recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 42" tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af 42" tv?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
damborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 42" tv?
    Sendt: 01-November-2010 kl. 22:55
Hey folks... Da jeg sidst for efterhånden nogle år siden investerede i et Panasonic 42" tv, som har tjent mig godt (bedste investering nogen sinde :p) syntes jeg nu at jeg har fortjent et nyt tv, og sidst var i herinde utroligt hjælpsomme, så nu prøver jeg igen Big smile

Det jeg søger er et 42" tv til ca. 10k. Design er for mig ikke det vigtigste, hellere mere indmad for pengene. Det skal være godt til kabel tv samt Bluray/HD. I forhold til om det skal være plasma eller LCD osv, er jeg helt blank, noget med at plasma bruger meget mere strøm? 3D kompatibilitet ville også være et plus da jeg har en ps3 men ved ikke om teknologien på nuværende tidspunkt er noget værd? Jeg har ikke umiddelbart brug for et tv med en helvedes masse usb porte, HDMI indgange og diverse. Bare relativt standard....

Jeg håber der er også der ud fra ovennævnte kunne have et forslag eller to til mig.
 På forhånd tak.

/Damborg
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 23:03

Masser af USB finder du ikke, der normalt kun 1 til diverse brug, som f.eks HDD optagelse, på de fleste er der 3-4 HDMI + 2 x Scart 1 Component samt enten Toslink eller Coax Auduo Out, måske RCA.  Panasonic VT20 kan måske være et bud. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
damborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 23:18
tak for dit hurtige svar... har selv faldet over dette tv under min egen lille "research" men er det bare mig der ikke ved hvor jeg skal lede eller ligger prisen på lige under 14k? - fordi det er nok liiige en lille smule over min smertegrænse....
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 09:34
Et Panasonic GT20 var et bud, har 3D etc. og prisen ligger omkring 10k. 
Flatpanels har en test på vej....
Til top
damborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 14:38
@thor-thor: Fandt testen på flatpanels, det lyder rigtigt godt og kunne helt sikkert godt være det jeg endte med at købe. Lige et opklarende spørgsmål; der står at det har DVB-S til parabal, vil det sige at hvis jeg har Viasat, så kan jeg, hvis jeg investerer i dette tv, undvære at bruge deres irriterende boks og medfølgende fjernbetjening?

Og finder der ikke nogle alternativer til Plasma i denne prisklasse der er værd at investere i?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 15:33
Vil ikke lægge hovedet på blokken, men så vidt jeg husker er det kun med Canal Digital at du kan anvende tv'ets DVB-S tuner.
Men check lige Viasat hjemmeside
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 15:56

Det er som udgangspunkt ikke muligt med Viasat, der skal i så fald rodes med f.eks et Dragoncam og tilpasse det, der vil dog ikke være HD kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu