæle lidt ved mastring kan man når lange, selv ved en ringe original. Redigeret af Startrek - 13-Februar-2010 kl. 10:29 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
MF1971 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 512 |
![]() |
|
Jeg har US udgaven og den skuffer ikke...
Mvh Michael/MF1971
|
||
Mvh
Michael/MF1971 Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855 |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2008 |
![]() |
|
Jeg betragter helt automatisk som udgangs nordiske udgaver som premium udgaver hvad pris angår, og discount udgaver hvad kvalitet angår, med mindre jeg fra troværdig kilde får andet at vide. Jeg syntes som oftest jeg brænder fingerne hver gang jeg vover at købe en nordisk udgave af noget.
![]() Så 98% af mine indkøb er og vil stadigvæk være regionsfri US/UK versioner. ...Så passer det også altid meget bedere med anmeldelserne
![]() ...Og tak for advarslen i øvrigt. Redigeret af TBC1 - 13-Februar-2010 kl. 11:11 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu skal man passe på med UK versioner, da de mange gang er prisis de samme versioner som de nordiske udgaver, U-571 er prisis samme udgave fra UK og den nordiske udgaver.
Hvis man skal holde sig til de beste udgaven, så komme men ikke ude om US udgaven, ja selv nogle gang kan de også betale sig at kikke på de japansk udgaver. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er jeg dog ikke enig. Jeg har omkring 150 danske/nordiske BD udgivelser, og U-571 er den første der ikke har levet op til formatet. Og som Startrek siger, så er UK udgaver ofte identiske med de nordiske mht billede/lyd.
|
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2008 |
![]() |
|
Så må jeg have været usædvanligt uheldig med dem jeg har købt. Der har jeg altid måttet gå bodsgang og købe UK/US versionen, som har været meget anderledes og bedre.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis man skal være helt sikke på at få den bedst udgave, så er det kun US udgaven der kan komme på tale, de er jo også de udgaver der blive test. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Som reglen plejer de store filmselskabers EU/UK udgivelser dog at være med samme encode som den testede US udgave. Jeg tror der hvor man som reglen er uheldig er der hvor et mindre regionalt selskab med filmrettighederne for området har lavet deres eget encode.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |