|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() Sendt: 11-April-2010 kl. 21:47 |
Dette er en guide om hvordan man sætter sin WDTV-Live op til at vise moviesheets som det ses her: http://www.youtube.com/watch?v=pNDQxnVkFEM Som en anden bruger herinde spurgte om er jeg faktisk ikke sikker på om man bryder garantien når man installerer en uofficiel firmware, men mit bud er umiddelbart jo - Men jeg tror ikke det ville blive håndhævet. WD støtter B-rad´s projekt. Men hvis alt skulle gå galt kan den originale firmware altid installeres igen.
Jeg har fundet alt hvad jeg skulle bruge inde på www.wdtvforum.com, men det er altså lidt nørdet og virker ikke særlig overskueligt til trods for at det faktisk ikke er spor svært. Jeg ved absolut intet om linux (som er det som WDTV´en kører med) – eller er særlig computer-begavet. Hvis jeg kan, kan I også. Der er nogle begrænsninger: - Det virker KUN på WDTV-LIVE udgaven. Ikke på de andre udgaver (mini, gen2, org, osv). - For at det skal virke skal man anskaffe sig en USB-stick – gerne med lidt plads på. Jeg købte en 2 gb i computercity for 79,-. - Man skal berede sig på at USB-sticken muligvis skal sidde permanent i boksen hvis man kører over network-shares. Hvis man bruger ekstern harddisk kan man undgå at USB-sticken skal sidde i boksen permanent – men så skal man ændre nogle instillinger via ftp (det kan jeg godt hjælpe med, men kommer ikke med i denne guide). Denne metode bruger B-rad´s indbyggede moviesheet. Der findes en ældre af Titi, men det er den der er gået forud for denne metode. Nu er moviesheets en del af den nye firmware. Som man kan se på videoen er der flere forskellige stile. Standard, Sheet, eller Wall mode. Jeg har kun prøvet med standard hvor man ser thumbnails for alle film (som i den originale firmware) men med moviesheets når man går ind i folderen. De ting der adskiller sig er, hvad man skal kalde sine moviesheets, samt en enkelt kommando. Denne guide tager udgangspunkt i Standard-mode. 1) Det første man skal gøre er at downloade B-rads uofficielle firmware. Den findes her (http://b-rad.cc/wdlxtv-live/) nederst på siden, og hedder WDLXTV_Live-0.4.1.9-7. Der står man skal downgrade sin wdtv-live til en tidligere officiel firmware, men jeg gjorde det ikke og har ikke haft nogle problemer. Man installerer firmwaren ved at tage en USB-stick og formattere den til FAT32. Man kan evt bruge dette program (http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197). Bare vælg "quick format" og under "Volume_Label" navngives usb-sticken med et navn uden mellemrum. Derefter kopieres indholdet af WDLXTV_live-0.4.1.9-7 filen over på ubs-sticken og denne sættes i usb-porten af din WDTV-Live. Så hiver du stikket ud af WDTV-boxen tæller til 3 og sætter stikket i igen. Når den starter op spørger den dig om du vil installere den nye firmware. Det svarer du ja til. Nu er det så vigtigt at man holder nysgerrige børn og koner væk så længe den installerer den nye firmware. Den genstarter et par gange og man skal ikke blive urolig over at der er sort skærm i rimelig lang tid (5-6 min i nogle tilfælde). Det er vigtigt at man ikke piller strømmen fra hvis man bliver utålmodig for så går der ged i det hele. Når firmwaren er færdiginstalleret starter den op i startmenuen – nu med en anden baggrund. 2) Nu tager du din USB-stick og propper den ind i din computer igen. Så åbner du ”S00custom-options” med wordpad. Allernederst skriver du disse kommandoer: config_tool –c MSHEETMODE=std (Hvis man ønsker en anden stil, kan man skrive ”sheet” eller ”wall” istedet for ”std” config_tool –c VIDMSHEET=ON config_tool –c GENMSHEET=ON config_tool –c LISTMSHEET=ON Jeg ved ikke om det har nogen betydning mht store og små bogstaver, men andre steder I WDTV´en er den ret pernitten med små og store bogstaver, så skriv helt præcis som ovenstående. Så langt så godt. 3) Nu skal vi lave moviesheets – altså selve grafikken til filmene. Der er blevet foreslået forskellige programmer til at lave dem med i en anden tråd. Selv bruger jeg Imagegrabber (http://www.vampiric.us/articles/CodeDesign/CNet/WDTVImageGrabber.asp) Der er sikkert flere filstrukturer der fungerer, men jeg har selv placeret alle filmene i deres egne mapper: - movies - - 300 - --300.mkv - -Blade Runner - --Blade Runner.mkv osv... Der er nogle begrænsninger mht hvordan det virker med moviesheets. Moviesheets må ikke være over 500 kb. Dette svarer til ”image quality” på 70% i imagegrabber. Det virker ikke over ”network shares” hvis ikke man har en USB-stick permanent i WDTV-boksen da man så bare vil se moviesheets som ikoner på .jpg frem for som det var meningen. Hvis man vil have det til at virke over network shares skal man placere alle moviesheets i en folder på USB-sticken som skal sidde permanent i WDTV-boksen. Hvis man kører over NFS (lidt om det senere), kan moviesheet-filerne placeres sammen med filmene – det samme hvis man kører med ekstern harddisk. (OBS: Følgende kun ved standard-mode) Alle moviesheets skal hedde ”<film.eks>_sheet.jpg”. Dvs for filmen ”300” skal man døbe moviesheet ”300.mkv_sheet.jpg”. En fejl jeg selv gjorde var at skrive ”300.mkv_sheet.jpg” da jeg skulle navngive filen – det er en fejl for så kommer filen til at hedde ”300.mkv_sheet.jpg.jpg”. Når I navngiver filen så bare skriv ”300.mkv_sheet”, så løser det sig. Placer moviesheet som tidligere nævnt. Lav en thumbnail på 180x240 pixels (Det gør f.eks imagegrabber selv) og kald den ”folder”. Den skal også placeres sammen med filmen - også selvom man kører over network shares.
Hvis man bruger en anden stil end standard-mode er der her et indlæg om hvad man så skal kalde sine moviesheets: http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=5618.0 4) Sæt nu USB-sticken i din WDTV-Live– hiv strømmen ud, tæller til tre og sæt strømmen til igen. Nu skulle det meget gerne virke. Hvis ikke – så hiv strømmen ud og sæt strømmen til igen. Min skulle lige genstarte en ekstra gang. Ellers så check om I har ”show filesize” til ”off” på jeres WDTV. Det duer ikke med ”on”. Det har også hjulpet andre at have ”media library” til ”on”. Håber I kan bruge denne guide. Ellers kan jeg prøve at hjælpe over forumet.
|
|
![]() |
|
fishytank ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Super, kan ikke vente med rode lidt med det. Takker.
|
|
![]() |
|
Thomas N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Hej alle Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke, jeg har gjort som der står i jjmikkels guide men det eneste der sker er at den er lidt længere tid om at starte op. Jeg kan se USB-sticken i menuen, så WD boksen kan da se den. Når jeg sætter USB-sticken over i pcén igen, kan jeg se at der er kommet en ny mappe på den( wd et eller andet) Jeg har sidste nye firmware på WDén, så måske er det det der er galt, men hvordan downgrader man firmwaren, eller er der noget andet jeg kan prøve? Hilsen Thomas |
|
![]() |
|
Thomas N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Så fandt jeg ud af hvad der var galt, det var firmwaren på WDén der var nyere end den jeg prøvede at lægge på, efter jeg ændrede i filen: WDTV.VER på USB sticken til et nr. der var højere end det på WDén virkede det. |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
Lyder som en fin lille guide - den må jeg prøve.
Hvis det virker kan vi jo reelt få en langt større WAF mht. vores WDTV Live og den kan måske blive pengene værd:-) |
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
![]() |
ærgeligt der kun er 2 usb indgange..... jeg bruger den ene til trådløs netværk, den anden til ekstern harddisk, og skulle egentlig bruge en tredie, til en usb-stick, da både OSD temaet og den der config fil, ikke kunne ligge på den eksterne harddisk da den nok er NTFS da der ligger filer over 5 GB...
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
fishytank ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Du kan også lægge dine moviesheets på din eksterne HDD i en separat mappe.
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
![]() |
Nogen der vil tjene en lille skilling, på at sætte mit system op med moviesheets, har prøvet i 2 dage nu, og står med en masse hår på hovedet færre end da jeg begyndte, og har stadig ikke fået det til at du.. Jeg er desperat, ekstra desperat.... Bor i Ejby imellem Roskilde og Holbæk. Kører også gerne afsted med min wd tv boks plus harddisk...
Målet er dette,,,, har været tæt på men ikke mere... Har fået det til at du med STD men ikke med SHEETS
![]() |
|
|
|
![]() |
|
AndersHP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
Kan man ikke sende sin S00custom-options fil til denne stakkels mand? Eller laver det potentielt total rav i hans maskine?
Mit ser nemlig ud som ovenfor, men jeg ved ikke om det virker fordi jeg er dygtig eller heldig
![]() Jeg havde nemlig også problemer med det, men fik det pludselig til at virke.. Redigeret af AndersHP - 26-August-2010 kl. 12:06 |
|
![]() |
|
AndersHP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
>Forzajuve:
Du skriver at det virker med STD men ikke Sheet, er det ikke fordi de to opsætninger kræver forskellig filstruktur? Med STD kører du med film og filminfo i hver sin mappe, og med Sheet ligger alle film i samme hovedmappe. Sådan har jeg i hvert fald gjort, så du ikke skal klikke 2 gange på en film før den starter..
Min sheet opsætning:
Root:
film1.mkv
film1.srt
film1.mkv_sheet.jpg
film1.jpg
film2.mkv
film2.srt
film2.mkv_sheet.jpg
film2.jpg osv osv., alt sammen i samme mappe. |
|
![]() |
|
![]() |
Er villig til at give 2-300 bare for at få de moviesheets op. Kunne eventuelt sende wd tv live plus harddisk til en af jer der har fået det til at du. Ved godt det lyder sølle, men kender i ikke det der med at det bare er gået i hårdknude for jer ??
på forhånd tak
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
tror måske jeg går tilbage til den gamle stil og så må jeg bare undvære de moviesheets, tak for al hjælpen ellers....
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |