recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canon MP610 vs Synology DS210j
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanon MP610 vs Synology DS210j

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guldfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Emne: Canon MP610 vs Synology DS210j
    Sendt: 15-Juni-2010 kl. 16:07
Hej
Vil lige starte med jeg ved ikke om jeg indsætter det emne, det rigtige sted.

Jeg har en printer Canon mp610 med scanner, den har jeg hele tiden haft sat til min computer med usb ledning, men nu fandt jeg ud af at sætte den til min nas server, Ds210j.
Men så opstod problemet, at jeg ikke kan scanne fra min computer mere, dvs at når jeg åbner et program i windows "windows 7" og skal scanne et eller andet, så siger computeren, at der ikke er tilsluttet nogen scanner,,,, men jeg kan godt udskrive alm.
Jeg har så en ide om, at nasén ikke kan finde ud af, at der også er scanner i den printer, er der en eller anden driver man skal have installeret i sin nas server, nogen der ved hvor man henter sådan en og hvordan det installeres, eller har nogen andre råd til hvordan man får det til at virke?
Fordi jeg har sat den til nasén, er så vi kan skrive ud fra alle computere, uden at være computeren med printeren er tændt.
Jeg har også en tilslutning i min router, hvor jeg kan tilslutte min printer, men jeg tror ikke det gør nogen forskel, om det er nas´en eller routeren den er sat i..
Håber nogen har en god løsning
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 17:06
Jeg ville da gøre forsøget, i stedet for at tro. :)
Virker det ikke, er det jo afprøvet.

Men de fleste af den slags printserver understøtter ikke multifunkere.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 20:02
Sidder lige og leger med printeren sammen med routeren, men jeg tror ikke den er lavet til at køre en printer i sin usb indgang, det er en d-link 655

Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 21:41
Du må nok ud at investere i en printserver der understøtter mulifunktionsprinter.

Jeg ved at shg har nogle trendnet der kan, men efter deres underlige nedgradering af deres netbutik, kan jeg ikke se hvilke der kan.

Men send evt. en mail til salg@shg.dk

MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 22:50
Jeg sidder selv med en Canon Pixma MP800 og en Synology DS-207+ - har også haft den koblet på nas'en og i så fald må du nøjes med print-funktionalitet. Du får på ingen måde scanner-delen til at virke via NAS'en, med mindre du selv koder noget op i Linux! Årsagen til at det kun vil være printer-delen der virker er at scanner-delen er 2-vejs kommunikation og kommunikationen bruger en proprietær standard udviklet af Canon selv (er forøvrigt meget almindeligt og også tilfældet for andre producenter) - det betyder desværre at den type funktionalitet ikke er ligetil at understøtte for andre producenter. Jeg vil selv have opgraderet/udskiftet min MP800 til en MP990 med indbygget netværk, men der kan nok godt gå lidt tid. Printeren er pt. koblet til min stationære computer og så har jeg smidt en usb-bluetooth-stick i printeren, hvilket kan bruges til at printe trådløst fra den bærbare!
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 08:09
Det kan lade sig gøre - dog med en HP printer......: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=14801
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det kan lade sig gøre - dog med en HP printer......: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=14801
Jeps, der er vist meget få som har fået en færdig-udviklet linux pakke til at virke med nogle få hp-mfp'ere, men der ikke lavet noget tilsvarende til Canon (endnu).
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 22:45
Det er også det samme jeg er kommet frem til, har det såén lidt, at når der går så lang tid til en løsning så er printeren ved at være gammel, også bliver den udskiftet :D men tager hatten af for dem der gider at rode med at lave tingene så det kommer til at virke
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu