recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til ala hd-medie-optager med dlna
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til ala hd-medie-optager med dlna

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ryan1312 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til ala hd-medie-optager med dlna
    Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 13:33
Jeg søger sådan noget ala dune en slags medieoptagerafspiller.... altså den skulle kunne stå gemt væk inde på et værelse hvor den er tilsluttet antennestikket (kabel tv yousee) og så skulle den kunne optage tv-programmer (lige som en hd optager) men den skulle også kunne tilslittes en extern harddisk med film på som er i xvid og alle andre formater, og så skulle den kunne sende det hele ind til mit fladskærms tv sony w5500 som har dlna.... og jeg skulle så kunne sidde inde i stuen og se det hele på mit sony w5500 tv og også kunne styrre den fra stuen med en fjernbetjening selv om den står i et helt andet rum... hvordan laver jeg dette??? det må heller ikke være alt for dyrt !
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 09:57
ja det kaldes så en htpc. der er ingen andre løsninger der kan det du vil.. der findes et par muligheder hvor du køber en alm medieafspiller hvor der kan tilkobles usb-tuner - men så har de sjældent DLNA.

næ nej. setup med htpc med eksempelvis recording service og fjernbetjent via eksempelvis en ipod/iphone eller android tlf via dit trådløse netværk. men smid htpc'en direkte på tv'et via hdmi. SOny dlna er begrænset til kun at kunne afspille mpeg2 så vidt jeg husker, så alt blueray og drhd er fuldkommen out of the question. desværre er dlna en genial ting - men implementeringen fra producenter lader desværre uhyre meget tilbage at ønske. så indtil videre er den del no go.
Til top
ryan1312 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2010
Sted: danmark
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 13:54
HTPC ????? den må du ligr forklare mig, og hvad koster sådan en, hvor køber jeg sådan en henne???
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 20:08
søg og du skal finde!! - der er en hel afdeling dedikeret til htpc (home theater pc) her på recordere.dk's forum - det er sådan set bare at søge efter det. der er oceaner af tips og tricks omkrng dem.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu