recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke se NAS drev i Itunes - win 7 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke se NAS drev i Itunes - win 7 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke se NAS drev i Itunes - win 7 ?
    Sendt: 28-Juni-2010 kl. 23:46

Hej

Hvordan sætter jeg windows eller min synology ds210j op,så jeg kan se drevet i itunes ?

Kan godt høre musik fra nas drevet i windows media player....

DS210j kan jeg godt se på min mac i itunes....

Håber på lidt info...på forhånd tak..Big smile

Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 08:50
Du kan gøre det på to måder:

1: Log ind på din Synology og aktiver iTunes serveren. Du kan læse om på deres hjemmeside hvor du skal placere dit musik for at de fungerer. Herefter kan du se NAS'en i iTunes som en fælles/delt resource. Ulempen ved dette er dog, at du ikke kan bruge covers til alle dine album. Denne funktionalitet virker ikke når du tilgår en iTunes server.

2: Åben iTunes og tilføj alle dine musik mapper fra din NAS, altså som om det var et lokaldrev. For at iTunes kan se drevet når du vil tilføje musik, skal du mappe det som netværksdrev i Windows stifinder. Denne løsning er mindre fleksibel og egentlig usmart hvis du har flere maskiner der skal afspille musikken, da hver maskine skal have eget iTunes library. Med løsning 1 er der kun ét centralt library, men med løsning 2 får du cover-visning også. 
Mvh. HamDenFede
Til top
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 11:40
Hey tak for svaret, men har prøvet punkt 1, og itunes ser ikke nas'sen...kan når jeg åbner win 7 media player er den der...men ønsker at bruge itunes...kan ikke finde nas'sen under tilføj netværksdrev/gennemse....??...Cry
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 12:18
Du skal aktivere fildeling på NAS'en og oprette dine shares manuelt før du kan mappe dem på din pc.
Se denne wiki fra Synology der beskriver hvordan du gør.

Redigeret af HamDenFede - 30-Juni-2010 kl. 12:20
Mvh. HamDenFede
Til top
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 12:46
fildeling er aktiveret...men guiden er til vista..har win 7...Shocked..og hvis der bliver hul igennem, er der så mulighed for ar rate sange i itunes, for hvis ikke ryger alle sange ind på min bærbar...
Til top
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 13:47
har slået adgangskode fra, så nu kan jeg se nas'sen....men det tager godtnok lang tid at hente sange selvom det er med kabel....spændt på om rating kommer med...takker indtil videre...Tongue
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu