recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spænding i kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpænding i kabinet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
palle2612 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Emne: Spænding i kabinet
    Sendt: 16-September-2010 kl. 04:18
Har lige anskaffet mig en Philips BDP 7500sl12 Blu-ray afspiller.. Lækker maskine må jeg sige, hurtig og støjsvag..
Men jeg har bemærket en lille ting ved den, nemlig at hvis jeg kører fingeren hen over toppen af den kan jeg mærke at det er lige som det er strøm iden og da  mit antenne kabel ved et tilfælde rørte ved toppladen kunne jeg se at den gav gnister fra sig...Confused
Er det noget jeg skal arbejde videre med, eller er det bare sådan med alu kabinetter..

Mvh. Palle

Redigeret af palle2612 - 16-September-2010 kl. 04:19
Til top
fortaleza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2004
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 10:10
Kabinetter er højst sandlynlig lagt til jord inde i BDPern, på 230V stikkes jord.
Da jord på 230V stikket nok ikke er forbundet til husets jord, vil den spænding der løber igennem støj afkoblings kondensatorerne, blive ledt gennem kabinettet videre gennem dig til jord, det er det du mærker, det er en meget lille strøm, og for dig ganske ufarlig.
Når antenne stikket kommer i berøring med kabinettet, sker det samme, antenne stikket er måske jordet, og du ser afladningen som gnister.
Selvom det for dig er ufarligt pga. den lave strøm, kan der være over 100V.
Om du skal gøre noget ved problemet er op til dig, du kan jorde din BDP, som kan være noget af en opgave.

Henrik

P.S. var det ikke en ide at overholde sengetiderne?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu