recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Interlacer mere via PC end Dreambox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInterlacer mere via PC end Dreambox

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Emne: Interlacer mere via PC end Dreambox
    Sendt: 17-Februar-2010 kl. 23:22
Jeg syntes at se at min HTPC interlacer mere end min dreambox. Men hvorfor ved jeg ikke lige. Jeg kører med HD og Full HD, og det er lige galt på begge.

Kortet er et ATI HD2400

Jeg bruger DVI -> HDMI kabel til mit SONY 40D3550.

Nogen der kender en indstilling der mangler for at forbedre det.

Det er værst når der er tekster med sort bjælke, samt ved at kikke på den halve linje i toppen af skærmen.

MVH
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 17:15
det kommer jo helt an på hvilken afspiller du bruger og hvad det er for noget du ser! - det har intet med skærmen eller kablerne at gøre. du skal enten "de-interlace" eller "de-comb" i afspilleren (hvis det er TV-materiale så er det i forvejen interlaced) - men det er altså en del cpu-intensivt så der skal en forholdsvis kraftig CPU til. den slags understøttes vist ikke lige af noget grafikkort og jeg håber at du mener et 4200 kort og ikke et 2400 kort. Hvis det er et 2400 kort så ville jeg skifte asap. Det er slet ikke kraftigt nok til at lege med FHD materiale.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu