recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clint DT11 DVB-T - mpeg4 PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketClint DT11 DVB-T - mpeg4 PVR

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
piper5300 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Clint DT11 DVB-T - mpeg4 PVR
    Sendt: 12-September-2010 kl. 00:00
Har d.d. købt en Clint DT11 mpeg4 DVB-T receiver med PVR. Såvidt jeg kan se er der ingen tråd på det produkt her - den er hermed startet.

Boxen skal erstatte den berygtede og desværre ubrugelige Denver DMB-105HD, som jeg har haft byttet ikke mindre end 4 gange, hver gang med nye katastrofale fejl. Nu håber jeg bare Clint'en er bedre - den er i hvertfald lidt dyrere...

Førstehåndsindtrykket er godt.

Menusystem er pænt og virker logisk opbygget.

Der er spænding nok på USB porten til at drive en 2,5" USB powered harddisk.

Undertekster virker på alle kanaler

EPG virker på alle kanaler

PVR virker, optagelser lagres uden problemer eller pixeleringer - også DR HD

Optagelserne navngives ikke efter EPG'en med titler, men blot kanal, dato, tid. Øv.

Optagelserne kan omdøbes.

Undertekster, der ikke er lagt i videosignalet af TV stationen (f.eks. DR K og DR HD) optages ikke... Dette kan muligvis fikses med en firmware update fra producentens hjemmeside. Det har jeg ikke afprøvet endnu.

Der er GOTO funktion, hvor man kan i en optaget udsendelse, kan hoppe frem til det punkt/tællerstand man ønsker. Dette er en uhyre vigtig funktion for en PVR, den mangler f.eks. på den jammerlige Denver.

Der understøttes en række filformater, bl.a. AVC h264, som mange videokameraer optager i. Dette har jeg ikke testet endnu, men det virker som om boksen er tiltænkt folk, der gerne vil bruge den som medieafspiller og ikke kun modtagerboks.

Jeg har problemer med at slå funktionen "Antenneforsyning" til. Med ordet "Antenneforsyning" mener producenten strømforsyning af en aktiv antenne(5v). Når man vælger "til" hopper den bare tilbage til "fra". Det skal jeg vidst lige prøve igen efter firmware update.

Til top
Per A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-November-2009
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 18:37

De fleste bokse slår strømforsyningen fra hvis der er en kortslutning på kablet (f.eks. en antenne uden forstærker)... men det er vel ikke tilfældet her???

Redigeret af Per A - 12-September-2010 kl. 18:40
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 17:13
Vedr. strømproblem: Antennen af en såkaldt König fra Bilka, den påstår at den er aktiv, så den bør vel kunne tage 5V fra DVB-T boksen. Ikke destoi mindre, så kan boksen godt lade indstillingen være "TIL" nå antennen ikke sidder forenden af kablet - der er altså en uoverensstemmelse mellem antennen og Clint boksen. Det lever vi så med...

Har d.d. indlæst FW opdateringen af 21/05/2010 med følgende resultat:

1: Optagelser lavet før opdatering kan ikke afspilles

2: Billedet på MPEG4 kanalerne pixelerer i VILDSKAB når man optager, men ikke når man blot ser dem... ?

3: Undertekster optages nu rent faktisk og kan vælges når man ser filen.

ad 1: Gamle optagelser virker fint på computeren når man ser dem med VLC

ad 2: Signalstyrke OK på antennen, mellem 80-95 %, tror det er noget med boksen der ikke selv kan følge med. Bruger samme HDD som før, hvor den virkede uden problemer...

ad 1+2: Prøver nu at genformatere HDD, men dette burde ikke være nødvendigt, da det jo er uacceptabelt at man skal sige farvel til gamle optagelser blot pga. en opdatering af FW?? Kontakter producenten. Format endnu ikke færdigt, så venter i spænding på om det virker.

Jens

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 17:19

Oprindeligt skrevet af piper5300 piper5300 skrev:

Vedr. strømproblem: Antennen af en såkaldt König fra Bilka, den påstår at den er aktiv, så den bør vel kunne tage 5V fra DVB-T boksen.

Ikke hvis det er den type som forsynes gennem en seperat forsyning og ikke igennem antennekablet. Det er sikkert sådan det forholder sig. Har på min arbejdsplads et TV som er på en sådan antenne, og der er en seperat forsyning som tilsluttes i et stik bagpå.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 18:19
Radiomanden: Der er ingen separat strømforsyning til antennen, jeg vil vurdere at den strømfødes gennem RF kablet, da der er ikke andre tilslutningsmuligheder.

Nu blev formateringen færdig, og det hjalp (selvfølgelig) ikke en disse. MPEG2 kanalerne kan man fint optage, men MPEG4(DR K, DR HD mm.) fungerer simpelthen ikke. Det er som om boksen bliver overloaded når den også skal lagre til disk.

Jeg har set et program på DR K her til aften, og faktisk kan jeg se at der er pixelfejl og udfald på programmet også når jeg ikke optager. Måske er det antennesignalet, der skal være stærkere(mindre tolerance) til MPEG4 end MPEG2?

Hvor er det irriterende. Der må være penge at tjene for en driftig person, der kan lave en PVR der rent faktisk virker...
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 21:51
Er clint og ABEO ikke den samme box. Jeg havde en snak med manden der ejer fabrikken, jeg syntes netop på DVB boxe, at han fortalte de blev solgt under 3 forskellige navne. Mener han sagde Clint når det var El giganten, ABEO i aldi og bilka etc.

MVH
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 17:58
Venter med spænding på flere positive og negative indputs om denne boks.
Kan den optage et program mens man ser et andet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:13

Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Kan den optage et program mens man ser et andet?

Det kan den i følge manualen ikke der er kun en Tuner, det er vel også for meget forlangt til den pris, at der er 2.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 20:26
Hvis det er samme stream, kræver det jo ikke 2xtuner hr. Radiomanden,
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 10:02
Hvad mener du med samme stream?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Hvad mener du med samme stream?

Samme mux (transponder), men det er nu de færreste modtagere der kan det med kun én tuner. Det kræver som regel  en PC løsning for at virke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 17:19
Dreambox kan (selvfølgelig), har ikke prøver, men ved den kan.

Man får jo spyttet 8-10 kanaler ind fra samme stream, man bruger så bare typisk 1/8 eller lign. af streamet, resten ses der bort fra, så hvis der er datakraft og hdd båndbredde, vil det ikke være et problem med 1 tuner.
Faktisk tror jeg der bruges mindre datakraft med 1 tuner end med 2 eller flere tunere.

MVH
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu