recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af PC til Sony V5500 - mangler lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af PC til Sony V5500 - mangler lyd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mogens66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af PC til Sony V5500 - mangler lyd?
    Sendt: 06-November-2010 kl. 09:55
Jeg har tilsluttet en netbook til mit Sony KDL-46V5500. Der er kun VGA udgang, men med de rigtige drivere i PC'en synes jeg faktisk den leverer et fint billede i 1920 x 1080 opløsning. Så har jeg smidt Boxee-software på PC'en, og en Boxee remote app på min Android telefon, det fungerer overraskende godt!

MEN - jeg mangler lyden... PC'en har kun et almindeligt hovedtelefon stik som udgang, og jeg har et stereo mini-jack til 2 x phono kabel. Men lige meget hvordan jeg tilslutter phono-stikkene får jeg ingen lyd.

Er det bare ikke muligt, eller gør jeg noget forkert? Skal jeg sætte noget op i indstillinger på tv? Synes jeg har googlet og læst brugsanvisningen uden at blive klogere....

PS - Jeg har også et Sony BDP-S360 tilsluttet, og jeg har forsøgt at sætte phono-stik i dennes tv-indgang, men det virker heller ikke :-(
-----
Vh Mogens
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 10:02
Du skal bruge et minijack til minijack, som skal i PC lyd indgangen lige ved siden af VGA indgangen på dit TV.
Til top
mogens66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 11:28
Tusind tak! Nu spiller det hele - dejligt med kloge og hjælpsomme mennesker her på recordere.dk. Det var mine øjne der ikke lige havde spottet det lille sorte mini-jack stik.... Det er ikke sådan når man er over 40 og der er dårligt lys bag fjernsynet Wink

Det skal siges i bagklogskabens klare lys at det faktisk også *er* vist i brugsanvisningen, men åbenbart ikke så tydeligt at jeg fangede det Embarrassed
-----
Vh Mogens
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu