Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
|
Emne: DVBViewer og MCE Remote Sendt: 25-Februar-2010 kl. 17:22 |
Eneste oplagte showstopper før jeg kaster mig frådende over DVBViewer og lader Mediaportal i stikken for et stykke tid, er fjernbetjeningen.
Jeg har naturligvis prøvet med diverse plugins, men uden held. Det eneste jeg kan bruge på fjernbetjeningen, er piletasterne, og ok-knappen.
Normalt virker fjernbetjeningen perfekt både i 7MC, og i Mediaportal uden nogen form for programmering af knapperne.
Fjernbetjeningen er vist ikke den originale MCE men en efterligning, som de fleste med RC6
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 17:26 |
Lyser modtageren når du trykker på en af knapperne?
Hvad hvis du trykker på tallene i f.eks. notepad, kommer de så som alm tekst, for det skal de
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 17:34 |
Hvis du sender mig en PM med en mailadresse, så skal jeg gerne sende dig en kopi af min default.remote
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 17:55 |
MCenterFreak skrev:
Lyser modtageren når du trykker på en af knapperne?
Hvad hvis du trykker på tallene i f.eks. notepad, kommer de så som alm tekst, for det skal de |
Ja, modtageren reagerer fint og tallene kommer også fint frem i notepad, ligesom pile og ok(enter) men det er jo også helt alm. tastatur funktioner som langt de fleste remotes vel understøtter ud af boksen ?
Jeg sender dig lige en PM :-)
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 18:07 |
Man skal "lære" den at bruge din fjernbetjening. Det er ganske simpelt
Klik på Lær, vælg den funktion man ønsker skal programmeres, trykke på den relevante knap
Har sendt dig min remote fil. Den skal kopiereres til DVBViewers remote mappe i configuration folderen 
|
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 18:30 |
Sådan ! nu er der ihvertfald en del af knapperne der virker - jeg tog din remote fil og importerede den via "Import" knappen.
Der er dog nogle knapper jeg vil flytte rundt på, så jeg må lige lave lidt arbejde selv også.
Mange tak for hjælpen og farvel Mediaportal ;-)
|
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 19:31 |
Egentlig behøver man ikke mere selv lave sig sig en MCE.remote fil, den er kommet med i de seneste versioner af dvbviewer... (den skal blot loades)
Men pt. har jeg et "hul" i anvendelse af mce-remote til dvbviewer under windows 7, det anvendelse af den grønne start-knap... (til at starte dvbviewer til at se noget med, når HTPC-en er vækket) Det er for at undgå at autostarte dvbviewer...
Den har jeg under xp og vista kunne anvende en særlig udgave af MPtray fra mediaportal, men det går ikke under windows 7.. Har prøvet eventghost og det virker, men ikke stabilt...
#confused kender du til anvendelse af mptray i mediaportal?
Redigeret af avh - 26-Februar-2010 kl. 07:10
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 20:23 |
Nej ikke andet, end at det virker udmærket. Jeg bevæger mig dog helst ikke udenfor Mediecenter softwaren, så jeg bruger den mest hvis MP crasher :-)
Har du evt. prøvet intelliremote i stedet for Eventghost ?
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:51 |
avh skrev:
Men pt. har jeg et "hul" i anvendelse af mce-remote til dvbviewer under windows 7, det anvendelse af den grønne start-knap... (til at starte dvbviewer til at sde noget med, når HTPC-en er vækket) Det er for at undgå at autostarte dvbviewer...
Den har jeg under xp og vista kunne anvende en særlig udgave af MPtray fra mediaportal, men det går ikke under windows 7.. Har prøvet eventghost og det virker, men ikke stabilt...
|
Jeg forstår simpelthen ikke den del af indlægget. Kunne du uddybe det lidt?
|
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 07:09 |
Problemet med MCE-remoten skyldes måden jeg kører DVBviewer på. Selve MCE-remoten virker jo ok.
Recording service klarer alle optagelser (som du også anbefalet mange gange).
Dvs. dvbviewer anvendes kun som en player til live-tv og se optaget tv. (og epg håndtering)
Det betyder at dvbviewer skal startes og afsluttes manuelt via fjernbetjeningen.
Når dvbviewer ikke kører (eller recording service har noget at optage) sørger power-mangement for at sætte HTPC-en i slumre-mode...
Under vista kunne jeg starte dvbviewer med den grønne knap ved hjælp af Mediaportals MPtray (særudgave), som er en erstatning for et tilsvarende program til MCE.. (ehTray)
Og som sagt jeg har prøvet evenghost som erstatning (virker ikke altid). (jeg er dog kommet til at tænke på at sådanne autostart programmer kunne have bruger-konto rettigheder problemmer i opsætningen)
Redigeret af avh - 26-Februar-2010 kl. 07:13
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 11:30 |
avh skrev:
Under vista kunne jeg starte dvbviewer med den grønne knap ved hjælp af Mediaportals MPtray (særudgave), som er en erstatning for et tilsvarende program til MCE.. (ehTray)
|
Ja den kan jeg ikke rigtig løse. Hos mig kører DVBViewer altid på klienten, og da klienten aldrig optager, så lukker jeg klienten, med DVBViewer kørende, ned med powerknappen på remoten
avh skrev:
Og som sagt jeg har prøvet evenghost som erstatning (virker ikke altid). (jeg er dog kommet til at tænke på at sådanne autostart programmer kunne have bruger-konto rettigheder problemmer i opsætningen)
|
Du kan tildele et specifikt program admin rettigheder fra Egenskaber>Kompatibilitet
|
|
 |