recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Online BackUp NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnline BackUp NAS?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse_n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: Online BackUp NAS?
    Sendt: 04-August-2010 kl. 10:01

Hej alle,

jeg står over for at skulle investere i en NAS, som bliver en Synology 210+. Jeg er dog ved at undersøge mulighederne for at lave online backup af vigtige dokumenter og billeder til en tjeneste som iDrive, Dropbox eller lignende.

Det jeg dog ikke helt kan gennemskue er om det er muligt at backup'en køres direkte fra NAS og dermed ikke skal forbi PC eller MAC at vende først?

Håber i forstår mit spørgsmål.

Mvh
Lasse
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 11:30
den understøtter visse netværksbackup til:

Synology NAS - via internettet. (både med/uden kryptering)
rsync kombatibel server via internettet (aner ikke om det kan køre krypteret.. men hvorfor ikke??)
amazon S3 internetbackup og både med og uden kryptering (men den koster så penge) http://aws.amazon.com/s3/

og den kører automatisk dvs efter du har lavet et backupset kan du selv lave en tidsplan osv så den helt selv kører den dagligt ugentligt eller hvad du vil vil.

Redigeret af rhsin - 04-August-2010 kl. 11:31
Mvh

René
Til top
videomate Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 11:33
Hej

Hvis du vælger Amazon S3 storage service så supporterer Synology direkte denne via den indbyggede firmware. 

Jeg stødte dog ind i det problem at den seneste officielle firmware fra Synology har en fejl der bevirker, at når den backede op så sendte den samtlige filer hver gang, men jeg har modtaget en hotfix (Synology har super support) som formentlig kommer med i næste officielle release.

@René: der blev jeg så lige overhalet :-)

/henrik

Redigeret af videomate - 04-August-2010 kl. 11:34
Til top
Lasse_n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 11:51
Fedt - den der løsning via Amazon lyder spændende. Det jeg dog ikke synes om er at man skal betale for trafik til og fra mv.

Jeg har ikke noget imod at betale x kr/måned - men det skal være et fast beløb. Mit behov er omkring 15-20 gb.
Til top
videomate Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 12:19
Indtil november tror jeg det er, betaler man ikke for den datamængde man uploader. 

Man betaler dog lidt per request (f.eks. PUT for at upload en fil) men det er ikke store beløb. Jeg tror det kostede mig omkring $5 den første måned (hvor jeg endda pga. Synology fejlen uploaded alt flere gange) for ca. 35 GB. Tror jeg kom op på en 30.000-40.000 requests.

/Henrik
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu