recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS i den billigere ende (backup)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS i den billigere ende (backup)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS i den billigere ende (backup)
    Sendt: 16-August-2010 kl. 18:55
Jeg har pt. en ældre Synology 101-etellerandet stående, som har gjort det godt, men som tiden desværre er ved at løbe fra. Den kører ikke SATA, så mulighederne for at opgradere er ikke mange.

Jeg har derfor bestemt mig for at lede efter en værdig afløser, uden at pengepungen belastes alt for kraftigt. Jeg så gerne at den næste model havde følgende features:

• Mulighed for 2 diske. Der behøver ikke medfølge 2 fra start. Så længe jeg har 500 GB, så er størrelsen ikke så vigtig.
  • Skal kunne lukke ned automatisk
  • Må gerne være forholdsvis støjsvag, men den kommer til at stå i et skab
  • Skal ikke være trådløs
  • Prisen måtte godt være under 1500 kr.

Jeg er ligeglad med DLNA-features, da jeg ikke har tænkt mig at skifte mit LX5090 ud alligevel, men understøttelse af eks. musik via Sonos eller Squeezebox kunne muligvis komme på tale ude i fremtiden.

Søger jeg på eks. EDBpriser, så er der et par modeller at vælge imellem, men jeg kender intet til disse mærker i praksis (Netgear, Iomega, Lacie og Linksys). Jeg kender naturligvis mærkerne i sig selv, men om de performer godt som NAS aner jeg intet om.

Er jeg for nærrig? Skulle jeg i stedet gå efter en ny Synology og så bare købe disken ved siden af? Deres DS210J koster 1300 kr. plus harddisk.

FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:16
Hvis det er Squeezebox skal du være 100% sikker på at den kan trække SqueezeCenter. Det kræver jo ekstra software på NAS'en. Det gør Sonos ikke.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:29
OK, jamen så stryger vi da bare Squeezebox fra listen. Hvis jeg køber noget i dén dur, så bliver det med 99% sandsynlighed Sonos alligevel. Input til valg?

Jo mere jeg læser om den, des mere bliver jeg hooked på DS209j, hvor jeg for det første kender mærket og jeg kan se, at den faktisk har en hel del lækre features, som jeg pt. ikke har på min nuværende Synology, såsom musik via en iPhone/iPod Touch. Til en pris på 1300 kr. plus ca. 350 kr. for en 500 GB disk, så er det måske alligevel ikke SÅ dyrt igen...

Redigeret af Yakken - 16-August-2010 kl. 19:44
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:45
der er også fin mobile adgang til såvel ftp samt photostation 4 på de nye synology, det funger ganske imponerende godt på en iPhone/iPod touch på synology system +2.3 desuden er der direkte upload af foto til serveren med ds photo app. også fra synology
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu