|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() Sendt: 26-Juni-2010 kl. 08:46 |
Undgå knald i højttalerne ved tænd og sluk. Dette kan være et problem, Feks --- I en forstærker er ofte monteret 2 hurtigtvirkende højttaler relæer, der forhindrer Henter man et 2,5 volt DC trigger signal fra et B&O Masterprodukt for at trække Mit spørgsmål er nu, hvad for et dobbelt relæ findes på markedet som kan løse denne Sådan forestiller jeg mig det iøvrigt kan udformes. Jeg håber det er muligt at få data på sådan et dobbelt relæ, og link til indkøbs sted. ___________________________________________________________________ Redigeret af Peter Pan - 27-Juni-2010 kl. 10:51 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
powerdown-feature som øjeblikkeligt lukker ICEpower modulet ned når det tilførte lydsignal afbrydes. Man undgår derved evt. "blobs" i højtaleren. Problemet er bare i de fleste tilfælde at dette ikke er lavet når man køber modulet, og roder man i modulet http://peecee.dk/index.php/upload/view/23213 Her kan man læse meget mere om ICEpower: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20898&P N=4&TPN=30 Min personlige løsning var: I 2006 lavede "Hurtig" som dengang skrev på diverse hi-fi forums, dette dobbelt Hvorfor så stille spørgsmålet når jeg allerede har hvad jeg skal bruge. Det er fordi jeg gennem tiden flere gange ____________________________________________________________________________ Redigeret af Peter Pan - 27-Juni-2010 kl. 10:49 |
|
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg kan ikke hjælpe med relæet, men jeg vil anbefale, at man får sat nogle sekunders tidsforsinkelse på tænd, men ikke på sluk. Så får forstærkeren tid til at stabilisere spændingen på udgangen, inden relæet lukker signalet igennem til højttalerne.
Du kan forresten sikkert få mere hjælp, hvis du bruger en mere sigende overskrift. |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
TommyBoy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
![]() |
gå ned i den lokale elektronik butik, og køb 2 stk store og kraftige relæer, gå efter noget der tåler 100-300V og 20A på kontakten
hvis du kan handle hos farnell så kik evt her:
sølle 22kr pr stk.
du skal bruge 2 stk, jeg fortrækker at bruge 2 stk, så man har lettere ved at lave noget lækkert mekanisk, det er jo ret tykke højtalerledninger der skal ind ..
|
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
|
![]() |
|
![]() |
___________________________ Tak for dit indlæg TommyBoy. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |