recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony HX5V vs. Pana TZ10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony HX5V vs. Pana TZ10

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony HX5V vs. Pana TZ10
    Sendt: 03-April-2010 kl. 14:55
Jeg vil være meget interesseret i, at vide hvad i syntes om de to modeller. Det virker som et næsten dødt løb mellem dem, men der være ting som vejer mere til den enes fordel, eller?

- Nogen siger, at batteri levetiden på HX5 er meget dårlig i forhold yil på TZ10, passer det?
- TZ10 i low light, er noget dårligere end HX5, f.eks. indendørs?
- HX5 har noget linse forvrængning ved enkelte zoom styrker?

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-September-2009
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 01:46
Jeg er med på en lytter. Har faktisk samme mission som dig Confused og det er en jungle uden sidestykke.

I mine svage øjeblikke, tror jeg at jeg vælger panasonic. Ikke fordi den er bedre/dårligere, men fordi den kan smide alt direkte over i mit pana fjernsyn Tongue
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 03:10
Jeg har læst meget på anmeldelser af begge kameras. Der er noget godt og skidt ved dem begge. Sony's hx5v har en ret kraftig støjreduktion indbygget, som generelt blender/blurrer billederne en del, hvilke gør dem mere uskarpe en godt er. Tilgengælder er Sony'en lidt bedre i mørke omgivelser, samt har en bedre videodel.

Så nemt er det ikke :-) Jeg lægger mest vægt på billedekvalitet over features, men det er sådan lidt svært med de to cams, da de ikke ligger langt fra hinanden i billedkvalitet.

Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:45
Hej.Ved ikke om du allerede har læst den-men de skriver lidt om for og imod på dem begge i denne anmeldelse.

Ville selv vælge Sony....bla p.g.a den overlegne video-del.....samt design.

lrev
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-September-2009
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 22:09
Var 3 minutter fra at købe et Sony i dag. I stedet blev det et canon 100is fra .... føtex Cry Ikke til at sammenligne med ovenstående, men så kan jeg da fortsætte min point'n shoot karriere Embarrassed
Til top
Rumpirat Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 08-April-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 13:35
Sony all the way! Det giver den bedste kvalitet, men det er selvfølgelig en subjektiv vurdering.

Redigeret af zulfo - 08-April-2010 kl. 19:01
http://www.webhotel-guide.dk
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 18:06
Det er fuldstændig umuligt, at fremhæve et af de nye superzoom kameraer, som gør det godt hele vejen igennem. Jeg er godt og grundig forvirret over hvad jeg skal købe. Umiddelbart er der mest hype omkring Sony's HX5V, eftersom det har nogle specielle features (HD optagelse, low light muligheder, Twilight mode m.m.) som ingen af de andre 2010 superzooms har.

Det der taler imod sony er:
- Kraftig støjreduktion i billederne, som går ud over skarpheden
- kraftig vindstøj i mikrofonerne, ved optagelser af video
- Ubalance, forvrængning i billeder, som bøjes en smule ved bestemte zoom indstillinger
- Dårlig hvidbalance generelt, hvor billeder/video er forholdsvis mørke
- Mangle på flere manuelle indstillinger

Men alligevel lader det til, at folk er mere glade for sony'en, frem for noget andet?!

Moef

Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 14:54
Har lige købt en hx5v til svigerfar, og det fungerer bare. god videodel, god autofokus, suveræn i dårlig belysning, og nem at betjene, hvilket var et must.
Per Korshøj

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 21:58
Hvor har i købt HX5V?

Efter hvad jeg kan se, er de stadig i restordre de fleste steder, bla. hos Elgiganten hvor jeg havde tænkt mig at købe :-)

Moef

Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 14:04
Vi købte i Sony Center Esbjerg
Per Korshøj

Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:37
Er nok lidt favet af mit nye TZ10 ;-)

Så her er hvad jeg valgte ud fra..
http://www.imaging-resource.com/PRODS/ZS7/ZS7A.HTM
http://www.imaging-resource.com/PRODS/HX5V/HX5VA.HTM

http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=4306&p=2   (TZ10 hedder ZS7 i USA)

På youtube har Mikesmultimedie lavet en hel stribe video eksempler side-by-side mellem de modeller.
http://www.youtube.com/watch?v=O0thHaeUnNk

Jeg valgte Panasonic efter nærlæsning af ovenstående links og flere andre hits via google, jeg købte det hos kamerahuset.dk og sparede lidt kr. og øre.

Er ikke ansat eller bliver belønnet af hverken Panasonic eller Kamerahuset.dk, blot en tilfreds kunde :-)
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:40
På youtube mikesmultimedia side-by-side sammenligning kan man tydeligt se at Sony er mere diffust i forhold til Panasonic under film optagelserne.

Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Har lige købt en hx5v til svigerfar, og det fungerer bare. god videodel, god autofokus, suveræn i dårlig belysning, og nem at betjene, hvilket var et must.

Efter et par dage med TZ10 kan jeg gentage hvad Per siger om Sony, ord for ord blot om TZ10.
(uden at involvere svigerfar ;-) )

Ps. Hvis jeg havde lidt flere penge så var jeg gået efter et af de nye micro four third's kamera

Redigeret af Onaj - 25-April-2010 kl. 17:49
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu