recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV stjålet. Hvilket nyt tv til cirka 5k?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV stjålet. Hvilket nyt tv til cirka 5k?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: TV stjålet. Hvilket nyt tv til cirka 5k?
    Sendt: 07-November-2010 kl. 00:50
Hej. Jeg har desværre haft ubydne gæster i weekenden. Det betød at min PX70 42" tv desværre ikke står på sin vante plads mere. Jeg har ingen idé om, hvad forsikringen vil give mig i erstatning for det, men jeg forventer ikke mere end 3-4k maks. Derfor vil jeg gerne høre, hvad jeg kan få til nogenlunde samme pris, eller maks de 6k som et g20 koster.

Jeg var ganske tilfreds med hvad mit px70 kunne, så jeg savner ikke det nyeste af det nyeste, og på en SU er pengene ikke de støreste. Mht. teknologi så er jeg ikke fastlåst på noget. Jeg har dog set at fladskærmene er begyndt at blive tyndere, hvilket tiltaler mig, men jeg ved ikke på hvor stor en bekostning af andre ting det er. Jeg håber at kunne få lidt råd og vejledning ligesom sidst, da jeg skulle have et tv.

Nu håber jeg ikke denne tråd udvikler sig til en religionstråd mht. teknologi. Det er fint at fordele/ulemper argumenteres for så længe at det er med til at finde det bedste tv til mig :) Husk endeligt det!

Mvh.
Stephan
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 19:01
Panasonic X20 serien svarer til det du havde.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=591385
3390,-

Redigeret af Brixen - 07-November-2010 kl. 19:05
Venlig hilsen
KB
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 20:20
Jeg kan bestemt anbefale et X20. Har selv et X10 og har en ven der har x20, så hvis det skal være billigt, men stadig kvalitetsbevidst så er det en mulighed!

/Zirio
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 21:39
Okay. Det lyder jo fornuftigt. Man føler sig helt snydt, når man gav 9,6k for et PX70 42" for 3 år siden :P Men tiden går jo sin gang.

Hvad er det mest mærkbare i forskel fra et x20 til et g20? Har læst lidt om reflektionerne skulle være mindre på G'eren.

Desuden har jeg overvejet at gå lidt ned i TV størrelse, da mine nuværende forhold - de ændre sig nok ikke før tv'et endnu engang skal skiftes ud, er blevet mindre. Derfor har jeg leget lidt med tanken om et LED tv. Hvor meget vil jeg gå på kompromis med billedkvaliteten? Altså jeg kunne fint leve med et px70 som nok er en verden til forskel fra den nye x20'er.

Mvh.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 21:46
X20 er HDready, hvorimod G20 er full HD. Du kan se forskellen på pp radios hjemmeside. Der er en overskuelig sammenligning.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 21:48
Brixen. Ja den forskel kender jeg godt :) Nu tænker jeg mere på farvegengivelser, retentioner og reflektioner som er min største bekymring.

Hører stadig gerne noget om LED, hvis nogle har inputs hertil.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 22:10
Er ikke sikker, men Flatpanels.dk burde have test af dem begge hvor de har målt sortniveau osv.

"LED TV" er groft sagt et salgstrick. Det er almindelig LCD-skærme hvor man har erstattet "lysstofrørene" bag panelet med dioder. Dog har næsten alle det der kaldes "Edge LED" hvilket vil sige at dioderne er placeret langs kanten af panelet. Fordelen er at skærmen kan gøres tyndere men til gengæld er prisen så også at der vist ofte vil være problemer med ujævn lysfordeling.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Stephan A Stephan A skrev:

Brixen. Ja den forskel kender jeg godt :) Nu tænker jeg mere på farvegengivelser, retentioner og reflektioner som er min største bekymring.

Det ved jeg ikke noget om, så der må andre svare.

Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 09:05
x20 er skæv på farverne, det er super for "prisgruppen" men det er begrænset hvor korrekt farvegengivelsen er, og justeringsmulighederne er få.

G20 er væsentligt bedre med farver, retention tror jeg er det samme, Fullhd har fordele i skarphed, især ved større tommer
derudover slæber X20 på den frygtelige 1024x768 opløsning, hvor ordentligt pixelmapping aldrig kan opnåes, da pixels i horizontal retning er aflange.

Med hensyn til led er det jo som tidligere nævnt belysning, du kan dog få backlit så du får en mere uniform belysning, og har den local dimming kan du få 100% sort.

men ved edge led, der er fordelen som nævnt, væsentligt tyndere panel ned til 7mm som C9000 skærmen.

og mere energi besparende, men LCD (om det er LED eller CCFL) har mindsket hullet til Plasma, det er så fordi plasma ikke har bevæget sig så meget siden Pioneer G9 paneler. men Plasma er stadig bedste panel performance især hvis du tager penge betragtningen med.

der findes super LCD LED backlit paneler, som f.eks. BV7-55 som nærmer sig referance.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 09:29
Hvis du vil ned i størrelse, er X20 en oplagt mulighed, eftersom den også fåes i 37"...

X20 har ikke flere reflektioner end dit V70 havde - tværtimod.

Hvis du er vant til farvegengivelse og frem for alt betragtningsvinklen på plasma, så ville jeg end ikke overveje en LCD (LED)...

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 08-November-2010 kl. 09:30
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 13:21

Check flatpanels, der er test af både X20 og G20.

Jeg ville overveje at "nøjes" med X20, da du får rigtig meget for pengene.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 17:47
Var nede i butikken og kigge idag. Nu er mine øjne ikke så kræsen for hvad der er 1% fra at være rød og ikke fra at være rød. Jeg kan dog stadig se om farverne er nogenlunde pæne. 

Nu skriver i, at farverne på x20 ikke er så rene som g20. Ifht. mit gamle px70, så er de vil begge to mit gamle tv overlegen?

På den afstand mit tv kommer til at stå, kommer full hd ihvertfald til sin ret. Vi snakker 1,2-2 meters afstand, hvilket også er derfor jeg overvejer at gå lidt ned i størrelse til evt. 37".

Udover g20 og px20 kan i så måske komme med nogle gode eksempler på fine LCD'er (gerne med LED men også uden) til omkring 4-6k. Alle pengene behøves ikke at bruges, men eksempler med et par ord med å vejen så jeg evt. har noget at sammenligne med :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu