|
YouSee RDR-HX720 |
Besvar |
Forfatter | |
DARKEST
Ny bruger Oprettet: 19-April-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
Emne: YouSee RDR-HX720 Sendt: 01-Juni-2010 kl. 19:43 |
Hej,
Jeg har Yousee fuldpakke kabeltv samt digitalt kort i CA-modul i et Sony W4500 46". Antennekablet går igennem en Sony RDR-HX720 harddiskoptager(analog optager). De sidste par måneder har jeg ikke kunnet se TV3, TCM, Discovery måske flere. De holdt pludselig op med at virke selvom det havde fungeret i lang tid. Ej heller hvis jeg igen scannede alle kanaler med NetID 600 eller NetID 601 uden CA-modul. Jeg har nu fundet ud af at hvis jeg ikke har min harddiskoptager HX720 imellem så finder den igen kanalerne. Jeg har derefter sat min harddiskoptager imellem igen, men så er der sort skærm på TV3 osv. Jeg vil selvfølgelig gerne beholde min harddisk optager på kablet. Jeg kan bidrage med yderligere info om nødvendigt. Kan nogen hjælpe?
På Forhånd Tak. Redigeret af DARKEST - 01-Juni-2010 kl. 19:49 |
|
/DARKEST
Sony: STR-DB940, RDR-HX720, KDL-46W4500, SCD-XE597 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5300 |
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:53 |
Kunne lyde som problem med for dårlige antennekabler/stik pga. indstråling fra DVB-T sendenettet.
Skal være dobbeltskærmede kabler med stik med fuld skærm/metalkappe, ikke den type med plastlåg.
Mvh JørgenT
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:58 |
Ja, nogen af de "gratis" antennekabler som følger med recordere er af horribel kvalitet, og giver indstrålingsproblemer, hvilket kan sætte visse digitale kanaler ud af drift (dem der sendes på samme frekvens som luftbårne tv kanaler fra sendere i nærheden).
Så prøv at skifte antennekabel mellem recorder og tv som JørgenT foreslår.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5300 |
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:23 |
Ikke kun imellem recorder og TV, også fra vægdåse til recorder.
Se vejledning af type her: Mvh JørgenT
|
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:54 |
Det er vigtigt med antennekabler af god kvalitet, men man skal også tænke på antenneveje:
Tilslut så vidt muligt dit YouSee-produkt direkte til det første kabel-tv-stik i din bolig uden andet udstyr imellem (f.eks. harddisk-optager). For du taber meget signalstyrke, hver gang du sætter to kabler sammenDet skriver YouSee her: Sådan skal dine kabler være Redigeret af Vilhelm - 01-Juni-2010 kl. 21:55 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
DARKEST
Ny bruger Oprettet: 19-April-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 20:19 |
Takker for de mange svar. Jeg må prøve nogle andre kabler lyder det til. Jeg kan bare ikke helt forstå at det er mine kabler. Jeg kan koble dem sammen, - altså det fra dåsen i væggen til harddiskoptager og fra harddiskoptager til TV. Det virker fint. Det er så harddiskoptageren der vælter læsset mht. støj. Jeg har ikke dobbelt skærmede stik på kablerne, det må jeg prøve.
|
|
/DARKEST
Sony: STR-DB940, RDR-HX720, KDL-46W4500, SCD-XE597 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |