recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! Tv tænder først efter lang tid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp! Tv tænder først efter lang tid

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp! Tv tænder først efter lang tid
    Sendt: 29-August-2010 kl. 15:19

Jeg har et Samsung M8 tv med det tilhørende motoriseret vægophæng som jeg har været meget glad for. Det er styret direkte fra tv'et og kører tv'et ud til en af tre forudindstillede positioner når det tændes og kører tilbage op af væggen når tv'et slukkes. 

Det har virket uden problemer i 3 år, men nu kører tv'et ikke på plads hver gang det slukkes. Endnu mere irriterende er det dog at tv'et ikke længere tænder med det samme når man trykker på knappen. I stedet står tv'et længe (60-120 s) hvor man kan høre relæet slå til og fra, indtil det til sidst tænder og kører til den korrekt position.

Hvis jeg trækker stikket ud til vægophænget tænder tv'et uden problemer, så problemet opstår i kommunikationen imellem de to. 

Samsung support har været meget venlige, men kan ikke hjælpe med andet et at foreslå et reset da garantien jo er udløbet. Jeg har ingen idéer om hvad der er årsagen til problemet eller en eventuel løsning så alle løsningsforslag modtages meget gerne!

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Jeg har ingen idéer om hvad der er årsagen til problemet eller en eventuel løsning så alle løsningsforslag modtages meget gerne!

Knækket kabel ind til drejestanden?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 20:12
God idé. Jeg vil undersøge det nærmere og evt. prøve med et andet kabel hvis det er muligt. Tak for input.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 15:59

Et nyt kabel var desværre ikke løsningen. De første 5 gange efter udskiftning af kabel virkede tv'et som tidligere og tændte med det samme. Desværre sker dette ikke længere og tv'et opfører sig på samme måde som det gamle kabel. 

Er er andre idéer til en grund til problemer eller løsningsforslag er jeg meget lydhør.

Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 16:06
Ingen der har nogen ideer?
Til top
centric Se dropdown menu