Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jimmbo
Guld medlem
Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
|
Emne: Mac mus? Sendt: 24-Maj-2010 kl. 11:31 |
Hej Jeg skal ned og købe mig en Mac Pro i morgen nede i byen, og jeg overvejer derfor om jeg skal investerer i en Mac mus, eller om jeg skal købe mig en almindelig mus. Er der nogle af jer der har erfaring med en Mac mus, og kan fortælle om den er god eller skidt.
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
meta
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 11:36 |
Jeg har købt en Logitech da jeg ikke kunne vænne mig til æble musen
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 11:38 |
meta skrev:
Jeg har købt en Logitech da jeg ikke kunne vænne mig til æble musen |
Var musen bare elendig?
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
Sylvest
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 894
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 11:53 |
jeg har en mac mighty mouse (og en imac) og jeg er super glad for den. Den har kun 2 knapper men understøtter også en slags multitouch på overfladen, så man blot ved at lade to fingre løbe hen over den scroller op/ned. Det er super smart.
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 11:56 |
Sylvest skrev:
jeg har en mac mighty mouse (og en imac) og jeg er super glad for den. Den har kun 2 knapper men understøtter også en slags multitouch på overfladen, så man blot ved at lade to fingre løbe hen over den scroller op/ned. Det er super smart. |
Så du har ikke oplevet nogle problemer med den?
|
|
 |
meta
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 12:33 |
Musen var vel egentlig ok - men jeg kunne ikke vænne mig til bla scroll funktionen også højreklik var umulig for mig at vænne mig til. Men det er jo et meget individuelt spørsmål som du nok kan teste i butikken men jeg tvivler på du får det endelige svar før efter en uge eller to. Heldigvis holder æble produkterne prisen bedre end så meget andet. Så du taber nok ikke det vilde, hvis du går efter gadget/blæreværdien og napper en æble mus i første omgang :)
|
 |
Sylvest
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 12:49 |
[/QUOTE] Så du har ikke oplevet nogle problemer med den?  [/QUOTE]
Nej, ingen egentlige tekniske problemer, men jeg ville ikke bruge den til FPS'ere, dertil ligger den ikke godt nok i min hånd. Nu spiller jeg normalt ikke på min mac så det gør mig ikke noget.
Men til almindelig desktop brug er den fortrinlig.
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 13:01 |
Jeg har haft både Mighty Mouse og har nu Magic Mouse. Sidstnævnte er klart bedre, synes jeg. Jeg mener også, at den nye model går for at være langt mere pålideligt bygget.
Den er supergod til alle desktop-opgaver, men jeg kan godt forestille mig, at en Logitech er bedre til komplicerede spil, men da jeg aldrig spiller andet end maksimalt lidt poker, er det ikke vigtigt for mig.
Desuden er det mig ubegribeligt, at stort set alle andre mus end Apples kræver en dongle, hvilket jeg synes hører hjemme på windows-pcere fra 90erne, men hver sin smag.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 13:05 |
Vanderlay skrev:
Desuden er det mig ubegribeligt, at stort set alle andre mus end Apples kræver en dongle, hvilket jeg synes hører hjemme på windows-pcere fra 90erne, men hver sin smag. |
Bluetooth mus kan vel bruges uden dongle. Eller en mus med ledning og USB.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Sylvest
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 13:07 |
Sylvest skrev:
jeg har en mac mighty mouse (og en imac) og jeg er super glad for den. Den har kun 2 knapper men understøtter også en slags multitouch på overfladen, så man blot ved at lade to fingre løbe hen over den scroller op/ned. Det er super smart. |
Ups, det er da en Magic Mouse jeg har...........
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 13:23 |
Det eneste jeg egentligt savner på Apples Magic Mouse (som er den der følger med til iMacs, ved ikke om de egentligt sælger Mighty Mouse længere?) er nogle flere knapper. Der er højre- og venstreklik og that's it. Så er der scrolffunktioner i form af multitouch overfladen, som fungerer rigtigt godt, men der mangler fx en knap til at gå tilbage i browseren med. Den ligger heller ikke helt optimalt i min hånd. Den er lidt for flad, især da jeg de sidste mange år har vænnet mig til at bruge mus der tildels er formet efter hånden.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 13:48 |
Apple nye tastatur og deres nye Magic Mouse er skal meget flot designet, men har tilgengælde stor mangle, tasterne mindre en hel del om de gamle gummi tasterne fra computernes barndom og Magic Mouse er ergonomisk helt hen i skoven, den ville sikke nok passe til et barn på 5 år men ikke til en voksen, og det er meget mulige at den kan give skade i den lange løb.
Så hvis man skal havde en rigtig god mus og tastatur til sin Mac skal man kikke andre steder hen, for Apple kan ikke lev. noget der kan bruges.
Der er gået lidt for meget B&O i Apple's mus og tastatur, det ville sige at man har gå efter designet men glemt indholdet.
|
 |