recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musiksamling fra PC til iMac...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusiksamling fra PC til iMac...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: Musiksamling fra PC til iMac...
    Sendt: 31-Maj-2010 kl. 09:52

Hej med jer,

Et spørgsmål vedr. min musiksamling i iTunes:

Jeg har hele min samling liggende i en iTunes på min PC nu (ca. 7.000 sange, en masse podcast, film osv.) som er tilknyttet min Apple TV og nu vil jeg skifte til en stor iMac som skal være samling for alt vores musik, film osv.

Hvordan gør jeg det smartest? Er det at smide en ekstern HD på og så kopiere alt ud fra PC’en og ”starte forfra” på Imac’en. Dvs. lægge alt musik ind igen, og nulstille diverse iPods, Apple TV’s osv?

Det er primært for at undgå rettighedsproblemer på den nye iMac og de-authorizing osv. Og for at gøre det ordentligt første gang.

Tak for hjælpen,

F

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 10:16
en mindre detalje, du kan ikke bare smække en stor disk på windows og så forvente at den også i Mac OS.

Jeg startede forfra da jeg flyttede fra Windows til Mac, men havde ikke så mange filer.
Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 10:40
Mindre detalje og mindre detalje Smile...skal den formateres i et format der virker på begge platforme? FAT32 eller NTSF?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Mindre detalje og mindre detalje Smile...skal den formateres i et format der virker på begge platforme? FAT32 eller NTSF?
Mac OS kan ikke læse NTFS, medmindre du køber specielt software.

FAT32 mener jeg de begge kan læse, men så kan den ikke være så stor.

Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 11:16
Ok...rart at vide, så må jeg bide dem over i mindre stykker. Tak for hjælpen.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 17:57
hvorfor ikke bare kaste begge maskiner på netværket og logge ind fra din pc på din imac - det er noget af det letteste at gøre. og så bare flytte filerne over?(eller omvendt! :-))  - det gør jeg når jeg skal have "tømt" min mini for TV-optagelser over på min quadcore win7 maskine for yderligere redigering.
Da man logger ind via smb så er der ingen problemer med at få filsystemerne til at passe.
når du er på "skrivebordet" på din imac - trykker du blot cmd-k og skriver smb://PC'ens IP-adresse  inden da skal du lige sørge for at have delt din folder med musik i på pc'en!
herefter "logger du ind" med dine brugeroplysninger på PC'en og så kan du kopiere over fra pc til mac.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu