recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkelige oplevelser med iTunes på NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMærkelige oplevelser med iTunes på NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikker1448 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkelige oplevelser med iTunes på NAS
    Sendt: 27-August-2010 kl. 15:37
Hej

Jeg håber i kan hjælpe med mine mærkelige oplevelser.

Jeg har følgende setup:
NAS: Synology DS209+II med 2 WD10EADS diske i raid 1
Router: D-Link DIR-635 Wireless N router

Jeg har lagt iTunes over på min NAS, og det mærkelige er, hvis jeg bruger det trådløse netværk så går det enormt langsomt, men hvis jeg bruger kabel så kan jeg ikke mærke forskel på om iTunes mappen ligger på computeren eller på min NAS.

Det der undrer mig er at overførselshastigheden mellem NAS og computer er ens når jeg bruger kabel og trådløst.

Er det simpelthen bare iTunes der ikke vil køre trådløst, eller har jeg måske ikke sat systemet rigtigt op?

Med venlig hilsen
Mikker1448
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 16:41
Hej Mikker

Jeg forstår simpelthen ikke dit spørgsmål. Først skriver du, at det går helt vildt langsomt via trådløs og fint med kabel. Så undrer du dig over, at hastighederne er ens - og så virker det ikke via trådløst. Hvad er op og ned og hvad er dit problem helt specifikt?
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 16:48
Problemet er et at når jeg overfører filer mellem min nas og computeren er hastigheden ens trådløs vs. kabel, men når jeg bruger iTunes via trådløs så går det megalangsomt, bare det at scrolle ned gennem musikken tager en evighed og når jeg vil afspille en sang tager det lang tid før den reagerer.
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 21:07
Er du 100 % sikker på, at du overfører filerne til din NAS, og at computeren ikke bare har ændret adressen til der, hvor du ligger filerne, så de nu bliver lagt lokalt på din maskine?

På min Mac skal jeg huske at mounte NAS'en, når jeg starter iTunes, eller ændrer den automatisk musik-mappen til den default placering.

Hvordan har du adgang til dit iTunes bibliotek? er der via iTunes Server eller har du datafilen liggende på maskien og bare streamer musikken?
Hvis du benytter iTunes-serveren i din NAS skal den jo også hente al information om musikken og dit bibliotek over det trådløse net...
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 21:13
Jeg er sikker på at filerne ligger på min NAS.

Jeg har datafilen liggende på NAS'sen så den virker som et netværksdrev, bruger ikke iTunes-server.
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 08:24
Du kunne overveje at ligge datafilen lokalt på din maskine.

Men du har ret - det lyder umiddelbart mystisk, at hastigheden er ens, når du uploader filer. hos mig er der mærkbar forskel på hastigheden.

Omvendt lyder det ikke så forkert, at der er lidt ventetid, hvis du skal hente dataene løbende over det trådløse netværk.

Jeg har datafilen liggende lokalt, men musikfilerne på NAS'en, og det kører fint...
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 13:06
Jeg har haft erfaringer med at hvis jeg er kommet til at starte iTunes uden jeg havede tændt for NAS'sen, så nulstillede iTunes placering af biblioteket og så kunne jeg starte forfra med at tilføje musikken.

Jeg tror at løsningen bliver at jeg kører med kabel.

Kan bare ikke forstå at det skal være langsomt via trådløs. Computeren skriver at den trådløse forbindelse er 270 mbps og på kabel er den 100 mbps.
Ved ikke lige hvad der skal være barrieren for det trådløse.
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 13:29
Nu er jeg ikke ekspert på netværk-issues, så der må andre nok tage over, men er der ikke nået med, at når pc'en skriver en given hastighed på det trådløse netværk er det en teoretisk max-hastighed - altså ikke noget med den reelle hastighed.
Hvis man f. eks. skal streame HD materiale over netværk har jeg læst mig til, at netværket skal være kablet - det trådløse - uanset om det er G eller N standard er ikke hurtigt nok...

Som sagt er jeg ikke fuldstændig stiv i dette, så du må altså tage det med forbehold.
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 13:30
De 270 på trådløst skal deles, da det er sammenlagt fra begge veje op + ned.
De 100 på kablet skal ganges med 2 da det er 100 hver sin vej.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu