|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Noorgaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 14-Februar-2010 kl. 18:39 |
Hej, Jeg har fået et problem med mit samsung LE40M87DB som selvfølgelig er lidt over 2 år gammel. Ved opstart af TV står det og tænder og slukker i 5 - 10 sekunder inden det starter. Hvad kan det skyldes? |
|
![]() |
|
OasisNoel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Hej
Jeg har haft precis det samme problem. Det skyldes nogle dårlige kondensatore i strømforsyning. De er nemme og skifte selv. Prøv at Google samsung tv clicking. Der er også nogle Youtube video der viser hvirdan de skal skiftes Ellers skriver du bare.... |
|
![]() |
|
Noorgaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Tak for tilbagemeldingen, har været inde og studere diverse youtube videoer og hjemmesider. Det er åbenbart et almindelig kendt problem for Samsung.
Hvilke kondensatorer udskiftede du med og hvor købte du dem?
|
|
![]() |
|
OasisNoel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Ja jeg er sku lidt skuffede over samsung.
Jeg skiftede 4 stk. De originale var på 1000µF 10Volt 105C* Dem jeg købte ved en radio/tv reperatør var på 1000µF 35Volt 105C* I strømforsyningen sad er ca. 8 kondensatorer på 1000µF, men det var kun dem på 10 Volt det skulle skiftes. på denne side kan du se, hvad du skal se efter på en dårlig kondensator. http://www.capacitorlab.com/visible-failures/ ![]() Lidt om opgaven. http://www.earthinfo.org/samsung-tv-makes-a-strange-clicking-sound/ Du kan købe nogle ny kondensator på som denne på: http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=1917870 Hilsen Simon |
|
![]() |
|
![]() |
Husk for guds skyld at vende kondensatorerne rigtigt.
http://www.capacitorlab.com/capacitor-types-electrolytic/ |
|
![]() |
|
knowlton ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Jeg har et LE46M87BD og det begyndte på præcist det samme her forleden! Men mit står op til et min. før at det gider at starte. Dog har jeg en elektronik forsikring på min indbo, der dækker.
Udover det, så laver mit også grønne streger i billedet, når jeg sætter det på mute. Der går lige et par minutter, så kommer der 1 og derefter flere. har I oplevet noget lign.? |
|
Knowlton
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder som det samme problem med strømforsyningen, men det er fint at du kan klare det med din forsikring.
Det med de grønne streger har jeg ikke lige oplevet. |
|
![]() |
|
![]() |
Vil bare sige tak for den fremragende support på mit problem. Har skiftet kondensatorerne. Det var ganske rigtigt 3 af de 4 10V der var gået.
Jeg skiftede alle 4 til 16V og så køre det "gamle" fjernsyn upåklageligt igen.
Tak her fra.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var godt at jeg kunne hjælpe...
Samsung skulle jo nok havde brugt 2 kr. mere per kondensator. Det er sku for dumt at spare på sådan noget..... Hilsen Simon |
|
![]() |
|
club22 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2010 Sted: denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej alle. Er bare nødt til at sige at det virkelig virker. 5 styks nye kondensatorer er skiftet, efterfølgende virker mit Samsung 46 Tommer igen. Hold kæ... hvor er det bare super. Det tog min ven og jeg 30 min. Herefter tændte vi tv med bravur !!!
Gør brug af linket til vores gode ven fra US. Det virker !!
|
|
![]() |
|
![]() |
Club22: Det var godt at vi kunne hjælpe dig.
|
|
![]() |
|
Moby999 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2010 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hey! Jeg ville bare lige skrive tusind tak, har reddet mit fjernsyn. Jeg har et Samsung LE40M87 med samme problem, da jeg åbnede det så jeg at 2x 2200UF 10V var brændt sammen, så nu har jeg udskiftet dem med 2x2200UF 16V og fjernsynet virker igen:D H
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |