|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 10-Juni-2010 kl. 15:10 |
Hejsa
Jeg har en fin lille Synology DS 209+II hvorpå der ligger et par HD film. Dem vil jeg godt prøve at streame over nettet bare for at se om det kan lade sige gøre. Lige nu ligger de alle sammen som mkv filer. Jeg har via min File Station prøvet at gå ind og åbne filen i et nyt vindue, men den begynder at downloade filen istedet for at streame den. Er der nogen der har en løsning på hvordan jeg får den til at streame? Min upload burde ikke være noget problem. Jeg har en fiber linie på 50/50 så den burde da kunne trække det, eller hvad? Her er lidt en ønsketænkning. Ville det være muligt at lave et websystem der via noget php/xml/mysql programmering kunne kigge i en film mappe på serveren som så blev læst ind i en liste på en hjemmeside der kørte på serveren og så kunne man derfra streame film? Håber i kan hjælpe :) Redigeret af MortenSJ - 10-Juni-2010 kl. 15:26 |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hent og installer VLC, og prøv at afspille med den.
|
|
![]() |
|
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
@justrace
Det har jeg prøvet. Når jeg trykker Open In New Window begynder den at downloade og ikke afspille :S |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Vælg "Medier" > "Åbn fil" og klik dig frem til den, og den afspilles.
Hvad går det med "Nyt vindue" ud på?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor ser du det henne? Jeg prøver at åbne dem via Filestation. Jeg browser mig ind til filen, højreklikker og vælger Open In New Window
|
|
![]() |
|
![]() |
Tjah, prøv så at højreklik og vælg åbn med vlc.
Det jeg mente var at åbne vlc, og bruge den til at klikke sig ind til filen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan jeg ikke rigtig. Jeg kan kun tilgå filen via File Station. Jeg har prøvet at kopiere download stien ind i VLC player, men så får jeg en fejl.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
jeg mener nu at filestation kun er ment til download og ikke til at streame virker på samme måde her, hvad enten jeg prøver med musik eller film
Theilo
|
|
![]() |
|
kasperbp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Du skal mounte NAS'en til din computer. Så kan du streame filmen direkte i VLC.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Hvis du bruger Windows (og det kunne det tyde på), så skal du navigere frem til filen via Stifinder/Explorer (IKKE Internet Explorer) - den relevante mappe på NAS'en skal desuden være delt så den også kan tilgås af en bruger på netværket. I Stifinder vil du typisk kunne indtaste \\nas.ip.nr\navnpåshare for at tilgå et share på din nas.
|
|
![]() |
|
![]() |
@kasperbp - tak, det må jeg prøve så
@tipsen - Jeg sidder på en mac, så det vil hovedsageligt være der jeg skal bruge den. |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Evt sæt den DLNA (UPnP) server op - http://www.synology.com/enu/products/features/DLNA.php
Så skal du bare bruge en UPnP venlig afspiller på din Mac - google dig frem til den bedste ?
I windows understøtter media player den fuktion. Fordelen med DLNA (UNnP) er at de fleste film/musik afspiller som kan kobles på et netværk i dag understøtter at få serveret indholdet på din NAS på denne måde. Min PS3, Xstreamer osv. til gik min gamle NAS på denne måde |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |