|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 791 |
![]() Sendt: 13-Februar-2010 kl. 15:56 |
Jeg kan pludselig ikke få billede over på mit Pioneer 508XD plasma TV.
Det har virker for fint for en uges tid siden.
Kører med 2 grafikkort i PC'en. De 2 PC skærme sidder på 8600GT og TV'et på 7600GT alene via hdmi-dvi 6m Supra kabel.
Nvidia control panel registrer slet ikke TV'et. Der er også kun 2 skærme i enhedshåndtering.
Jeg kan ikke sige, hvad der pludselig var årsagen til det holdt op med at fungere. Har forsøgt med flere forskellige drivere - uden held.
Har også prøvet at rette opløsningen til 136x*768 som det kørte med før.
Hvis jeg piller alle skærme fra og kun sætter dvi-hdmi kablet på 8600gt kortet så kan jeg se DOS boot-teksten og "windows starter". Herefter sker der ikke mere.
Håber nogen har en idé til løsningen.
|
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Mit gæt er at der er opstået en systemkonflikt i computeren fordi du kører med 2 skærmkort samtidigt og for så at computeren ikke skal tage skade, har den hardware missigt lukket af for det svageste led.
Afhjælpning findes der ikke rigtig nogen af hvis det er en systemkonflikt imellem 2 stykker af samme type hardware. Eneste muglighed der er ved en systemkonflikt, er at pille det ene skærmkort ud og nøjes med det bedre af dem. Muglighed 2 er at begge 2 pilles ud og så investere i et nyere Radeon kort (eks et fra XFX), de fåes med op til 2 DVI udgange og typisk også med enten en eller to HDMI udgange til TV. Redigeret af Aspagilus - 13-Februar-2010 kl. 22:48 |
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 791 |
![]() |
Det er bare mystisk at det har virket fint i måske 1 år. Min plan er at hive begge kort ud og købe et HD5750 kort og så tilslutte begge skærme dertil og købe en aktiv adaptor som omformer displayport til DVI, således jeg kan tilslutte DVI-hdmi kabel dertil (TV). Så kan jeg have 3 skærme til samme kort. |
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Det kan virke uden mærket i et stykke tid, men pludseligt så vil computeren ikke være med til det mere fordi der pludseligt er opstået en hardware konflikt imellem kortene eks. ved at de begge prøver på at være "master" kortet og så lukkes der af for det svageste led, for at der ikke opstår nogen skade på computeren både software og hardware missigt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Enhedshåndtering finder begge kort, men Nvidia control panels finder pt kun 8600GT kortet, ser det ud til.
Når jeg vælger "registrer" under skærmopløsning så finder den 2 ekstra outputs, som ikke har nogen skærm tilsluttet/registreret.
Du har nok ret.
Håber snart HD5750 kommer på lager et sted - så vil jeg købe det.
|
|
![]() |
|
![]() |
De har 3 forskellige HD5750'ere på fjernlager hos computersalg.dk:
XFX Radeon HD5750 Asus EAH5750 Formula/DI/512MD5 Saphire Radeon HD5750 Men spørg mig ikke hvorfor Asus altid skal være så hyvlans besværlige med navnene på deres grafikkort, sådan er de bare ved det firma, men jeg kan da stå inde for at XFX laver nogle gode grafikkort, har deres Radeon HD5700. Redigeret af Aspagilus - 14-Februar-2010 kl. 04:33 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej - Jeg fik ikke skrevet at jeg vil have den passiv kølede version fra Club 3D.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville ikke just anbefale at investere i et passivt kølet Radeon HD5750, med mindre man har vandkøling monteret i computeren.
Der bliver ret lunt inde i sådan et kabinet og derved stiger chancerne for at et passivt kølet skærmkort i den kraftige klasse vil køre varmt og derved udløse et system crash. Jeg ville gå efter et med blæser monteret hvis jeg ikke har vandkøling monteret i kabinettet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |