|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() Sendt: 28-Juli-2010 kl. 14:05 |
Hej.
Jeg har en WDTV live. Jeg kan vælge mellem rgb high, rgb low eller YCbCr i videoindstillingerne. Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen mellem rgb high og rgb low er? tvkartoffel |
|
![]() |
|
el-HL ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
...tillader mig lige og spørge, om der ikke er nogen, der ved noget om dette??
|
|
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center WD TV LIVE PS3 Sony 32EX500 Sagem HD PVR 101-ST |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
RGB low or high ved jeg ikke, men RGB og YCbCr er to forskellige stik.
YCbCr er de tre der er grøn-blå-rød, og sjældent brugt.
Men er det ikke ligegyldigt, for du bruger vel HDMI?
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Ikke helt Justrace.
I HDMI opsætningen på WDTVlive kan man vælge om farverummet skal være rgb high, rgb low eller YCbCr. Jeg er nogenlunde med på forskellen mellem rgb og YCbCr, Men ikke forskellen mellem rgb high og rgb low. Derfor mit spørgsmål. tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 29-Juli-2010 kl. 12:18 |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Så er jeg også lige så blank som alle de andre der ikke har skrevet. :)
|
|
![]() |
|
jtofte ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
I følge dette link, så virker det som om der er tale Full og limited rgb.
Dvs. limited går fra 16-235 og full 0-255. Det er et bud fra et andet forum, men umiddelbart synes jeg det virker meget rimeligt.
|
|
![]() |
|
![]() |
OK
Det ser ikke engang ud til at "google" ved det. Jeg kan i hvert fald ikke finde et svar nogen steder. Jeg kan kun finde anvisninger på hvad nogen mener man skal bruge, men ikke hvorfor. Jeg holder så mig bare til RGB LOW. Det se bedst ud :-) tvkartoffel |
|
![]() |
|
![]() |
@ jtofte
I linket anbefales det at bruge rgb low og der er et link til en anden meget lag artikel. Det jeg får ud af det er at jeg bør sende et par test billeder gennem WDTV og se om det er rgb low eller rgb high der klipper signalet eller bare følge anvisningen om at brug low sådan som jeg selv var kommet frem til. tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 29-Juli-2010 kl. 13:14 |
|
![]() |
|
el-HL ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
På PS3 har man i videoindstillinger - BD/DVD video output format valget mellem Auto, RGB og YPb/Cb Pr/Cr
![]() |
|
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center WD TV LIVE PS3 Sony 32EX500 Sagem HD PVR 101-ST |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror endda der er endnu flere indstillinger på en PS3 hvis du kigger dig om i menuerne. Jeg mindes at der har været flere tråde om der her på recordere.dk.
tvkartoffel |
|
![]() |
|
Stromgren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
![]() |
hvis man så kan vælge mellem YCbCr & rgb hvad er så det bedste ?
undskyld jeg sådan hopper ind i tråden
![]() |
|
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
Uden at være 100% så mener jeg det kan fremgå som "normal" eller "enchanced" eller lignende fortolkning i forskellige menuer, f.eks. i min projektor.
Mener at have læst en ok forklaring på HCFR. Noget med lysniveau mm. Mener nu det kan findes derinde....hvis fransk er ens kop te.
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |