|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Moffe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() Sendt: 24-Marts-2010 kl. 12:03 |
Hej alle,
Jeg søger en Surround Receiver til max 3500,-. Det er ikke et must at jeg bruger alle pengene, så jeg kunne også være interesseret i en receiver til 1500,-, hvis det er god value for money. Så kan jeg i stedet bruge de resterende penge på en sub og udskifte receiveren når der er penge til det. Jeg har mulighed for at købe en brugt Denon 2808 for 3000,-. Det er samme pris som bl.a. Onkyo 607 fra ny. En ældre onkyo model 606 eller 605, en brugt Denon 2310, 2809 eller pioneer VSX-919 kunne også komme på tale. Jeg har søgt en del på Denon 2808, men kan ikke rigtigt finde så meget om den. Nogen der har erfaringer med den og kan sige om det performer godt? Hvordan klarer den sig mod en 607. Jeg kan godt se der er forskel i tilslutninger osv. Men hvad med rå performance til film og musik? Og hvordan vurderer i 2808'eren til 3000,-. Er det en god pris, eller skal jeg gå efter en anden model til de penge? Har hørt meget godt om Denon 2310, men hvordan er de tidligere modeller som 2808 og 2809? Er der nogen der har en af de andre modeller jeg søger til salg, så smid mig en pm. Gerne snarest muligt, da jeg skal træffe en beslutning i forhold til den Denon 2808 jeg har fået tilbudt. Mvh Moffe
Redigeret af Moffe - 24-Marts-2010 kl. 14:58 |
|
![]() |
|
Flemming1984 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2010 Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Du skal i hvert fald tænke på om du vil bruge blu-ray afspiller på den, og om du vil have HD lyd ud + HDMI ud. så skal du jo tænke på hvilke tilslutninger den har og hvilke formater den kan tage.
Hvad har du af højtalere?! Fordi nogle højtalere er lyse i det, andre mørke, andre bedre i mellemtonen osv.. og forstærkere på samme måde. Denon er lidt lys i det, Marantz og NAD er noget mørkere i det - dvs. blødere at høre på. Du skal i hvert fald overveje hvilke ting du tilslutter dertil og om den skal være fremtidsikret. |
|
![]() |
|
Moffe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
Jeg har en Panasonic BD35 blu-ray afspiller og en WD TV live der skal sluttes til, så umiddelbart har jeg indgange nok i en 2808. Alle de modeller jeg kigger på kan, så vidt jeg kan se, ligeledes afspille alle de formater jeg kan få brug for. Derudover sørger min BD35 for opskalering, så det er ikke så nødvendigt at den kan det. Men selvfølgelig nice to have.
Jeg har indledningsvist et par små Beovox CX50 højtalere som formenlig bliver suppleret af nogle Anthony Gallo'er. Altså skal receiveren kun trække små satelithøjtalere og så en sub der passer hertil. Hvad fremtidssikring angår, så synes jeg på papiret at alle nævnte receivere ser ud til at være meget godt med, bortset fra forskelle i tilslutninger. Derfor er det vigtigste at den "priced according to value", så jeg kan komme af med den uden de store tab, hvis jeg skulle få hang til noget nyere grej.
|
|
![]() |
|
Flemming1984 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2010 Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Kan også se den har masser af muligheder, men kun 2 hdmi indgange, så hvis du har en PS3 eller andet, så er det jo lidt øv at skulle skifte hele tiden, men smag og behag. Der er jo også meget kraft i den.
Spørgsmålet er nok det bliver lidt for lyst eller for mørkt, men det e rjo nemmest at høre det sammen før man beslutter sig jo! Jeg har lige købt mig en Marantz, da den har en blødere lyd og jeg hørte en Denon 2310, som jeg syntes der lige var lidt for lys i lyden i længden. Dog er det jo smag og behag :) |
|
![]() |
|
![]() |
Det er desværre nok lidt svært at komme til at høre de fleste af de receivere jeg søger med mine egne højtalere. Bortset måske fra Onkyo 607. Jeg kan leve med 2 HDMI indgange, men flere vil selvfølgelig være godt, dog kun "nice to have", hvorfor jeg ikke vil betale meget ekstra herfor. vigtigst er at den kan levere god lyd til film og musik, samt at prisen er rigtig.
Slet ingen der kan sige noget om Denon 2808 eller måske 2809? Det et jo lidt vanskeligt at komme til at testlytte udgåede modeller.
Redigeret af Moffe - 24-Marts-2010 kl. 23:01 |
|
![]() |
|
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
Her er lidt data og billeder
http://www.avland.co.uk/denon/avr2808/avr2808.htm Jeg har 2807 og er fint glad for den |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for linket. Jeg er desværre ikke en haj til de tekniske specifikationer, så jeg kan ikke umiddelbart læse hvor kraftig den er. Kan også læse mig til at de watt opgivelse mange producenter laver ikke er pålidelige.
Nogen der har link til en mere grundig test i et velanset blad eller site? Jeg har søgt på google, men har ikke fundet så meget andet end nogle overordnede ratings.
|
|
![]() |
|
![]() |
Syntes da bare du skal springe på den, den har lidt mere kraft end den 1910 der er på tilbud ved Hifi klubben pt. Tror absolut det er et godt køb.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |