Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BjergAnd
Ny bruger
Oprettet: 18-Maj-2010
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Samsung UE40B6050 - Ingen minivisning i fuld guide Sendt: 18-Maj-2010 kl. 11:36 |
Hej med jer,
Jeg har købt et Samsung UE40B6050XXE og har problemer med at når jeg trykker fuld guide, så virker minivisningen af kanalen ikke. Der står bare en cirkel der roterer (ligner lidt sådan et java loading billede), og der sker ikke noget.
Jeg har haft fat i Samsung der først fortalte mig at jeg skulle have to tunere, og derefter skiftede forklaring til at jeg skulle have Boxer for at det virkede. Det gav ikke så meget mening for mig, og jeg spurgte et andet sted hvor de fortalte mig at det er grundet en fejl imellem YouSee og Samsung at det ikke kan vises.
Er der nogen der kan forklare mig hvad det går ud på, eller om der er noget som helst jeg kan gøre for at få det til at virke? Gælder det alle Samsung tv, og virker det for eks. Sony TV?
Jeg har YouSee fuld pakke og har kun indlæst alle de digitale kaneler, og de står fint og flot.
På forhånd mange tak for jeres input (jeg har søgt forum inden jeg postede, men kunne ikke finde et tilsvarende spørgsmål)
|
 |
BjergAnd
Ny bruger
|
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 22:18 |
Jeg har i mellemtiden haft skrevet til Samsung som har svaret at det er rigtigt at det ikke virker, men at det vil det komme til, så hvis andre har samme problem, så læs svaret fra dem: (i øvrigt ret hurtig service. Fik svar inden for 2 timer)
"Det er som sådan rigtig nok det du fik og vide igår da du fix og vide
boxer var det eneste selvskab der har mulighed for at få det til at
virke p.t pga af det luft signal de sender ud.
Problemet er at efter tv2 og generalt vores tv provider begyndte at
sende digital tv istedet for kun analog, brugte de den ekstra signal som
var blevet detikeret til program oversigten. Dette er et problem de er
igang med at fixe, da det generalt er alle mærker der har samme problem.
De har offentligjort at dette vil blive ordnet til 2.juni hvor flere
ting vil blive lavet af små problemer som skulle være på signalet..
Håber du har muligheden for at afvente og så skal den nok komme op og
køre igen
Hvis du har yderligere spørgsmål eller funderinger, er du
velkommen til at kontakte os igen.
Med venlig hilsen
Samsung support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Hjemmeside: www.samsung.dk"
|
 |
BjergAnd
Ny bruger
|
Sendt: 25-Maj-2010 kl. 13:35 |
Nu fik jeg også svar fra TDC... og det blev jeg så ikke meget klogere af...
"Tak for din mail.
Kan ikke sige at det 100% skyldes YouSees tv-signal. Sagen er, at den funktion ikke er kompatibel i Danmark. YouSee har dog gjort så det virker på Samsung boksen via den software der ligger i den. Om det bliver eller hvornår det lavet, kan jeg desværre ikke svare på. Det skulle virker hvis du sætter dine lande indstillinger til at stå i Sverige eller Finland. Lige i øjeblikket står den sag i stampe om hvor og hvem der har fejlen, da det nævnt virker i andre lande på nær Danmark.
Har du supplerende spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at skrive tilbage hertil eller ringe på 80 80 40 50. "
Redigeret af BjergAnd - 25-Maj-2010 kl. 13:50
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 25-Maj-2010 kl. 14:43 |
Har du eller kan du forsøge at skifte din landekode til Sverige og se om det så virker? Går ud fra det er som på Pana underordnet hvorvidt du har sat dit tv til DK eller SE?
|
Mvh.
Casper
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
|
Sendt: 25-Maj-2010 kl. 15:00 |
Jeg har fået et 8705, og der virker det ikke endnu. Det virkede heller ikke på mit 7070, men jeg fik også at vide at det ville komme. Ja, men hvornår?
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
BjergAnd
Ny bruger
|
Sendt: 25-Maj-2010 kl. 21:46 |
Jeg har prøvet at skifte land til Sverige og så manuelt indtaste de Mhz og regionale koder som jeg skal bruge for at kunne fange kanaler, og har fået alle kanalerne frem, men det kom det ikke til at virke af.
|
 |
BjergAnd
Ny bruger
|
Sendt: 25-Maj-2010 kl. 21:51 |
ok. Det virkde hvis jeg sætter country til Finland, men så kan jeg til gengæld ikke finde alle de digitale kanaler. Kun dem man normalt kan finde hvis man ikke har fået indtastet et regionalt id (151 for kbh).
Men funktionen virkede
|
 |