|
D-Link Boxee Box Digital Media Player |
Besvar | Side 123 44> |
Forfatter | ||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-December-2010 kl. 16:20 |
|
Gode ting:
Dårlige ting:
Fejl:
Billedkvalitet:
Relevante Boxee Box indstillinger: Version: 1.02.16619 <Build date Dec 13 2010> Netværk: Kablet. Display
System
Temperatur:
Strømforbrug (Målt med Spar-O-Meter)
Testet med: Projektor: JVC DLA-HD1 Forstærker: Onkyo TX-NR905 Kabling: HDMI hele vejen. NAS: Synology Diskstation 1010+ og Synology Diskstation 508. PC: Windows Server 2008 R2 med USB Blu-ray drev og AnyDVD HD. VPN benyttet: VyprVPN Redigeret af hedberg - 22-December-2010 kl. 23:14 |
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Links:
Automatisk navngivning af serier (theRenamer). Tak til "Bjur" for tippet.
Har man problemer med at slå film op kan de rapporteres her (Tak til "Kermode" for denne).
Boxee Wifi Remote for Android
App'en virker glimrende og fungerer fulgt ud som en erstatning for den medfølgende fjernbetjening.
Selve app'en kræver udover en android baseret telefon også at web serveren i Boxee Box er aktiveret (det er den som standard). App'en er rimeligt simpel og tilbyder ikke at man kan se covers etc i telefonens display.
Firmware opdateringer:
13/12/2010 1.0.2.16619 Ændringer
Apps du ikke vil undvære: Vil lige gøre opmærksom på de rigtigt gode apps til Danmarks Radio som TermiDK har lavet. I forhold til de medfølgende så virker disse faktisk. 1. DR NU viser selvfølgelig indhold fra dr.dk/nu 2. DR Bonanza giver adgang til dr's dejlige store arkiv 3: DR PIRAT TV Installationsvejledning: Under apps indtaster du følgende url i feltet repository: boxee.gofind.dk Redigeret af hedberg - 17-April-2011 kl. 22:19 |
||
frugtkompot
Guld medlem Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Spændende. Det glæder vi os til :)
|
||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
||
BusinessBo
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1154 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvor meget er der sparet i forhold til at købe den i danmark?
|
||
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
||
sehested
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 261 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har lige købt en i Computercity efter at have forudbestilt den hos elgiganten i oktober måned, men de kunne først levere i midten af januar :(
Jeg kan roligt sige du har noget at glæde dig til. Den virker helt perfekt :) Den har afspillet alt hvad jeg har smidt efter den uden det mindste problem. Alt fra blu-ray image til mkv har intet problem været for den. Ville ellers tror at det ville blive et problem med min blu-ray iso da de ligger på en NAS men det var intet problem for den.
|
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den koster 216£ med forsendelse, så det er yderst minimalt. Det var bare det eneste sted jeg kunne finde den (Havde ikke lige overvejet Computercity).
|
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var det næsten det samme jeg oplevede hos Komplett. Pludseligt blev leverings dato skudt til Januar.
Egentligt havde jeg overvejet en XBMC løsning på en ION maskine, men, måtte konstatere at jeg ikke gider alt det bøvl med drivere og lign for at få det til at spille. Jeg vil helst bruge tid på at se film og ikke opdatere/konfigurere bokse. Det som jeg ser mest frem til er:
|
||
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg er selv på jagt after en media afspiler..
1: hvad går boxee bedere and WD Live da den koster næsten dobelte
2: hvar mangler boxee i forhold til Popkorn 200 og Dune max når den koster kun 1/2 pris i forhold til de andre to ??
hvor kraftig er den og hvor problem fri er den på softwer siden ?
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Boxee er en media afspiller med en meget udbygget online del. Den er hardware mæssigt tættere på en normal PC end medie afspillerne - med de fordele og ulemper det giver. Jeg håber den pga. dens mere PC lign opbygning og da softwaren udspringer af XBMC vil håndtere alle tænkelige formater. WD Live er en ren medie afspiller ligesom TViX og Popcorn Hour modellerne. Dem jeg har prøvet af dem er meget ens i funktionalitet hvor TViX'en dog har været min favorit i lang tid. Det er mest ders firmware som adskiller dem. Jeg var personligt aldrig fan af f.eks de første modeller af Popcorn Hour - syntes virkeligt deres interface var grimt. |
||
Kermode
Bruger Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 221 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Heh, jeg købte en den 19. November I Computer City (men så havede jeg også holdt øje med webstatus hver dag).
Den er nok kommet lige lovligt hurtig ud af døren, der er endnu nogle mangler i software. Men firmaets samarbejde med folk over går alt jeg nogen sinde har set - hvor fx Western Digital er venlige når de ikke sagsøger dig for at rode med boksen ;) og kommer med en udmelding en gang om året, så har Boxee folkene programmører på boards som taler med folk, notere bugs og opfordrer folk til at sende klip ind som der er problemer med. Firmaets chef er aktiv næsten hver dag på twitter hvor han svarer på spørgsmål og deler emails ud både til support, men også til programmørerne som er ansvarlige for forskellige områder, og endda også sin egen email. Og de svarer hurtigt og fortæller hvad de er ved at arbejde på, og hvornår de håber der kan komme en ny patch - forståelig nok kan det være svært at sige præcist. Der er allerede kommet en patch, og med lidt held kommer der en ny i denne uge. Det betyder ikke at den ikke virker, den virker generelt fint nok, men det er nogle problemer - mest hvad jeg har set andre har når de forsøger at streame noget avanceret super high def fx. Og så er der en del brok over hvad man kan kalde manglede features. Fx så går boksen på nettet for at finde cover art og plot information til film og serier - og kan ikke bruge lokal grafik og plot info - det irritere mange som heller selv vil lave det. Især dem som har mere en en box syntes det er åndsvagt at alle individuelle boxe er i gang med at hente ting ned fra nettet i stedet for bare at bruge lokal grafik. Der har man sagt så sagt at man vil tilføje, og i første update har man lavet en primitiv form (folder.jpg), og det vil blive mere udbygget i fremtidig versioner. |
||
Kermode
Bruger Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 221 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den kan spille et par formater extra så vidt jeg husker. Og så har den bedre mulighed for suge ting ned fra nettet. Hvis man alene skal se lokale ting er WD Live nok fin nok. WDLiven har et par forskellige internet muligheder, en slags "apps" men der er kun en 8 stykker, og du kan ikke rigtig udevide det (du kan tilføje podcasts via mediafly) BoxeeBox'en har et åbnet system hvor folk kan lave "apps" til den (det er ikke som i GoogleTV hvor det er rigtige Android programmer, men nogle xml scripts som ligger på diverse websites) - men det giver frihed til mere gejl - fx nogen har lavet et som samler DR's vodcasts. Desuden har den en webkit browser - dvs, du kan se en lang række websites på nettet - fx hvis du skriver ind "http://www.dr.dk/nu/live#/DR1" så kan du stream DR1 live til Boxen til TV'et (ikke at der lige er så meget pointe i det - men du kan ;) eller besøg fx DivxStage og streame hvad de nu måtte have der.
Ved det ikke rigtig, nogen siger den svarer til en netbook - men vi skal huske på at selve dekodning af film sker i en speciel dedikeret chip som kun laver det og er optimeret til det, og at den (på papiret i hvert fald) sagtens kan decode fuld 1080P blueray uden at få sved på panden. Den normale processor i boxen bruges til at navigere i menuer og køre browser etc, dvs, flash spil kører måske lidt langsomt - men så er det jo heller ikke et spille konsol ;) Med hensyn til problemer, så havde man started med at udvikle til en helt anden chip - og fandt ud af hen af vejen at den ikke var stærk nok, så tidligere i år var man nød til at starte forfra med en helt ny chip - måske er det derfor nogle har haft nogle problemer med buffering (eller de har skod wifi ;) jeg ved det ikke - de er meget lydhør og ser ud til at arbejde hårdt på sagen (og hvis man skal dømme efter deres beskeder på boards og twitter så arbejder de også i weekenden). Det "gode" er jo at D-link (groft sagt hardware delen) er et mega firma med alt det bureaukrati det betyder, men softwaren laves af Boxee firmaet, som er et meget mindre firma hvor alle folk kender hinanden og kommando vejene er ultra korte. Det er jo muligt de er fulde af løgn og vil skide os en lang march, men hvis de holder hvad de siger så tror jeg boxen kan blive den ukronede konge om et par måneder. |
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er også specielt et problem i forbindelse med mange film/serier. Som jeg læser det på nogle fora tager det rigtigt lang tid at starte boksen op fordi den insisterer på at hente information/grafik på alle før man kan bruge boksen. Det vil absolut give mening enten at gemme denne information sammen med filmene, alternativt på en USB stik eller lign. Jeg kan se fordele og ulemper ved begge dele. Jeg håber selv på at de bruger flere af disse informationer til et index, så man kan sorte film på genre, IMDB rating mm. |
||
Besvar | Side 123 44> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |