Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Per Røntved
Super bruger
Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
|
Emne: Får man for 436,- bedre service i Hi-Fi klubben Sendt: 27-September-2010 kl. 08:47 |
Hejsa
Jeg har besluttet mig for at købe et TX42G20E .. Men ...
Får man for 436,- bedre service i Hi-Fi klubben frem for El Giaganten ??
Er der for eller imod nogle af stederne ??
|
Mvh. Per Røntved
______________________
|
 |
Jakabov
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 09:21 |
Efter min mening ja.
|
 |
Dylmer
Bruger
Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 09:25 |
Umiddelbart vil jeg sige ja.
Men hvis man bare skal købe et tv og aldrig mere snakke med butikken om det, så er der vel heller ikk noget i vejen for el-giganten.
Hvordan de behandler en RMA-sag ved jeg ikke, men mit gæt vil være at det er nemmest og mest "smertefrit" i hifiklubben.
Men som medlem i hifi klubben får man også 6 mdr. ekstra garanti med. Ja de kalder det faktisk 2½ års ægte garanti og ikke bare reklamationsret.
Jeg står selv i samme situation som dig og tror valget falder på hifi-klubben.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19815
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 09:34 |
Per Røntved skrev:
Jeg har besluttet mig for at købe et TX42G20E .. Men ...
Får man for 436,- bedre service i Hi-Fi klubben frem for El Giaganten ??
|
Alene beskrivelsen på hjemmesiden er de 436 kr værd..... Klaus
|
|
 |
beack
Junior bruger
Oprettet: 02-November-2009
Status: Offline
Point: 46
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 09:35 |
Hmm... det kommer lidt an på hvad man vægter, men ved butikskøb i hifiklubben har man ikke kontant returret, som man har i elgiganten. Det er muligvis værd at notere sig.
/Beack
|
 |
Blu-ben
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 10:12 |
I det tilfælde ville jeg købe i Elgiganten, det drejer sig jo primært om service i forhold til hvis det går i stykker da du jo har bestemt dig for hvilket det skal være, så brug de sparede penge til at købe 3-4 blu-ray film til at nyde på det 
Eller så overvej lige at du som regel ved din egen ulykkesforsikring, kan få dækket dit elektronik for et lille beløb, det har jeg selv så er du også dækket efter de to år...
|
 |
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 10:16 |
De bruger nok begge den tekniker som panasonic kræver at de bruger. Og de er håbløse, så det er et fedt, for teknikerne nægter at indse at der er en fejl på produkterne. Jeg havde valgt elgiganten.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 10:35 |
Per Røntved skrev:
Får man for 436,- bedre service i Hi-Fi klubben frem for El Giaganten ??
Er der for eller imod nogle af stederne ??
|
For mit vedkommende taler det imod Elgiganten, at de ud af en omsætning på 2365 mio. kr. i 2008 betalte 0 kr. i skat i Danmark, og at de ikke har betalt skat i Danmark siden 2000.
- og problemet med fagforeningen:
De to ting ville få mig til vælge Hi-Fi klubben. Men hvis du VIL have returret, så køb i Hi-Fi klubbens netbutik.
Men vi er jo forskellige. De to ting lægger jeg stor vægt på - andre gør ikke.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 10:42 |
beack skrev:
Hmm... det kommer lidt an på hvad man vægter, men ved butikskøb i hifiklubben har man ikke kontant returret, som man har i elgiganten. Det er muligvis værd at notere sig.
|
Det er sandt nok.
Men man har dog altid muligheden for at kunne forhandle sig frem til en returret ved butikskøb, og få det tilføjet på fakturaen.
Det har jeg aldrig selv haft nogen problemer med at kunne opnå i HiFi-Klubben. Undtagen lige i ét tilfælde, hvor jeg ville have dem til at bestille en projektor hjem til mig. Dén ville ekspedienten så ikke give returret på. Fair nok. Så gik jeg bare hen til konkurrenten og bestilte projektoren hjem. MED returret. 
Men ellers synes jeg da, at de plejer at være til at snakke med om det i HiFi-klubben.
Redigeret af musicus - 27-September-2010 kl. 12:16
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 12:08 |
musicus skrev:
Men man har dog altid muligheden for at forhandle sig frem til en returret ved butikskøb, og få det tilføjet på fakturaen.
Det har jeg aldrig selv haft nogen problemer med at kunne opnå i HiFi-Klubben. Undtagen lige i ét tilfælde, hvor jeg ville have dem til at bestille en projektor hjem til mig. |
Det er åbenbart forskelligt, efter hvilken Hi-Fi klubben forretning, det er. Jeg prøvede at få returret på en Sonos S5 - ingen mulighed.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 12:29 |
Brixen skrev:
Det er åbenbart forskelligt, efter hvilken Hi-Fi klubben forretning, det er. |
Eller efter, hvilken ekspedient man taler med. 
Min pointe var, at det i det mindste ikke skader at gøre et forsøg. Og skulle de sige nej, kan man jo bare gå videre til plan B. 
Redigeret af musicus - 27-September-2010 kl. 12:31
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 12:43 |
Brixen skrev:
Per Røntved skrev:
Får man for 436,- bedre service i Hi-Fi klubben frem for El Giaganten ??
Er der for eller imod nogle af stederne ??
|
For mit vedkommende taler det imod Elgiganten, at de ud af en omsætning på 2365 mio. kr. i 2008 betalte 0 kr. i skat i Danmark, og at de ikke har betalt skat i Danmark siden 2000.
- og problemet med fagforeningen:
De to ting ville få mig til vælge Hi-Fi klubben.
Men hvis du VIL have returret, så køb i Hi-Fi klubbens netbutik.
Men vi er jo forskellige. De to ting lægger jeg stor vægt på - andre gør ikke.
|
Det samme her !
jeg ville vægte de 2½års ægte garanti (ved indmeldes) højt i stedet for en reklamations ret - Det er reelet 2års garanti du får mere i Hifiklubben end det du får i Elmutanten.
|
.....
|
 |