recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV til kammerat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV til kammerat

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV til kammerat
    Sendt: 06-Juni-2010 kl. 20:12
Hej

Jeg er blevet ringet op af en kammerat som er på jagt efter et nyt TV, og jeg har lidt svært ved at vejlede dem.
De går meget lidt op i deres TV, jeg tror de har et 15 år gammelt Sony 21" i deres stue pt. og det er det der skal udskiftes.

De snakker om et 37" eller 42". deres budget er 5-6000,-

De ser hovedsagligt alm. tv og ind imellem en film. De går meget op i miljøet så det må selvfølgelig gerne være strømbesparende.

De har hørt om Panasonics nye serie hvor man kan optage via USB, og det tiltaler dem, er der andre der også kan det?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Lasse

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 22:58
Hvem leverer tv til din kammerat?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:50
Det gør Nakskov Fællesantenne som får det leveret af Yousee.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej

De har hørt om Panasonics nye serie hvor man kan optage via USB, og det tiltaler dem, er der andre der også kan det?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Lasse

Husk at man kun kan optage fra den kanal man se, da der kun er indbygget en tv tuner.

Så at man kan optage er jo meget smart hvis man også kunne se en anden kanal på samme tid, og det kan man ikke med Panasonics nye serie.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 18:53
Dette kræver at man så har en extern decoder til yousee, så kan det godt lade sig gøre at optage
et program mens man ser et andet.

Der findes ikke andre tv i den prisklasse der kan optage via USB.

mvh
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 19:08
Med et budget på 5-6000 kr. kender jeg ikke noget tv med mulighed for optagelse via usb-tilsluttet harddisk. Panasonic G20E kommer op på 7-9000 kr.

Mon ikke man skal kigge efter et godt tilbud i en tv-forretning? Med YouSee som leverandør skal man sikre sig at få et tv med DVB-C MPEG4 tuner. Strømbesparende tv kan være de tynde LED-tv fra Samsung, men lyden vil nok ikke være så  god.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Med et budget på 5-6000 kr. kender jeg ikke noget tv med mulighed for optagelse via usb-tilsluttet harddisk. 
Vi har købt et 22" i Aldi til 1795 kr. med DVB-T/C, der kan optage via USB-tilsluttet harddisk - og det virker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 22:30

Med Panasonic, kan man da ikke se analogt tv mens man optager digitalt via USB?

Er Samsung LED noget at samle på?
Er det så slemt med plasma og deres strømforbrug?
Og hvis i havde 5-6000,- hvilket tv havde i så købt og hvorfor?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 23:16
Jeg ville kigge på et Panasonic 42X20.
Det koster vel ca. 4,5k og er rigtig godt til prisen, faktisk bedre billedkvalitet end nogle skærme der er dyrere. Relativ lavt strømforbrug, men kan dog ikke konkurrere med de mest sparsommelige.

Hvis de skal have USB optagelse skal de op i G20, men den er noget dyrere. Som du beskriver dem, ville jeg gå efter X20

Redigeret af thor-thor - 07-Juni-2010 kl. 23:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 20:06
Jeg har lige snakket med dem igen. De er lidt hooked på det der USB recording og han vil gerne have et Panasonic. Så mon ikke det skal være en G20'er. Er der en der kan forklare mig hvordan det fungerer med USB recordingen. Jeg ved godt at de ikke kan bruge den samme tuner når de optager, men kan de bruge den analoge (forstået på den måde at de ikke behøver en ekstern boks for at se tv når de skal optage).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu