recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp søges! Hvad skal jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp søges! Hvad skal jeg vælge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp søges! Hvad skal jeg vælge?
    Sendt: 05-December-2005 kl. 23:58

Hej.

Jeg har meldt mig ind i dette fede forum, som jeg har fulgt med i i et stykke tid. Nu har jeg brug for et godt råd. Jeg skal bruge en dvd/hdd recorder/afspiller, som kan spille ALLE formater;divx, xvid osv. Hvad skal jeg vælge? Mit budget er på ca. 2500-3000kr. Jeg skal bruge en erstatning for min xbox. Jeg overveje at købe

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=141020 eller

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=157746 eller

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=dvd&varenr=9551&gruppe=pcmm  eller

http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=95 51&menu=dvd 

Jeg har også kigget på "streamboxe" eller netværksafspillere eller hvad nu man kalder dem men føler ikke at de er så fremtidssikrede.

Jeg har overvejet Kiss 558, men gider ikke balt det bøvl med dårlig firmware.

Jeg er totalt rådvild... Gode råd modtages MEGET gerne.

Mvh

baloo55

Mvh.
Baloo55
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 00:28

Hej og velkommen hid,

Havde jeg dit budget ville jeg købe 2 maskiner:

  • En billig afspiller, der klarer divx osx.
  • En mærkevare recorder, der optager og gengiver bedre. Evt. en brugt eller sidste års model på tilbud. For skal du have glæde af hvad du brænder om mange år, er billede og lyd vigtigere end at spare en masse på et apparat, der "kan det hele i halv kvalitet" og måske har bugs, der giver bøvl.

Så kan du både afspille lidt af hvert og få noget ud af at optage og afspille film.

De 4, du har linket til, er en LG, en Mustek og to Snazio'er. Jeg turde "højst" købe en LG, der lægger sig et sted mellem mærkevare og ren discount.

Men tjek også Eltax og Lite-on, de er også billige og sikkert bedre end Mustek og Snazio, der ikke just er mærkevarer. Du kan søge i forummet og finde tråde om dem, en anmeldelse eller to m.m.

Nu håber jeg, du er lidt mindre rådvild.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej og velkommen hid,

Havde jeg dit budget ville jeg købe 2 maskiner:

  • En billig afspiller, der klarer divx osx.
  • En mærkevare recorder, der optager og gengiver bedre. Evt. en brugt eller sidste års model på tilbud. For skal du have glæde af hvad du brænder om mange år, er billede og lyd vigtigere end at spare en masse på et apparat, der "kan det hele i halv kvalitet" og måske har bugs, der giver bøvl.

Så kan du både afspille lidt af hvert og få noget ud af at optage og afspille film.

De 4, du har linket til, er en LG, en Mustek og to Snazio'er. Jeg turde "højst" købe en LG, der lægger sig et sted mellem mærkevare og ren discount.

Men tjek også Eltax og Lite-on, de er også billige og sikkert bedre end Mustek og Snazio, der ikke just er mærkevarer. Du kan søge i forummet og finde tråde om dem, en anmeldelse eller to m.m.

Nu håber jeg, du er lidt mindre rådvild.

Hmm ja og nej.

Men først og fremmest tak for dit svar. Denne mulighed havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har valgt at købe LiteOn LVW-5045 og Pioneer DV 380-S

Jeg risikere nok at miste en nattesøvn når jeg får kommentare på købet, men jeg er nødt til at bestille nu. Jeg tager chanchen med Liteon selvom jeg godt ved, der er delte meninger om den. Man kan vel altid returnere den. 

 

Mvh.
Baloo55
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

...Men først og fremmest tak for dit svar. Denne mulighed havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har valgt at købe LiteOn LVW-5045 og Pioneer DV 380-S

Jeg risikere nok at miste en nattesøvn når jeg får kommentare på købet, men jeg er nødt til at bestille nu. Jeg tager chanchen med Liteon selvom jeg godt ved, der er delte meninger om den. Man kan vel altid returnere den. 

Velbekomme. Og man må jo tage chancer i ny og næ. Være lidt selvstændig. I stedet for at gå op i, hvad andre måtte poste af kommentarer, kan du jo selv poste lidt om dine erfaringer hen ad vejen. Det er også dit forum. 

Jeg ønsker dig held og lykke med maskinerne, og Pioneer'en som afspiller er bestemt ikke discount, den skal du nok blive glad for.

PS: Hvis du virkelig ikke kan sove efter dit køb, er der en helt naturlig forklaring: You've got the LiteOn!



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

...Men først og fremmest tak for dit svar. Denne mulighed havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har valgt at købe LiteOn LVW-5045 og Pioneer DV 380-S

Jeg risikere nok at miste en nattesøvn når jeg får kommentare på købet, men jeg er nødt til at bestille nu. Jeg tager chanchen med Liteon selvom jeg godt ved, der er delte meninger om den. Man kan vel altid returnere den. 

Velbekomme. Og man må jo tage chancer i ny og næ. Være lidt selvstændig. I stedet for at gå op i, hvad andre måtte poste af kommentarer, kan du jo selv poste lidt om dine erfaringer hen ad vejen. Det er også dit forum. 

Jeg ønsker dig held og lykke med maskinerne, og Pioneer'en som afspiller er bestemt ikke discount, den skal du nok blive glad for.

PS: Hvis du virkelig ikke kan sove efter dit køb, er der en helt naturlig forklaring: You've got the LiteOn!

Hehehe... jeg nåede lige at få kolde fødder ift. Liteon så nu bestilte jeg sgi Pioneer DVR-433H HDD DVD-optager istedet for
Det krævede dog at der skulle fedtes lidt for den langhårede diktator, men hun bøjede sig for at få ro. Jeg bestilte det samlet i Laserdisken. De laver jo kodefri på begge dele uden beregning. Nu glæder jeg mig bare HELT VILDT til det nye legetøj kommer. Det er som sagt min første hdd recorder. Nu håber det giver nogen konflikt mht. fjernbetjeningerne ?!?

Mvh.
Baloo55
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 00:32

Spændende udvikling sagen nu tager!

Jeg abonnerer på High Fidelity, og de udloddede i foråret en 433'er. Som trofast læser m.m. satsede jeg på at vinde den. Det gjorde jeg ikke,  og da jeg har en Sony hjemmebio og 710'eren kom, så blev det så den.

Men var det ikke for Sony, havde jeg også købt Pio. Det glæder mig, at du nu får et par gode maskiner (jeg forstår det sådan, at du stadig vil have en Pioneer DV 380-S også).
Det der med "Snazio" syntes jeg ikke så godt om...

Detaljerne om remotes kender jeg ikke lige, men jeg vil bestemt tro, det på et eller begge af apparaterne kan stilles om*, så der ikke opstår nogen konflikt. Det kan det på Sony, og i dag er det ret alm. med flere apparater af samme mærke.

Kodefri uden beregning? Sådan!

*hvis det overhovedet er et problem til at starte med, det behøver det slet ikke at være.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 06:50

Hejsa Carser!

Endnu engang tak for at du gad og tage dig tid til at hjælpe.
Jeg har bestilt begge maskiner. Og nej, jeg var heller ikke så vild med tanken om at have en Snazio stående i stuen, men du ved, når man får udstykket et budget af konen, så må man følge ordre :-) Det hele endte nu godt (håber jeg). Den eneste bekymring jeg har, er om Pioneer DV 380-S virkelig også spiller xvid. Så vidt jeg kan se, er det ikke officielt understøttet, men de skriver på Laserdiskens hjemmeside, at de har testet det med godt resultat.

Ved du forresten om der er opdateringer i firmware til de to maskiner???

Lige til sidst kan jeg oplyse, at jeg også har Sony tv og forstærker. Hvis jeg havde haft lidt flere penge havde jeg måske også valgt Sony hdd recorder, men sådan blev det ikke.

Takker endnu engang for hjælpen!

Mvh.
Baloo55
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 11:48

Hej Baloo55

Velbekomme og tak for nyt.

Jeg ved ikke rigtigt noget om Xvid i forhold til divX, og hvad firmware angår, så tror jeg ikke, du skal regne med, at du overhovedet vil se nogen opdatering eller kunne lave en. Det er ikke en KiSS, du valgte...

Naturligvis er der firmware i brænderen i en 433 og anden firmware i begge to, men apparaterne er færdige produkter - ligesom dit TV. Jeg har fået skiftet firmware i mit TV, og det var en EEPROM-kreds Sony kom ud og skiftede, ikke noget, man lige henter på nettet eller får på en disk e.l.

Så uden at foretage indgreb i maskinerne og miste garantien , tror jeg, at du må leve med den firmware, de nu engang har. Kodefrigørelse er nok den eneste ændring, der er tilgængelig.
Andre må selvfølgelig gerne rette mig, hvis jeg tager fejl.

I øvrigt er jeg ikke stødt på nogen indlæg om bugs på modellerne. Brug gode medier, så kører de sikkert uden problemer i mange år.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 00:06

Ahh... det var dejligt! Det spiller da bare for vildt, men dagene hvor man ikke behøver at læse brugsanvisninger er vist ved at være ovre  Jeg er rigtig glad for mine nye maskiner.

God jul og godt nytår

Mvh.
Baloo55
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 00:43

Hej Baloo55,

I lige måde! Og måske bør jeg også skrive god læselyst?

Alletiders, at du/I valgte at spendere lidt mere på noget, der så til gengæld ikke bare er "okay", men rigtigt godt og som skaber glæde.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu