Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
madslundt
Bruger
Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
|
Emne: At tage noter.. Sendt: 03-Juli-2010 kl. 01:10 |
Hey derude! Jeg står og skal starte på DTU her efter sommeren. Jeg har dog hørt at det er svært at følge med hvis man tager noter på computeren, da det går alt for stærkt. Derfor vil jeg skrive dem i hånden, men så er spørgsmålet om man ikke kan skrive dem på en tablet PC? Det skal helst være med en stylus, da jeg tit kommer til at ligge hånden ned på papiret/skærmen.
Har hørt at det er blevet brugt før, men kan ikke finde noget på nettet. Prisen har jeg ikke fundet ud af endnu, men den skal have en flot klar skærm og ikke være langsom.
Hvis der er nogle som kender til disse, må i meget gerne skrive en kommentar og tilføje links :)
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Point: 543
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 02:39 |
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 09:04 |
Nu er jeg selv lige blevet færdig med bacheloren hos AAU og jeg har ikke førstehåndserfaring med at skrive noter på en tablet, men jeg kan fortælle at ham som gør - ja, der er kun en på min årgang - bruger mere plads end hvad der er til rådighed i lokalerne til forelæsning. Det gør det pisse irriterende at sidde ved siden af ham, så han sidder ofte alene for sig selv som en outkast. Måske ikke så fedt i længden.
Herudover er en tablet for det meste en del tykkere end en blok papir. Husk at tænke på dine håndled og skuldre når du sidder med en hel dag med hånden kørende over en 3-4 cm. tyk tablet.
Håber du kan bruge det til noget!
|
 |
Houmoller
Bruger
Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 129
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 09:39 |
Vil helt klart foretrække at skrive noter på papir. Læser selv fysik på Aarhus Uni, så der er en del formler og figure der skal tegnes af. Så mit råd vil være (til lignende fag): Køb et godt hæfte til hvert fag. I den forreste del skriver du noter, og til opgaveregning i samme fag (hvis der er opgaveregning) vender du hæftet om og skriver dem baggerst.
Vi har også nogle stykker der skriver direkte ind på computer via tablet, men de sidder for sig selv da de fylder ret meget.
Men under alle omstændigheder ville jeg vente med at beslutte mig. Tag en snak med dine tutore, de ved hvad der virker og hvad der ikke gør.
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 10:48 |
Jeg vil mene at det kommer meget an på hvilke slags noter du skal skrive af. Tegninger er der hvor det tager meget længere tid på computer. Med lidt træning kan formler godt skrives af i et fornuftigt tempo, men kræver også du bruger det rigtige software.
Hvis der er mange tegninger så tager det for lang tid at få det ind på computeren og så bliver papiret meget hurtigere. Men tekst vil jeg da klart helst skrive på computer da det går hurtigere og andre kan endda læse det. Derudover har jeg evne til at smide papirnoter væk.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 11:43 |
Jamen hvad med de nye digitale multi tavler. Kan man ikke få det der skrives/tegnes på multi tavlen over på en PC
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 12:04 |
Som det nævnes så er formler og tegninger noget af det som er mest besværligt på en computer.
I forhold til computer, så glem alt om at skrive ind i Word - der skal et rigtigt noteprogram til. Jeg brugte Office Onenote til at tage noter og det fungerer altså ret godt. Du kan skrive overalt på siden, bare ved at sætte markøren, så selvom læreren pludseligt begynder at skrive et helt andet sted end du var igang med, flytter du bare markøren og skriver videre.
Der er også mulighed for at indsætte "simple" tegninger og figurer, men jeg har ikke brugt det til meget andet end diagrammer med rette linier. Går ud fra at det er muligt at indsætte formler, men har ikke rigtigt brugt det.
Jeg syntes ihvertfald det fungerede rigtigt godt. Det havde de to altoverskyggende fordele fremfor papirnoter at: 1: Jeg kunne altid finde mine noter. De var organiseret meget logisk, og udover det er der en søgefunktion som gør at du hurtigt kan finde det du leder efter, uanset hvor i dine notesbøger det står skrevet. 2: Jeg kunne selv læse hvad jeg havde skrevet når jeg fandt noterne frem. Dette plejer for mig at være et kæmpeproblem, da jeg har skrevet noter meget hurtigt i hånden, hvorefter det er blevet meget uoverskueligt.
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 12:11 |
Kampus skrev:
Jamen hvad med de nye digitale multi tavler. Kan man ikke få det der skrives/tegnes på multi tavlen over på en PC  |
Nu er det jo ikke folkeskolen hvor de har ting de langt hen ad vejen ikke har brug for! Synes jeg har set smartboards blevet kastet op en masse steder hvorefter de bliver brugt fuldstændigt som en normal tavle uden at dens funktionaliteter i forhold til at hente tavlen ned på sin egen computer rent faktisk bliver brugt.
Redigeret af Briam - 03-Juli-2010 kl. 12:13
|
 |
madslundt
Bruger
Oprettet: 11-Januar-2010
Point: 183
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 16:48 |
Aspagilus:Nej tænker ikke på en tablet PC, men mere en tablet lignende ipad.
Jeg kan godt følge jer andre med at det fylder meget, men hvis den er lidt større end et A4 papir, så går det vel? (ipad størrelse). Kan dog ikke bruge en ipad, da man bruger "fingeren" til at skrive med, det skal være stylus.
Jeg har hørt at dem der studere medicin i kbh bruger dem, og det skulle være rigtig godt. Jeg har dog ingen erfaring med dem, men er frisk på at prøve dem.
EDIT: Har kigget på denne, men det er en rigtig skriveblok, hvor den så samtidig gemmer, det man har skrevet, på hukommelse.
Aiptek MyNote Premium II 
Tror bare ikke det virker ordenligt..
Redigeret af madslundt - 03-Juli-2010 kl. 16:57
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 20:01 |
her er lige lidt inspiration! http://lifehacker.com/399556/five-best-note+taking-tools når det er den slags noter så er det vist paper all the way. der findes dog en speciel kuglepen som er både analog og digital og kan gemme det du skriver digitalt - det virker faktisk temmelig godt, men er absolut ikke nogen billig løsning. men hvis det skal være digitalt vil jeg klart anbefale evernote eller onenote. evernote kan håndtere håndskrevne (tablet) versioner - Desværre ser det ikke ud til at Fujitsu's stylistic serie som de har fundet frem fra gemmerne igen kan fås i DK. du kan se lidt mere om den her! http://ts.fujitsu.com/products/mobile/tablet_pcs/stylistic_st.html Den ville ellers være et særdeles oplagt køb hvis det bare skulle være digitalt.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 04-Juli-2010 kl. 16:33 |
Mads: Du kan godt få en stylus som kan bruges med iPad'ens Touch overflade. Det største problem bliver nok bare om din hånd ikke ville ødelægge en masse når den hviler på skærmen, som man gør med papir. Det kræver også et ordentligt program der også kan organisere notaterne ordentligt - jeg ved ikke om et sådant findes.
|
 |