recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Router skal jeg købe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Router skal jeg købe

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
YogaJonas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Router skal jeg købe
    Sendt: 25-Juni-2010 kl. 13:18
Hey 
Jeg står overfor at skulle købe ny router, og er simpelt hen helt forvirret har brugt de 2 sidste uger på at finde data om forkellig modeller og hvilke der er bedst, men det er helt umuligt for mig at få et overblik. Så mit spørgsmål til alle jer fantastiske nørderEmbarrassed  er: Hvad er verdens bedste router ud fra de her kriterier:
Max: 2500 kr
2,4 og 5 GHz trådløst
Tilslutning af HDD
Kunne hente mine film og dokumenter over alt i verden over nette(heder vist ftp?)
God sikkerhed.

Der er sikkert også andre ting der er super vigtige, men det her skal der altså være i den:
Er meget åben overfor forslag Wink
På forhånd tak  Jonas
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 14:09
Jeg tror du blander tingene lidt sammen.

En router anvender du til at fordele trafikken på dit netværk og i de fleste hjemmenetværk til at holde styr på de tilsluttede enheder, tildele ip-adresser etc. (DHCP server). Storage er en helt anden sag.

Jeg vil tro du skal have en ny router (b/g/n), (ca. 500-1000,-) og så evt. en NAS server eller lignende. Mig bekendt findes der ingen enkeltstående produkter der klarer det du efterspørger særligt godt (eller findes slet inge produkter), så køb en router og en server-lignende enhed hver for sig, så har du det du skal bruge.

Jeg anvender selv en router fra Linksys, alm. trådløs (b/g) + 4 porte og en Synology NAS (209). Med den rigtige opsætning kan du opnå det du gerne vil. Men søg lidt omkring i dette forum. Der er mange måder at løse din problemstilling på.

Redigeret af HamDenFede - 25-Juni-2010 kl. 14:10
Mvh. HamDenFede
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:03
Der findes flere router i dag som også kan fungere som NAS vis ESATA eller USB HDD.

Jeg bruger selv en Netgear WNDR 3700 og den kan de triks - sammen med mange andre.

.....
Til top
YogaJonas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:34
Okey routeren lyder da lækker, er du tilfreds med den?
Ellers havde jeg lidt kig på at kombinere den med en buffalo Link Station Pro 2.0TB SATA. Lyder det som en god kombi eller tror i det er for svagt?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu