recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD to AVI for interlaced, hvad er nemmest?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD to AVI for interlaced, hvad er nemmest?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD to AVI for interlaced, hvad er nemmest?
    Sendt: 21-Februar-2010 kl. 11:10
Hej

Jeg har fundet et vanvittigt godt program til at konverterer DVD'er til AVI.

"Free DVD Video Converter".
Det er super nemt. Point and Shoot. Dels vælger rigtigt med lydspor, format, etc.. Dels er det vanvittigt hurtigt, uden negativ påvirkning af kvaliteten.

Men, det kan ikke de-interlace DVD film der er interlaced. Det ender med de vandrette streger ved panoreringer.

Jeg har prøvet DVDFab, mv., men de er dels mere tricky i opsætningen (som for nogle er godt), men endnu vigtigere tager de 10x så lang tid om at konvertere DVD'en.

- Er der nogen der kender et super Point-and-Shoot program til DVD-til-AVI konvertering (AVI ikke et must, men size-konvertering)?  Særligt med fokus på at det er hurtigt til at konvertere.

Mvh
Jens
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 11:29
alle andre har vel i længere tid brugt handbrake. www.handbrake.fr - sæt dvd'en i maskinen og klik på den ønskede profil og tryk start. det er faktisk ikke så svært. den laver dog enten mp4 eller mkv filer. AVI er i dag et dødt(forældet) containerformat. det tillader ikke alle de ting som eksempelvis mkv kan.
En anden ting - du burde være seriøst bekymret over at installere et program som hedder FREE et eller andet. - det lyder lige lovlig "russisk" - eg. pas på der ikke er malware i programmet og at det i virkeligheden bare er et skalkeskjul for hackere. Den slags er der tonsvis af eksempler på hvis man søger på nettet.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 12:18
At det er MKV eller MP4 er kun fint. Det er helt rigtigt de nye formater.

Handbrake har jeg prøvet. Dels er det 4-5x så langtsomt som Free DVD Video Converter. Dels er det noget privat sidegade-programmering der kræver .Net frameworket, og det ".Langsom"-hallo vil jeg gerne undgå at have på min maskine (XP). Af de mange mange programmer jeg anvender, er det det eneste der kræver det. Handbrake kan mange ting, hvilket grundlæggende er godt, men jeg søger blot "the basics" -> point and shoot :-)

Du har selvfølgelig ret i forsigtighed med Free, osv., men jeg har scannet det for vira og mailware og googlet det, og for bemeldte er jeg tryg.

- Så er der nogen der har andre forslag end Handbrake?

Fokus på hurtighed og blot basisfunktionalitet er fornødent.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 21:08
du siger det er 4-5x så langsomt - jeg vil så komme med den påstand at det så til gengæld også leverer en langt bedre kvalitet. Du kan sagtens køre cq encodings, men især på interlaced video er det en rigtig god ide at køre 2-pass. og ja - ting tager nu engang tid. hvis du skal køre både filtre og alt muligt så falder fps gevaldigt når du encoder videoen. Det kommer man ikke udenom. Jeg synes nu ikke umiddelbart at handbrake er langsom. I hvert fald ikke når kvaliteten tages i betragtning og for at få en ordentlig kvalitet så kræves der bare mere end 1-kliks noob software. til gengæld når det er sat op og man har lavet sin egen profil som virker - så er det jo 1-klik :-)
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 02:05

Hej

Jeg vil stadig gerne høre om alternativer til Handbrake, fra de der måtte kende hertil.

Fokus på hastighed, og at the-basics virker.

...ps. jeg er tilfreds med kvaliteten af den 4x så hurtige konvertering.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu