recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort/hvid billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSort/hvid billede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Shortcut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Sort/hvid billede
    Sendt: 23-Maj-2010 kl. 23:42
Jeg har et nyoprettet Yousee-kabel abonnement, og har her til aften (for første gang = newbie) sat kvalitets(!)stik på det dobbeltskærmede kabel - for at gøre det rimeligt godt så kæresten kan se fjernsyn. Men billedet på alle kanaler er i sort/hvidt. Jeg har chekket med en dvd - og her er billedet fint i farver.

Jeg gætter på at jeg ikke har sat stikkene godt nok på kablet, men spørger alligevel om hjælp - fordi jeg synes, jeg har været rigtig grundig og omhyggelig med stik og kablet :-). Embarrassed

Brugbare ideer, forslag og påhit er mere end velkomne. Wink

På forhånd tak for god hjælp. LOL
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 00:01
strandvasker havde for nylig et par gode indlæg om at sætte stik på et antennekabel.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 00:01
Bruger du en boks eller har du DVB-C tuner i dit tv?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 00:18

Det er kærestens tv, og jeg tror (..?..) at der DVB-C-tuner i hendes tv. Vi har ingen box - da hun havde tv sidst havde hun en box fra Dansk Bredbånd, og jeg var ikke involveret :-) i opsætning, abonnement, mv.

Jeg kan godt se, at jeg er nødt til chekke tv'ets manual for at kunne svare dig.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 10:26
http://www.ukhdtv.com/lg/lg-37le2r-lcd-television-hd-ready-37/

Det er dette tv. Manualen siger intet om specs, jeg har fundet producentens hjemmeside - og det eneste jeg kan få ud af informationerne er, at det er HD-ready.
Jeg har mailet til LG for at få svar - men ved I noget hører jeg gerne fra jer.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Shortcut Shortcut skrev:

Det er kærestens tv, og jeg tror (..?..) at der DVB-C-tuner i hendes tv. Vi har ingen box - da hun havde tv sidst havde hun en box fra Dansk Bredbånd, og jeg var ikke involveret :-) i opsætning, abonnement, mv.
Jeg kan godt se, at jeg er nødt til chekke tv'ets manual for at kunne svare dig.

Hm.... Kender ikke TV.
Men hvis det er digitalt med DVB-C burde farver komme uden videre. Hvis det er analogt kunne det være fordi der ikke er valgt korrekt land og system, skal være opsat til PAL B/G

Mvh JørgenT
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 12:31
TV'et havde ingen tuner, og løsningen blev den 'nemme' (sic): en Yousee+ box; om det vedblir med at være nemt, må tiden vise. Farverne vendte tilbage, og jeg tror mine stik+kablinger er ok - billederne står indtil videre fint.
Tak for hjælpen - det er et godt forum, dette her :-).
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Shortcut Shortcut skrev:

TV'et havde ingen tuner, og løsningen blev den 'nemme' (sic): en Yousee+ box; om det vedblir med at være nemt, må tiden vise. Farverne vendte tilbage, og jeg tror mine stik+kablinger er ok - billederne står indtil videre fint.
Tak for hjælpen - det er et godt forum, dette her :-).
Til lykke med din nye boks fra YouSee. Når du nu har fået en digital boks fra YouSee, kan jeg varmt anbefale dig dette forum for modtagelse af digital TV hos YouSee.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 12:45
Wink - tak for tippet; det er lærerigt at følge med, og man blir faktisk lidt klogere - meget klogere.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu