recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aldi Medion PC - vurdering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAldi Medion PC - vurdering?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Emne: Aldi Medion PC - vurdering?
    Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:22
Aldi har en medion PC her  i næste uge.

Jeg vil gerne lige høre en ekspertvurdering til indmaden. HVad siger I til det. Vil den kunne klare de næste par års spil og lignende?

Alternativt - hvad kan købes af kvalitet for nogenlunde de samme penge, hvis man er til "lidt af det hele" lige fra lidt 3dspil til komplicerede processortunge strategispil (football manager)

Vel at mærke ekslusiv skærm.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:43
Kan anbefale denne skærm. Dejlig størrelse og med fullHD og VGA, DVI og HDMI tilslutning

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/skarm/PH244E1SB/philips-24-pc-fladskarm

Redigeret af Kampus - 28-Marts-2010 kl. 14:43
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Aldi har en medion PC her  i næste uge.

Jeg vil gerne lige høre en ekspertvurdering til indmaden. HVad siger I til det. Vil den kunne klare de næste par års spil og lignende?

Alternativt - hvad kan købes af kvalitet for nogenlunde de samme penge, hvis man er til "lidt af det hele" lige fra lidt 3dspil til komplicerede processortunge strategispil (football manager)

Vel at mærke ekslusiv skærm.

Hej

Jeg har den gamle model af denne pc du kikker på  og er meget godt tilfreds med den, den klarer fint COD MW2 fint i 1600x1200.
Og indmaden i Medion computer er eks fra Asus og Gigabytes osv osv altså topkvalitet og du kan ikke få en billigere pc der kan det samme i samme kvalitet, derud over levere Medion original DVD med windows i både 32/64 bits Det er der IKKE andre der gør.ClapTongue

Redigeret af klander - 28-Marts-2010 kl. 14:56
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:59
Til prisen er det et meget fornuftigt system.

Alternativt, så kan man få dette hos komplett.dk, men så skal du selv samle systemet.

• 354717 - Antec Three Hundred Midi Tower Black, Fans: 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, 2x USB, Audio
  • 376060 - Silver Power SP-SS500, 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1+6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Fan
  • 576801 - Intel Core™ i5 Dual Processor i5-650 Dual Core, 3.2Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/fan
  • 352067 - Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3
  • 574792 - ASUS P7H55-M PRO, H55, Socket-1156, DDR3, m-ATX, GbLAN, DVI, HDMI, PCI-Ex(2.0)x16
  • 585755 - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz, "Aliens vs Predator"
  • 331024 - Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM
  • 351141 - Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2
  • 303162 - Antistatic Armchain 180cm
  • Black DVD±RW burner
  •  

Jeg havde nok nærmere gået efter noget i den stil, ikke pga. en Intel CPU, men pga. det noget bedre grafikkort. Du er seriøst bedre stillet med et 5770 over et 5670.

Edit: Havde lige glemt at der mangler et styresystem. Det er sådan noget, man ikke overvejer som medlem af Acedemic Alliance. Jeg vil dog stadig råde dig til at finde et system med et bedre grafikkort i stil med overstående.

Et 5670 er i de fleste tilfædelig ikke hurtigere end et nvidia 8800GT/9800GT, som er et grafikkort der har været her siden Oktober 2007.

Oprindeligt skrevet af Anandtech Anandtech skrev:

So where does that leave the 5670? The 5670 does surprisingly well against the 9800 GT. It wins in some cases, trails very slightly in a few more, and then outright loses only in games where the 5670 is already playable up to 1920x1200. From a performance standpoint I think the 9800 GT is ahead, but it’s not enough to matter; meanwhile the “green” 9800 GT shortens the gap even more, and it still is over 10W hotter than the 5670. The 5670 is a good enough replacement for the 9800 GT in that respect, plus it has support for DX11, Eyefinity, and 3D Blu-Ray when that launches later this year.
    Kilde.

Som sagt er det helt okay til prisen, men forvent ikke højeste opløsning med alle detaljer slået til - selv i ældre spil.

Redigeret af srnkrkgrd - 28-Marts-2010 kl. 15:11
    Til top
    Super bruger
    Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:59
    Ok det lyder fornuftigt og tak for hurtige inputs :)

Jeg har lige et par dage at overveje i, men jeg hælder til et køb.

Til top
    Notfast Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
    Sted: Øst Jylland
    Point: 2876
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 22:28
    Køb den, lige nu er den stor nok.
    Til næste år kan de være at du måske bør opgradere grafik kortet, men det ville du så kunne gøre billigt og bedre end 5770.
    .....
    Til top
    RogueAgent Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
    Point: 859
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 22:50
    Til prisen er den ok - som de andre siger er det grafikkortet der er svageste led, men det kan man jo altid opgradere om et års tid eller så, evt. til et 5850 som sikkert vil ligge omkring en tusse til den tid.

En enkelt information jeg synes de godt kunne give, er hvilket bundkort der sidder i - så man kan se om den kan køre crossfire (evt. et extra 5670 istedet for et helt andet enkeltGPU kort) hvis det skulle være ønskeligt.
    LG 50PS8000
    Panasonic PT-AE500
    Pioneer VSX-859
    Carver 753X
    Energy RVS/RVSS
    Panasonic BD35
    Toshiba HD-XE1
    Pioneer CLD-D704
    Til top
    Super bruger
    Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 22:57
    Hvis du ikke ønsker bedre performance, så kan du evt. kigge efter en brugt maskine med et 8800gt/9800gt - du kan sikkert finde noget, der har bedre performance/pris der, hvis du ønsker en opgradringsmaskine.

Man kan altid vente og senere kunne gøre det både billigere og bedre. Det eneste spørgsmål, der rigtigt gælder, når det kommer til indkøb af hardware er "the sweat spot" - altså der hvor du får mest ud af dine penge - "Best price/performance ratio".

Pt. er 5770 kortet det. Da 5850 blev lanceret var det kortet, men er det ikke længere, da nVidia's manglende konkurrenceevne har fået kortet til at stige kunstigt. Et sjovt og sjældent eksempel på stigende priser på hardware!

Da ydelsen på et 5670 ligger omkring 8800GT/9800GT og jeg er indehaver af et sådan kort, så kan jeg f.eks. informere om at et spil som Battlefield 2: Bad Company IKKE er noget du skal regne med at spille. - Synes det er surt at udelukke nye spil på en ny computer, men det er vel en smagsag, hvad man acceptere som okay FPS.

Jeg holder ved at til pengene er det et godt køb, men det er samtidigt en maskine, der måske kun lige akkurat er stor nok. Dette er selvfølgelig baseret på mine krav til 1920*1080. Hvis du sidder med en lille skærm og kun kører 1600*1200, så kan billedet være anderledes.

Uanset, så er 5670 på forskellige sider anbefalet til en HTPC og IKKE en gaming PC. Det er hvad det er. Hvis du alligevel vil opgradere om et stykke tid, som forslået, så er du bedre stillet med det ældre 4670, der er hurtigere, men ikke har DX11. Tilgengæld, så kan du sikkert finde det billigere. Og sikkert endnu billigere, hvis du køber det brugt - det var trods alt et helt okay grafikkort for et par år siden...

Oprindeligt skrevet af Tomshardware Tomshardware skrev:

It is this cutthroat ~$100 environment where the Radeon HD 5670 will be forced to sink or swim at $99. Here it will have to compete against the similarly-performing $80 GeForce 9600 GT, the slightly-faster $95 GeForce 9800 GT, the clearly-superior $110 Radeon HD 4770, and the vastly more attractive $110 Radeon HD 4850 / GeForce GTS 250. Purely from a performance standpoint, it would be madness to buy the Radeon HD 5670 instead of spending a couple dollars more for the Radeon HD 4850 or GeForce GTS 250. DirectX 11 isn't much of an issue here. From what we've seen so far in our DiRT 2 results, the performance hit is too large to bear for the new Radeon HD 5670. Granted this is only one DirectX 11 title, but it certainly sets the stage.

Citér Are we saying the Radeon HD 5670 is a bad card? Certainly not, it's a respectable mainstream offering. It just costs too much. At $80, this product would offer performance more in-line with its price tag. But at $100, that spread introduces too many strong competitors into the equation. We've seen products change to adapt to the market many times before. Maybe, if we're lucky, prices will quickly drop and allow the Radeon HD 5670 to be the game-changer it can be. At the $100 launch MSRP, however, a gamer is much better off investing a couple more dollars into a Radeon HD 4850 or GeForce GTS 250.

Redigeret af srnkrkgrd - 28-Marts-2010 kl. 23:04
    Til top
    Super bruger
    Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 23:10
    Uden at ville reklamere for en eller anden tilfældig persons computer salg, så kunne jeg via google på 5 sekunder finde en hurtigere computer med bedre hardware til 5.000. Brugt, men stadig med garanti. En mere fair pris ville dog nok være noget lavere, da der stadig er tale om et brugt system. Uanset, så er det en bedre computer en den anden.

Den er dog inkl. en 24" skærm og "udvidet garanti til 2012"

Hvis du ikke ønsker skærmen, så kan den sikkert sælges for en ~500 kroner.

Information om selve computeren:
    Til top
    Super bruger
    Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 14:47
    Jeg endte med at købe skærmen (som egentlig lidt "malplaceret" blev foreslået i svar nummer 2 - i "" da jeg jo egentlig ikke skrev noget om skærmbehov) - det var ellers ikke første prioritet, men sådan går det jo nogen gange at man opdager noget interessant.

Så har jeg skubbet pc-indkøbet et par måneder.  Men jeg takker for de mange bud. Engang vidste jeg alt om grafikkort og processorer men når man holder PC indkøbspause på nogle år, så er man pludselig helt blank i forhold til hvad der er godt og skidt. :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu