recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter på Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter på Synology NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2010
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter på Synology NAS
    Sendt: 18-Juni-2010 kl. 13:52
Hej jeg overvejer stærkt at købe en synology DS210J, det vil være min først NAS. Jeg er ikke særlig stærk på NAS-området, så jeg må hellere spørge mig for.

Planen er at jeg gerne vil kunne afspille musik, film og se billeder på min stationære, min bærbare og på tv'et via NAS og så har jeg set at man skulle kunne afspille al musikken fra sin nas direkte via 3g til min iphone.

Når jeg så har min NAS, vil jeg tage min 2tb eksterne hd og smide over i min NAS.

Men... Jeg kan ikke rigtig se om jeg kan afspille mine film direkte fra NAS til mit tv, kan jeg ikke bare lægge fx. xbmc på NAS og så starte en film fra fx. min bærbare på NAS og se det på tv'et?
Eller er jeg blevet ud over det sædvanligt forvirret?

Måske findes der en anden nas jeg kan bruge, evt med hdmi udgang. Der skal helst være plads til 2 harddiske i. Da mine 330 dvd'ers filmsamling gerne skulle på den. Læg mærke til at prisen er afgørende - jeg har fundet synology'en til 1272,-.
Jeg prøver i bund og grund at finde en billig løsning jeg kan overbevise kæresten om er en god idé Smile

På forhånd tak.

Jakob

Redigeret af spaus - 22-Juni-2010 kl. 14:47
Til top
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 21:17
Hej Jakob.

Jeg er meget sjældent aktiv i dette forum, men ser alligevel at der er gået en uges tid uden at du har fået svar ... har du fundet det andet sted i dette forum?

En NAS er i bund og grund ikke en decideret billig løsning... men den er da god.

For at NAS og TV med stor sandsynlighed kan spille sammen skal de begge kunne kobles på dit netværk (router/switch, evt. med kabel) og understøtte DLNA: http://www.dlna.org/home ... hvis du har det ene af apparaterne, check DLNA på den og tag den evt. med ned i forretningen og check at de to ting kan spille sammen (så er du 100% sikker). Chancerne er dog rimeligt gode, hvis de er DLNA certificerede.

Mvh,
Claus
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 22:06
Hvad med bare at smide din eksterne på en wd tv live og så er harddisken på hele netværket og du kan tilgå den fra dine enheder (ved ikke om iphone kan) men resten kan.

Theilo
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 22:15
som den anden Claus siger - en NAS (som betyder NETWORK ATTACHED STORAGE altså en harddisk koblet på netværket)  har sjældent en afspiller selv. Dertil er maskinens hardware ganske enkelt ikke god nok. Det du helt sikkert vil få mest ud af er nok i virkeligheden at have alle dine film og din musik på din NAS (som den er beregnet til!) og så kan du tilgå dine data fra forskellige enheder på dit netværk. DLNA er desværre ikke altid den bedste løsning - faktisk er det en meget begrænset løsning da det kun er meget få formater der understøttes gennem DLNA på de forskellige enheder og hvis du eksempelvis som jeg har gamle film liggende i divx, nye film i mkv og m4v formater, ja så vil du unægtelig have store problemer med at kunne afspille det via DLNA, som typisk kun understøtter standard mpeg2 eller mpeg4. I stedet vil jeg klart anbefale en box som enten en popcorn A-200, westerm dgital Live eller lignende. disse kan nemlig afspille næsten alt hvad man kaster i nærheden af dem. og kan tilgå dine data fra din NAS.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu