recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken PVR boks er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken PVR boks er bedst?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken PVR boks er bedst?
    Sendt: 15-Februar-2010 kl. 21:54

Dilog skulle kode det til modtageren, jeg ved ikke hvad Triax gør, men er den Boxer godkendt, så vil der sikkert også der være en spærring.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 22:43
Et alternativ er Denver boxen. Den har dog kun mulighed for FTA kanaler
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 08:03
Triax 409'eren er noget værre crap på PVR delen - desuden kan den ikke pt. udsende andet end et stereo-signal. Den kunne blive god med en firmware-opdatering, som rettede de værste fejl; men denne opdatering er desværre ikke kommet endnu...

Selve tuneren er fin - den leverer et fint billede i den modtagne opløsning (576i/720p/1080i), så hvis man har en eksterne scaler (eller et TV med en god indbygget scaler) er det ideelt.

-Kent

Redigeret af kbh4 - 16-Februar-2010 kl. 08:04
Til top
voffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 11:34
Jeg kender kun Triax 409'eren som jeg selv har. Jeg har haft store problemer med pixelering - altså hvor dele af billedet ser underligt ud. Jeg kan faktisk kun bruge modtageren til DR og TV2. Jeg har lånt en Sagem boks, som virker fint på alle kanaler, men billedet er ikke så godt, som på Triax'en. Men der er ingen fejl.

Triax'en har problemer med nogle dårlige krystaller ifølge Triax. De bytter også uden spørgsmål.

Men hvis du får en god Triax 409, så er det en god lille modtager. PVR delen er OK til mig, da jeg kun bruger den til at optage serier, hvis jeg ikke lige er hjemme. 

Til top
Morten_P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 12:57
ADVARSEL!

Bemærk, at Sagem boxen larmer som et lille jetfly! -Køb et sted hvor du kan returnere...

Wink Morten
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Hvis man kun kigger på boxer godkendte PVR bokse er der tre bokse at vælge imellem:
Sagem DTR 94160TA H
Triax T-HD 409 VA
Dilog DT-655 HD
De tre bokse minder mere eller mindre om hinanden, de har alle to tunere og mulighed for harddisk. Spørgsmålet er så hvilken en af dem der vil være bedst?
Er der nogen af dem, hvor det vil være muligt at trække optagelserne over på en computer? Altså ved Triax og Dilog er det begge eksterne harddiske, så det burde vel være muligt ved dem, og ikke ved Sagem?

Så vidt jeg er orienteret kan de nævnte Triax og Dilog harddiske ikke læses af Windows, angiveligt fordi de er Linux formateret, måske er de også kodede.
Jeg har en Maximum TS-3000. Den bruger en extern USB harddisk (kræver extern strømforsyning) og dens filer kan let indlæses på en Windows PC som TS filer med et lille hjælpeprogram.
Den modtager MPEG2 og MPEG4 og såvel SD som HD, den har Scart og HDMI udgange.
Den har mulighed for op til tre kodekort, heraf to i CI slot, fungerer fint med Boxer's kort.
Det er en kombineret DVB-T og DVB-S modtager, men den modtager kun een kanal ad gangen.
Den er rimelig i pris (ca. 1800 kr.), er ikke særlig avanceret, men fungerer til min tilfredshed.

Erik Helmer Nielsen

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 15:33
Hej jeg bruger stort set min Triax 409 dagligt til optagelser og jeg har ikke de store problemer med den, hvis man optager fra den alm timer så har den aldrig svigtet mig, men det kræver at du har den rigtige harddisk til den, evt en Verbatim 47526 1000 Gb fungere helt perfekt. Det er rigtigt der er små ting der kunne være mere smart, men den fungere og billed + optagelse kvaliteten kan der ikke klages over.
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Morten_P Morten_P skrev:

ADVARSEL!

Bemærk, at Sagem boxen larmer som et lille jetfly! -Køb et sted hvor du kan returnere...

Wink Morten

Skyldes en lilebitte idiotisk blæser. Fastgør den med noget smeltelim eller lign. så siger den næsten intet.

Redigeret af ----OR---- - 09-Marts-2010 kl. 09:55
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu