|
Så kom Sony's DVB-T2 modeller på markedet |
Besvar |
Forfatter | |
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Emne: Så kom Sony's DVB-T2 modeller på markedet Sendt: 26-Februar-2010 kl. 17:29 |
Så kom Sony's DVB-T2 modeller på markedet i England i denne weekend. Som det ses har modelnumrene fået sidste ciffer ændret til et '3' fx er vor HX700 blevet til HX703.
Priserne synes íkke at afvige mellem '3' modellerne og vore tilsvarende modeller uden DVB-T2.
Lars :)
|
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
Sendt: 27-Februar-2010 kl. 10:18 |
Ja det lyder da ganske udemærket, men hvad skal seerne egentlig bruge det til, efter min opfattelse er der rigelig plads, på sendenettet, til det der er værd at se på.
Det jeg simpelthen mener er, at de udsendelser der sendes på de bestående kanaler er fyldt med så meget crap, at det snart er værd og overveje om man ikke helt skulle droppe TVét.
Hvis man gennemgår programoversigten gennem en længere periode, ja så vil man hurtigt opdage at sendefladen for en meget stor del, består af genudsendelser, der er meget langt imellem nye udsendelser.
Ser man endnu videre på de udsendelser der er, så består de efterhånden også af gentagelser, og med det mener jeg, at i den samme udsendelse gentages de samme ting, således at man faktisk har set programmet 2-3 gange, altså hvis man rensede en udsendelse på 1 times varighed, for gentagelser, ville samme udsendelse sikkert kun være på 30-40 minutter
De Danske udbydere er ligeledes blevet trukket ned i sølet, forstås på måde, at der igennem en længere periode reklameres for den enkelte udsendelse så lang tid og så mange gange i forvejen, at jeg snart ikke gider se selve udsendelsen, når den endeligt bliver programsat.
Nej, lad os dog kvalitet istedet for kvantitet
|
|
Per A
Bruger Oprettet: 16-November-2009 Status: Offline Point: 51 |
Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:16 |
Man burde droppe TV'et som en samlet enhed og bare købe en monitor i samme HD kvalitet som det TV man ønsker at bruge.
Så kan man bare købe "årets box" med et HDMI kabel til overførelse af signalet til denne monitor, og hvis man ville have "stor lyd" et audiokabel til stereoanlægget.
Det kunne være en løsning? (en ny box er nok billigere end et nyt TV)
Redigeret af Per A - 27-Februar-2010 kl. 12:21 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:22 |
Den holdning har jeg også altid haft, men det har altid og af uvist grund affødt vilde og inderlige protester. Et TV er et display hvortil der tilsluttes de for brugen nødvendige enheder.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Per A
Bruger Oprettet: 16-November-2009 Status: Offline Point: 51 |
Sendt: 27-Februar-2010 kl. 13:38 |
Jeg har været beskæftiget i den branche i over halvdelen af mit liv.
Når jeg blev spurgt af nogle der ville købe et TV med DVD m.m. som var indbygget, rådede jeg dem til at købe separate enheder(jeg var ikke sælger!).
Når 200 kroners DVD enheden strejkede eller ikke kunne spille specielle filer og derefter skulle repareres/opdateres, måtte hele enheden afsted.
........ og det kunne ofte ikke betale sig da det blev en kompliceret affære.
Det eneste der taler imod dette er betjeningen af enhederne, men den kan man jo klare med en progammerbar fjernbetjening.
Jeg bruger en Philips Ipronto med LCD skærm som RC. Denne har muligheder for at bruge makroer m.m.
Så virker det helt perfekt.
I virkeligheden bruger jeg nu kun mit TV som en billedmonitor. (analog tuner kan ikke bruges mere, lyden kommer fra stereoanlægget, samt tekst og programinfo fra digitalboxen)
Redigeret af Per A - 27-Februar-2010 kl. 13:46 |
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:13 |
Det er da rystende ligegyldigt hvad en nyhed kan bruges til - rystende ligegyldigt. Skulle vi ikke høre om et jordskælv i Chile, blot fordi vi indlysende ikke skal bruge det til noget. Det holder ikke en meter.
Kapacitet på DTT nettet og prisen bevæger sig i øvrigt omvendt - når kapaciteten pr MUX går op - kan der sendes mere og omkostningerne pr kanal bliver tilsvarende lavere. Denne lavere pris kan så bruges til at øget bitraten og sikfte til HD, til flere kanaler eller til at sænke prisen på de eksisterende kanaler - men her har vi et semi-frit marked til at beslutte.
Det er også interessant når SVT oplyser at de vil anvende DVB-T2 til at sende 2 HD kanaler, som må forventes at blive gratis. Fra Malmø forventes kanal 10 og kanal 22 anvendt inden udgangen af 2010.
Især hvis man bor på Amager eller andre steder i Hovedstaden er dette vel også interessant og kan være nyttigt.
Lars
PS! Jeg bruger også mit tv som skærm og har en (flere) bokse, men der er mange, der har tv nr 2,3,4 etc., som ikke ønsker samme antal bokse.
Ligeledes er der en ret stor gruppe der ikke magter mere end én remote, tænd, sluk samt under 10 kanaler. Prøv blot at besøge et enkelt plejehjem.
Redigeret af reslfj - 28-Februar-2010 kl. 14:20 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |