recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optage på DVD-HR775 via zaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoptage på DVD-HR775 via zaptor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren1969 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: optage på DVD-HR775 via zaptor
    Sendt: 16-August-2010 kl. 21:34
Hejsa jeg har et træls problem med min Samsung DVD-HR775 og min nye Zaptor fra Stofa.

Jeg har tilsluttet zaptor til tv med HDMI og zaptor til hdd-optager med scart.

På Zaptor's tekniske blå menu, har jeg valgt HDMI i 1080p og video med scart. (Jeg læste et sted her på forum, at man skulle vælge RGB til hdd-optager, men så bliver HDMI kun 576p)

Jeg kan få et billede igennem.

Problemet består i at, Samsung optageren siger at jeg ikke kan kopiere beskyttede film, og nægter derfor at optage, selvom der eksempelvis er tale om tv2 eller dr1.

Jeg har haft fat i Stofa, der forsikrer mig, at det ikke er deres zaptor, der sender blokerings signaler, så må det jo være min DVD-HR775, der jo efterhånden har et par år på bagen.

Nogen der har nogle gode forslag, før samsung's hdd-optager bliver puntet ud af end-zone?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 17:10
Ifølge brugere på dette forum: http://www.hifi-forum.de/viewthread-109-9675.html
, så er det et problem der ikke er til at løse, da det er den indbyggede anti-kopi-af-beskyttet-materiale-funktion, der mistolker signalerne fra digitale tunere.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 21:45
Jeg har opdateret firmwaren på min recorder - med succes!
Nu virker det til at den ikke opfatter tv signalerne fra zaptor, som beskyttet dvd materiale.

Det har været en lang og sej kamp, da jeg kunne huske, at recorderen ikke var en dansk/nordisk version, men måske vistnok en hollansk.
Det kunne "supporteren" fra Samsung, Norden, jeg chattede med en time, ikke hjælpe mig med men kunne give mig et link på firmware til den danske version, vel vidende, at hvis min recorder ikke var den rigtige version, så ville der gå alvorligt ged i det. Dette indrømmede han blankt, da jeg spurgte ham.
Jeg takkede for hjælpen, og søgte på google efter "dvd-hr775 xen" - og en masse hollandske forum tråde, der poppede op, som linkede til samsung's hollandske side.
Den hollandske version af Samsung.com har modelbetegnelsen "XEN" vedhæftet modellen på hjemmesiden - og det er nøjagtigt hvad der står bag på min recorder.
Ergo er min recorder en hollandsk version.
Så var det jo her jeg skulle have firmwaren fra.
 Så jeg brændte en cd-rom med firmwaren og flashede recorderen.
Det var så heldigt at jeg ikke havde taget chancen og gjort som Samsung support rådede mig til.

Det giver for resten nogle ret gode analog billeder, når man optager fra zaptor via et scart kabel.
Desuden har opdateringen også rettet noget med farven, der på et tidspunkt var ved at drive mig vanvittig. Det så nærmest ud som gamle amerikanske NTSC-billeder.

Hvis andre føler for at kaste sig ud i at opdatere firmwaren i deres samsung recordere, så vil jeg hermed råde dem til at dobbelt checke, at modelbetegnelsen passer med den nationale samsung side, som de henter firmwaren fra.
Til dem der ikke er klar over det, er modelbetegnelsen de tre bogstaver efter modelnavnet.
Der er flere firmaer der har parallelimporteret recordere fra andre EU lande en de nordiske.
Smile
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 22:14
Det skal lige siges, at det var et rent sats, at opdateringen af firmwaren skulle rette fejlen med kopibeskyttelsen. Wink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu