Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
spaus
Bruger
Oprettet: 18-Juni-2010
Status: Offline
Point: 73
|
Emne: wd live tv Sendt: 24-Juni-2010 kl. 15:54 |
Nu har jeg været frem og tilbage med alle mulige løsninger mest af alt med nas. Men jeg er nu nået frem til wd live tv istedet som en umiddelbart god billig løsning. Jeg skal have adgang til musik/film/foto fra min bærbare/stationære/tv.
Jeg har en extern harddisk jeg kunne sætte direkte til wd tv live boxen men virker det? Eller skal jeg ud og investere i en netværksharddisk thingie som jeg kan smide harddisken over i? Og er der nogen der kender en god billig en af slagsen?
Hvis jeg sætter en extern harddisk i wd tv live kan jeg så få adgang til min externe harddisk via netværket?
Lige nu benytter jeg en dvdafspiller til musik/film. Er der en måde jeg med wd tv live kan springe denne over nu tænker jeg på selve dvd drevet?
Nogen der har nogen erfaringer med denne box - plusser, minusser.
Sammenlignet med en nas fx.
Hvilke formater kan wd tv live afspille?
Og lige som et sidespørgsmål, kan jeg få adgang til en netværks harddisk via internettet?
På forhånd tak.
Redigeret af spaus - 24-Juni-2010 kl. 16:30
|
 |
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
|
Sendt: 24-Juni-2010 kl. 21:28 |
Nas og wd tv live er 2 forskellige ting som du ikke kan sammenligne.
Wd leverer signalet fra Nas eller pc til dit tv.
En nas kan du sammenligne med en usb harddisk som er på dit netværk.
En usb disk der er koblet på wd kan du se fra din egen pc hvis det er koblet med en hjemmegruppe(win7) og det virker.
Hvis du bruger en usb disk sat til wd eller en nas kan du lægge alle dine film, musik og photos på en af diskene og tilgå dem fra wd til enten tv eller anlæg.Så slipper du for dvd/cd maskinen.
Nas kan du godt tilgå fra nettet.
Jeg kører med en Nas og en wd live og derudover en usb disk sat til wd.
Formater den kan afspille kan du se her
Jeg har faktisk kun positive ting at sige om wd og især efter hele netværket er oppe at køre med nas og usb disk via wd
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 09:31 |
Tak for svaret. Ang. det at slippe for dvd maskinen.. Man kan jo ikke helt slippe for dvd drevet da man ikke lige kan undgå at kammaraten kommer over med en dvd eller man låner en i videobiksen eller lign. så man skal jo altid have et drev. Tænkte bare om der var en eller anden smart løsning jeg ikke lige havde tænkt på.
Og så lige én ting til, har jeg tilgang til en usb harddisk via wd tv fra min computer?
VH Jakob
|
 |
Kermode
Bruger
Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 11:39 |
Hvis du sætter en USB harddisk i WDTV Live'en og liven er på dit netværk, ja så kan du godt se USB harddisken og skrive/læse til den - men det er ikke så hurtigt som de dedikeret NAS (fordi det ikke er det den er beregnet til, det er en lille ekstra bonus mulighed)
|
 |
beddemiz
Bruger
Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Point: 234
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 11:41 |
Du kan med homebrew software tilslutte et eksternt dvd drev til din WD Tv live, ham der har lavet den hedder b-rad, prøv at google det. Du kan godt tilgå din hdd fra din computer når den er tilsluttet boksen, men min erfaring er at det går meget langsomt, og egner sig ikke til overførsler, kun til undertekster o. lign.
|
 |
Ozzy
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 11:52 |
Hvis du gerne vil have dvd drev tilslutning, hvorfor så ikke hoppe over på en tvix 6600 eller pch ? ved godt at den er dyrere end en wd, men også bedre synes jeg :)
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 13:23 |
Nu bliver der sagt langsom overførsel hvis jeg vil tilgå den eksterne harddisk via wd tv. Men hvor langsomt? - vil jeg fx. kunne streame film på den på min computer. Hurtigere behøver det ikke gå for mig. Det vigtigeste er at jeg kan se billeder, høre musik og se video, uanset hvor jeg er i hytten.
Og så skal jeg bare lige finde en billig løsning som det her ser ud til at være, så den hos komplett til 900 kr. nogen der har et billigere sted?
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:20 |
10 mb pr sekund
Den Nas jeg har kan max overføre med 14 mb pr sek. Men kun hvis jeg skifter alt elektronik til giganet.
Til Kermode. Det er wd tv der sætter begrænsningen i overførsel på netværket da den ikke understøtter giganet.
Hilsen Theilo
Spaus: Du kan sagtens streame fra en nas til wd med 10mb pr sek.(kører blueray på den måde her i huset)
Hvis du har overført fra en nas til usb disk på wd er det hastigheden fra usb til wd vi taler om og der kan jeg med min usb disk overføre med 28mb pr sek.
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:31 |
Jeg ejer ikke en nas. Jeg overvejede at købe en, men det ser ud til at jeg kan klare mig med en wd tv. Og så måske på et senere tidspunkt købe en nas, har set mig ret varm på en synology ds 210j. Men det må vente lidt.
Det ser ud til at den i første omgang dækker mine behov rimeligt godt, trods alt rimeligt billigt og ser rimeligt velfungerende ud.
Redigeret af spaus - 25-Juni-2010 kl. 15:38
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:33 |
om det er fra en pc eller nas har ikke nogen betydning
Det er dit netværks kort der sætter begrænsningen
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:39 |
Ok, mange tak for svarene
|
 |
Kermode
Bruger
Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
|
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 14:00 |
Theilo skrev:
Til Kermode. Det er wd tv der sætter begrænsningen i overførsel på netværket da den ikke understøtter giganet.
|
Som jeg skrev, wdtv'en er langsom da den ikke er beregnet på det.
|
 |